{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.467 visninger | Oprettet:

Mummi
Mummi
Følgere: 18 Hunde: 5 Emner: 214 Svar: 1.207

Når hunden ikke bliver renlig? {{forumTopicSubject}}

Vores hvalp på 4½ md vil bare ikke blive renlig, vi troede ellers det ville gå rimelig nemt hjemme ved os da vi kun er to voksne og jeg er hjemme altid, vi har læst om hvordan man træner renlighed, forøget de gange hvalpen kommer ud til mindst 1 gang hver time, og selvfølgelig efter leg, mad osv. - og ja det hjælper da lidt, men det tror da pokker når vi stort set er ude med den hver 30 min for hver time der går, - Men stadig hvis den lige bliver trængende når den opholder sig indenfor laver den både stort og småt lige for øjnene af os, vi kan ikke spotte når den skal tisse men den cirkler en gang rundt om sig selv når den skal lave, inden jeg når de to meter hen til vaps og får den udenfor, er skaden sket.
vi har ekstra lækre guffer stående på terrasse bordet dem får han kun når han besørger ude, og når vi går ud i haven og siger tisse har han lært der skal besørges for at få en guf, han ved også man ikke får en guf for at gøre det inde - for her kommer han ikke glad hen for at få sin fortjente guf som udenfor, men alligevel laver han både bim og bum i huset hvis han er inde lige et sekund han er trængende. vi roser ham når det sker ude og ignorerer når det sker inde, men men må ærligt indrømme det nu med tiden er ved at blive svært for mig at ignorere hans hyppige uheld indenfor når vi nu gør så stort et arbejde ud af at få ham udenfor hele tiden og fordi han virker så ligeglad med om det foregår inde eller ude, han kan sætte sig og tisse to meter fra hvor jeg sidder og mens jeg kigger på ham laver han lige en stor sø... - Hjælp, er der andre der har haft succes med andre metoder end dem vi bruger for de virker åbenbart ikke på vores vaps.
Haven er hegnet ind, vi går altid med udenfor og står - og altså uden effekt, så tror vi bliver nød til at prøve på en anden måde, men hvilken?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når hunden ikke bliver renlig?
  • #1   5. mar 2013 Lia gav heller ikke tegn, så jeg gjorde det at jeg tog tid på hende og så gik vi udenfor regemæssigt ud fra det.

Herudover så var det snor på og gå rundt i møgkedelige cirkler indtil hun nu havde gjort det hun skulle.

Sidste trick var at jeg "nulstilte" hende. Dvs. skete der ikke noget efter en 5-10 minutter udenfor, så gik vi indenfor hvor jeg lige talte til en 5-10 stykker hvorefter vi gik udenfor igen. Anden gang skete der som regel altid noget.

Og så skal I naturligvis straks løfte hvalpen udenfor når han sætter sig inde. Ikke noget med bare at stå og vente på han bliver færdig. Et trick er (hvis hvalpen er godt tilpas med at blive løftet) lige af vende den rundt på siden eller ryggen i ens arme. De fleste hvalpe vil automatisk stoppe med det de har gang i for ikke at tisse på sig selv og så kan man sætte dem udenfor for at få gøre sig færdig.

Men det skal nu nok komme. Tålmodighed. smiley

• #4   5. mar 2013 Rikke...Jeg føler med dig...Har lige fået en 8 uger gl sch. hvalp, som stort set ikke havde været uden for døren i kennelen, så hun har rystet, så pelser har været ved at fly´ve af hende, Hun skal ud ca. hele tiden når hun er vågen, jo da, men det er for koldt synes hun så ind igen, hun holder sig rigtig flot mens hun er ude, og så lige så snart hun er inde, ja så¨ligger hun er stor sø....Det går så meget bedre idag, nu har jeg luret hende..Når hun skal stort, så er det bnemmere, for hun gør et meget stort nr. ud af at finde det rigtige sted...Så det er meget klart hvad hun skal, og så udenfor.....

• #5   5. mar 2013 Hvad gør I af træning generelt? Du har kun brugshunde, så min tanke er at hunden måske ikke bliver aktiveret nok og derfor ser det lidt som noget trods. Mine bliver også urenlige hvis de keder sig og det er især hårdt i vinterperioden, hvor det er mørkt og træning sat på pause.

• #6   5. mar 2013 og der er checket for eventuel blærebetændelse/urinvejs infektion, for er der sådan noget galt kommer man ingen vegne med træning

• #7   5. mar 2013 4½ måned, så er der stadig god tid tilbage den kan blive renlig i ;o) Einstein var først helt renlig da hun var 8 måneder.
    Laika var 2 år, før hun var helt renlig.

• #8   5. mar 2013 Suk, kan læse på jeres indlæg der ikke er andet at gøre end at fortsætte træningen som vi allerede gør og væbne os med mere tålmodighed, vi tog ham lige i at tisse på gulvet nu kun 5 min efter en lang tur ude, min mand sagde nej og løftede ham ud, resultatet var han skreg som en stukket gris og over tissede hele gulvet mens min mand løftede ham udenfor, han er en lidt frygtsom lille vaps, vi arbejder med at give ham mere selvtillid så ved ikke om det er godt at løfte ham ud midt i han besørger inde når han åbenbart bliver så bange over det? - omvendt kan man sige - det så heller ikke ser ud til at virke hvis vi ikke løfter ham ud midt i han besørger indenfor for det plejer vi ikke at gøre.

• #9   5. mar 2013 Kennel Hijacks, vi går til hvalpetræning og træner det også hjemme, vaps leger lidt med vores anden hund, vi leger også med ham flere gange dagligt og så laver vi søgeøvelser af den nemme slags, men kan godt være du har ret i at øge tiden og sværhedsgraden af mentaløvelser - det tror jeg vi vil gøre.

• #10   5. mar 2013 Hanne, det med blærebetændelse/urinvejs infektion har vi overvejet tidligere, vi lavede en døgnplan og skrev ned hver gang han skulle besørge, resultatet var 1 gang i timen døgnet rundt i snit, men få dage efter var der en mærkbar bedring der var det kun 1 gang i timen i dagtimerne, om natten holder han som regel tør og sådan er det stadig.

• #11   5. mar 2013 Min sidste hvalp havde blærebetændelse 3 gange på 4 måneder, hun kunne hver gang holde sig hele natten ... så det kan I ikke regne med....

• #12   8. mar 2013 Hanne, efter dit sidste indlæg gik jeg i ´´hjemme hunde apoteket´´ og fandt rest piller mod blærebetændelse og infektion, op startede vaps i behandling pronto - hold da op hvor har det hjulpet, mange tak for svarene i tråden.

• #13   8. mar 2013 super .... bare I så har piller nok til at få infektionen helt ned, ellers kommer den hurtigt igen ... tror min skulle have piller i 10 dage

Kommentér på:
Når hunden ikke bliver renlig?

Annonce