833 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Har ikke tid? Har ikke tid?

Hvorfor sælger man hunde fordi man får nyt job?
Forklaring lyder; har ikke tiden til ham.
Men man kan jo godt finde ud af noget..

Jeg har fået en vikariat og er væk 7-17 pga kørsel og fuldtid.
Jeg har en veninde der henter sin datter i dagpleje. De har nøglen og kommer forbi hver dag og lyfter hende og leger lidt og nusser. Tjækker om der er vand osv. Ellers kommer kæresten og er hos hende og går en god tur, til jeg kommer hjem og hygger. Det betyder så at jeg ikke tager ud om aftnen, med mindere jeg kan have hende med. og hun sover hos mig.

Kan man ikke altid finde ud af noget med en nabo eller ven? 9 måneder gammel hvalp til salg pga nyt job. Det er så trist smiley

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rens Terrasse+ olie 7.000 kr.
  • Se på strøm til komfur - flytte ledning til ny gruppe? 2.000 kr.
  • Fejl på opvaskemaskine 870 kr.
  • Spørgsmål 400 kr.
  • Tømrer skotrende 2.599 kr.
  • Elektriker 850 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Har ikke tid?
  • #1   19. jun 2013 Nej, det er ikke alle, der har nogle de kan trække på. Jeg ville også være slemt ked af at skulle bede folk om hjælp hver eneste dag. Men ja, det er da trist, at man ikke har tænkt, at den situation kunne opstå.

• #3   19. jun 2013 Det er jo kun en hund, vil mange sige, men det er sikkert fordi hunden har en fejl eller to, at de skal af med dem

• #4   19. jun 2013 Bente: Ja det er jeg godt nok også. Men det var kun for 3 måneder, og de cykler jo alligevel forbi.. smiley
    Men der er helt sikkert nogle der venter sig en stor gave når jeg er færdig her til slutningen af måneden smiley

• #5   19. jun 2013 Jeg elsker ... Det var sørme da noget af en påstand. Har du noget belæg for den udtalelse ?

• #7   19. jun 2013 Ikke for at sige at noge er dårlig hundejer eller nogegt. For man tager nok en beslutning i hundens bedste.

Men jeg ville nok aldrig tage et job, hvor jeg vidste jeg ikke kunne have min hund - det er bare min mening.

• #10   19. jun 2013 hvis han nu har fået job som rejse montør. gør han er væk i flere dage.. min kæreste vil ikke så han får vores nye hund hvis vi går fra hinanden , har værk 200-215 dag om året. kende også folk som får job som sælger hvor de køre landet rundt, det får også svært ved at passe hunden..

synes kun det flot folk melder ud de ikke har tid pga job.

• #12   19. jun 2013 lige mine ord Ulla. i dag er man bare nød til at tage det job man kan få, for de hænger sku ikke på træerne smiley

• #14   19. jun 2013 Hvis man er et menneske der ønsker sig en karriere så skal man ikke anskaffe sig en hund i første omgang. Man er egoistisk hvis man tænker på sig selv og hvad man vil. I stedet for at tænke på det dyr man anskaffet sig.
    Og det er jo ikke alle der har et fantastrisk socialt liv. at tænke på smiley

• #16   19. jun 2013 Også uden nødvendigvis at ville have en karriere, kan man stå i den situation, at man er nød til at tage det job, det er muligt at få.
    Alle kan risikere at blive arbejdsløse, og der er ikke et tag-selv-bord af ledige job for alle.

• #17   19. jun 2013 Allergisk:

Ja du har ret. smiley alt kan selvfølgelig ske. Og selvfølgelig er ens børns fremtid vigtigere. Og man skal tage et job når man sidder i visse situationer. smiley
    Men nu er der nogle der snakker om at gøre karriere og i mine øjne hænger de to ting sammen.
    Jeg bliver bare så ærgelig af at se at folk skal af med hunden pga flytning og nye jobs. For tit er det jo bare af ren egoistisk grund. Hvis vi altså her taler udenom de tilfælde hvor det er fordi man er arbejdsløs osv. smiley

• #18   19. jun 2013 Jeg kan også blive ærgelig over at se folk skille sig af med hunden på hvad der for mig virker et tyndt grundlag, men man skal altså passe på med ikke at generalisere.

