786 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Løse hunde.. Hjertestop.. Løse hunde.. Hjertestop..

Jo jo igår da jeg luftede de små til nat vælger Bonzo's snor at gå i stykker.. Så må tage snoren af Nima og sætte den på ham i stedet..

Har så lige luftet dem (igen med Nima løs da jeg køber ny snor om lidt)
Og da vi så er på vej tilbage kommer der to store hunde styrtende og lyder MEGET voldsomme.. En mastiff og en boxer..
Tror i lige jeg var ved at sk*de grønne grise?!

Bonzo får jeg hevet op på armen med det samme, Babe gemmer sig bag mig og Nima hun gøer af dem og løber også om bag mig..

Når at tænke at NU er det sket med mine hunde..
Men 5 sekunder efter genkender jeg da hundene, de ville aldrig gøre nogen fortræd.. Og ejeren kommer da også hæsblæsende og undskylder mange gang..
En rigtig flink knægt der har styr på hundene.. Han var heller ikke andet end 3-4 meter bagved dem.. Men kunne ikke se ham for busken i den vinkel vi stod..

Nå så fik jeg da pulsen op idag.............

Ikke et ondt ord om ham eller hans hunde.. smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Garderobe 500 kr.
  • Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Løse hunde.. Hjertestop..
  • #1   27. jun 2013 Men det illustrerer meget godt at selv om man har søde hunde, som man har styr på, så kan folk godt blive bange for dem alligevel smiley

• #2   27. jun 2013 Kender det! Det med de løse hunde er ikke altid sjovt, når man har sådan nogle små hunde som vores. Er ved at være godt træt af løse hunde.
    ''Min hund gør ikke noget'', nej det kan godt være, men min er altså ikke glad for alle hunde. Synes mange mennesker misforstår den med, at hvis deres hund intet gør, så er det helt i orden de løber over til alle andre hunde. Mine er altid i snor, de er kun løse når vi ikke kan se andre. De har dog også flexiliner. men pulsen stiger altid når der kommer store løse hunde hen til en, da man jo ikke ved om de lige hapser dem i ryggen! smiley
    Kan helt klart forholde mig til det der!

• #3   27. jun 2013 Min hanhund er også kun løs på et indhegnet område hvor vi enten er alene eller kun andre små hunde..
    Han blev sidste år overfaldet 2 gange af en labrador som STADIG går løs nede i parken..

Jeg har ingen problemer med at lade mine hunde omgåes store hunde.. Så længe det er hunde og ejere jeg kender og ved der intet sker ved det..

Men for pokker et chok jeg da lige fik..
    Det kunne jo så nemt have været 2 hunde som bestemt ikke havde gode hensigter..
    Måske jeg bør lufte hund i sikkerhedssko i stedet for klipklapper..

• #4   27. jun 2013 Ja det er nok smart hvis man lige har nogle sko der kan tage lidt hvis nu man fik brug for det. Man må jo gøre alt for at beskytte sin hund, hvis uheldet skulle være ude. Det er ihvertfald min holdning! smiley

• #5   27. jun 2013 Ha ha ja det er da rart lige at få pulsen lidt op. Det skulle også være så sundt smiley

• #6   27. jun 2013 Jeg vil absolut foretrække, at en hund gøer ad mine hunde, frem for den er tavs og rejser nakke- og ryghår.

• #7   27. jun 2013 Eddie og draco: Flexiline hunde er egentlig værre! Fordi så maser de bare lige op i hovedet på os der måske går og træner med vores hunde - og ejerne er ligeglade fordi hunden er jo i snor! Løse hunde kan man da i det mindst tillade sig at blive sure på og lange ud efter hvis de går for tæt (hellere et dask til hunden fra mig end to hunde er slås midt på gaden..)

Natravnen: helt enig! Min mors veninde havde en rigtig "klam" border collie, der bare stod og nedstirrede en når man kom i bilen og først når man steg ud og kaldte så genkendte hun en og blev "normal"..

