Når hunden ikke bliver renlig? {{forumTopicSubject}}
Vores hvalp på 4½ md vil bare ikke blive renlig, vi troede ellers det ville gå rimelig nemt hjemme ved os da vi kun er to voksne og jeg er hjemme altid, vi har læst om hvordan man træner renlighed, forøget de gange hvalpen kommer ud til mindst 1 gang hver time, og selvfølgelig efter leg, mad osv. - og ja det hjælper da lidt, men det tror da pokker når vi stort set er ude med den hver 30 min for hver time der går, - Men stadig hvis den lige bliver trængende når den opholder sig indenfor laver den både stort og småt lige for øjnene af os, vi kan ikke spotte når den skal tisse men den cirkler en gang rundt om sig selv når den skal lave, inden jeg når de to meter hen til vaps og får den udenfor, er skaden sket.
vi har ekstra lækre guffer stående på terrasse bordet dem får han kun når han besørger ude, og når vi går ud i haven og siger tisse har han lært der skal besørges for at få en guf, han ved også man ikke får en guf for at gøre det inde - for her kommer han ikke glad hen for at få sin fortjente guf som udenfor, men alligevel laver han både bim og bum i huset hvis han er inde lige et sekund han er trængende. vi roser ham når det sker ude og ignorerer når det sker inde, men men må ærligt indrømme det nu med tiden er ved at blive svært for mig at ignorere hans hyppige uheld indenfor når vi nu gør så stort et arbejde ud af at få ham udenfor hele tiden og fordi han virker så ligeglad med om det foregår inde eller ude, han kan sætte sig og tisse to meter fra hvor jeg sidder og mens jeg kigger på ham laver han lige en stor sø... - Hjælp, er der andre der har haft succes med andre metoder end dem vi bruger for de virker åbenbart ikke på vores vaps.
Haven er hegnet ind, vi går altid med udenfor og står - og altså uden effekt, så tror vi bliver nød til at prøve på en anden måde, men hvilken?
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.012
Herudover så var det snor på og gå rundt i møgkedelige cirkler indtil hun nu havde gjort det hun skulle.
Sidste trick var at jeg "nulstilte" hende. Dvs. skete der ikke noget efter en 5-10 minutter udenfor, så gik vi indenfor hvor jeg lige talte til en 5-10 stykker hvorefter vi gik udenfor igen. Anden gang skete der som regel altid noget.
Og så skal I naturligvis straks løfte hvalpen udenfor når han sætter sig inde. Ikke noget med bare at stå og vente på han bliver færdig. Et trick er (hvis hvalpen er godt tilpas med at blive løftet) lige af vende den rundt på siden eller ryggen i ens arme. De fleste hvalpe vil automatisk stoppe med det de har gang i for ikke at tisse på sig selv og så kan man sætte dem udenfor for at få gøre sig færdig.
Men det skal nu nok komme. Tålmodighed.
aug 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 416 Svar: 5.184
mar 2009
Følger: 25 Følgere: 27 Hunde: 6 Emner: 74 Svar: 2.526
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.585
maj 2004
Følger: 14 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.065
Laika var 2 år, før hun var helt renlig.
nov 2008
Følgere: 18 Hunde: 5 Emner: 214 Svar: 1.207
nov 2008
nov 2008
feb 2011
nov 2008
feb 2011