Hunden besørger indenfor Hunden besørger indenfor
Vi har en udfordring med vores lille hund på 6½ måned. Han er næsten renlig hvad angår at tisse indenfor. Det er måske et par gange om måneden, at det går galt, så det går bestemt den rigtige vej,
Hvad angår at besørge indenfor, så ser det desværre helt anderledes ud. Det er vel ca. hver 10. gang, han besørger udenfor. De andre gange er det ofte under et minut efter, at vi er kommet ind, at han løber hen på avisen og besørger.
Vi har forsøgt at blive ude længere, for at se, om han så besørger udenfor, men nej. Vi har forsøgt at gå de steder hen, hvor han har besørget tidligere, for at få ham til at gøre det igen, men nej. Vi er startet og sluttet turen et sted han kender, så der ikke er nogen fremmede ting, som kan tage han opmærksomhed, men nej. Vi går med ham på det tidspunkt, han normalt besørger på, men det virker heller ikke.
Er der nogen af jer erfarne hundeejere, som har et godt råd?
apr 2012
Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 142
mar 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 7 Svar: 29
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 1.751
Prøv at lægge avisen udenfor... Det er højst sandsynligt den han er mest tryg ved at gøre det på.
jun 2013
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 133
mar 2013
I forgårs aftes, da vi var ude at gå, lagde han en pølle, og jeg roste ham og gav ham en godbid. I går morges gjorde han også, og han han fik prompte ros og en godbid, men i morges, da vi stod op, var der såvel pølle som tis på avisen.
Jeg er godt nok vokset op med hunde, men som barn lægger man jo ikke så meget mærke til, hvornår hunden er renlig. Er det normalt, at hunden er næsten renlig, hvad angår tis, og så pludselig er der en stor sø indenfor?
jun 2012
Følger: 39 Følgere: 87 Hunde: 6 Emner: 265 Svar: 5.420
mar 2013
Er det normalt, at hvalpe først lærer at holde på tis frem for pøller?
mar 2013
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 1.751
Ud hver gang den har sovet, leget, spist og drukket, og så ellers hver 2-3 time.
Og om natten er det op 1 eller 2 gange
jul 2012
Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 2
Det var i hvert fald vejen frem til en renlig hund for mig. Natteroderiet blev bare "sjovt" på et tidspunkt for ham, så derfor blev jeg anbefalet af dyrlægen at tage vand og mad fra ham ved 7/8-tiden hver aften.
Held og lykke med det
Hunden besørger indenfor