• #8   27. jun 2013 Line Bæk: Det kommer vel an på hvem ejeren er! smiley Selvom mine hunde er flexiline hunde, er det ikke ens betydende med at de får lov at rende over til andre hunde. Tværtimod så bliver de snuret ind i kort snor, da Eddie bestemt ikke er glad for alle andre hunde. Egentlig har en hund slet ikke brug for at hilse på andre hunde, så derfor får mine ikke lov at løbe over, men vil give dig ret i at nogle hundeejere med flexiline hunde, ser det som en ''okay'' ting at lade hunden rende over når den har snor på smiley

• #9   27. jun 2013 Hvorfor så bruge flexiline hvis du alligevel har den låst hele tiden? smiley En flexiline er også rigtig svært at lære hunde at gå pænt i snor, fordi den hele tiden er stram. Og jeg mener at selv en chihuahua skal gå pænt i snor smiley Det er med god grund at man ikke må bruge dem på langt de fleste træningspladser smiley

• #10   27. jun 2013 Jeg har den ikke låst hele tiden, den er åben når der ingen andre hunde er i nærheden? smiley Men jeg tager ham ind når der kommer hunde.

Tja, nu har vi jo hver især hver vores mening, og jeg kan sagtens få min hund til at gå pænt i en flexiline smiley

• #11   27. jun 2013 også uden at trække? Tænker bare, min gårdhund som vejer 8-9 kg er sgu nem at holde i snor (det er joey på 36 kg så ikke) så en chi på 2 kg må være ultra nem - altså næsten så let kan ikke man mærke at den trækker?

Jeg har til dags dato aldrig set en chihuahua gå pænt i snor. Det er altid helt stram snor (måske går den opad ejerens ben, men snoren er stram).

• #12   27. jun 2013 2 af mine går rigtig pænt i snor..
    De går i flexliner, men ved siden af mig og linen er ikke låst.. Den 3 trækker gerne.. Men han er kortet ind når der er andre i nærheden og får kun lang Line når vi er alene..

• #13   27. jun 2013 Min går også i flexiline, og hun går pænt. Nu er linen jo så smart at man kan forlænge den lidt og så låse, så linen er helt slap og ikke stram. Og hunden kan så ikke mærke noget træk i linen, ganske som ved en normal snor.
    Min går i kort snor på fortov og når der kommer andre. Er vi i grønne områder får hun lang Line, eller hun går uden snor, men tager snor på snart der kommer nogen.

• #14   27. jun 2013 thumps up til jer smiley Desværre er det bare ikke det generelle billede smiley

• #15   27. jun 2013 Nej men nu behøver man jo nødvendigvis heller ikke generalisere smiley

• #16   27. jun 2013 Det er det så her hvor jeg bor smiley har i løbet af det sidste halve år stadig til gode at møde de tumper her i bette Egtved smiley . Meen dem er der så en del af i Kolding smiley

• #17   27. jun 2013 Det kommer man meget nemt til... altså at generalisere... smiley

Især når man har gået på gågaden i silkeborg..-.-'

• #18   27. jun 2013 tja, det er sørme svært at lade være - prøv at se det danske samfund, det er bygget op om generaliseringer smiley Det er altid træls selv at blive proppet ned i en kasse, men det er jo en kæmpe del af alle samfundsborgernes hverdag smiley Og alle har generaliseringer, på alle mulige fronter. Så hvis man ikke længere skulle bruge det - hvad skal købmanden så gøre når han skal bestille madvare (han bestiller jo efter efterspørgelse = generelt køber alle mælk), eller hvad med tøjbutikkerne er kører efter samme princip, eller mentalbeskrivelse af en hund (der er lavet en generalisering på hvordan racen er, men hvad nu hvis den ikke opfylder det er den så ikke den race mere?) smiley

Overdrivelse fremmer min pointe :b Og ta' i mod min undskyldning - men I må gerne kalde mig kedelig familie dame når jeg har labrador smiley

Kommentér på:
Løse hunde.. Hjertestop..

Annonce