• #19   19. jun 2013 Jo jo. smiley Man kan jo også blive meget syg osv. Det er jo heller ikke fordi jeg er helt firkantet.. smiley

• #20   19. jun 2013 Nu er det jo ikke alle, som i disse tider kan vælge job ud fra, hvad de har allermest lyst til. Min svoger er arbejdsløs og det er da hans pligt at tage det job, han kan få og så må han indrette sit liv derefter smiley Ellers skulle han vinde en million i lotto, så han kunne klare sig uden arbejde

• #21   19. jun 2013 Der kan ske rigtig mange ting der gør at man ikke kan have hunden mere. Også ting man ikke kunne forudse da man købte vapsen. Der hvor JEG synes det bliver lidt underligt er når det sjovt nok falder sammen med hundens lømmelalder. Og det gør det tit synes jeg. Og så står der lige i mellem linjerne at hunden ikke kan være alene, ikke er renlig, ødelægger ting eller hvad det nu måtte være.

• #22   19. jun 2013 Jeg kender ingen der ville gide at se efter min hund hver dag - og omvendt ville jeg heller ikke selv gide at se efter andres hunde hver dag. Så jeg forstår godt at det kan være svært at finde sådan en ordning i ens omgangskræds, for det bliver da aldrig nogensinde andres ansvar at man ikke lige har tiden til sin hund.
    - Og tit når folk får et job hvor der pludselig ikke er tid nok til hunden, så er det jo ikke altid det kun er en periode, for nogle drejer det sig jo om mange år. Og i denne tid er det jo ikke let at få et job, så mange ser sig nødsaget til at takke ja et hvilket som helst job hvis tingene skal hænge sammen økonomisk.

Selvfølgelig er det trist at folk skal af med deres dyr, men engang i mellem er alternativet jo værre. Her tænker jeg især på dem hvis dagpenge er ved at løbe ud - og de på samme tid har værdier for over 10.000 kroner. De kan jo ende men at skulle fra hus og hjem hvis de ikke takker ja til et job - og vil have bare en lille indtægt i form af f.eks. kontanthjælp.

• #24   19. jun 2013 Margit: Ja det er præcis det jeg snakker om.. Man tænker sit..

Nadja: hvem køber lige hund når man er på dagpenge og ved at man har en usikker fremtid?

• #26   19. jun 2013 Majbritt: smiley
    Jeg er 22 år men der gør jo ikke at jeg ikke har oplevet livet dreje?
    Jeg er født under ekstren fattigdom hvor der ikke var mad at spise hver dag. Mine forældre har været arbejdsløse, hvor de ikke fik kontanthjælp eller andre ydelser.
    Vi har måtte flytte fra sted til sted og prøvet at stå hjemløse. Min far var alkoholiker og ødelagde vores familie. Under den tid havde vi stadig hund og vi fandt ud af det. Men da det var allerværst tog nogle venner vores hund i pasning. Men det vi var udsat for er også ekstremer. Nu har livet drejet sig og alt er godt og nu og jeg har en hund. Om lidt er jeg arbejdsløs og er ikke medlem af en fagforening og kan ikke få kontanthjælp. Derfor har jeg ikke tænkt mig at komme af med min hund. For jeg skal nok finde ud af det!

• #28   19. jun 2013 Selina - Det er jo ikke sikkert at hundeejeren var på dagpenge da h*n købte hunden? Alle kan blive fyret -og ende i en dum situation. Tror det er de færreste der køber hund der med 100% sikkerhed kan garantere at de ikke blive fyret i hundens leve tid.

• #29   19. jun 2013 Nadja: Det er en hvalp i lømmel alderen? så man kan jo komme til at tænke sit.

• #30   19. jun 2013 Jeg stod som ung lige pludselig alene med en hund på 1 år og 3 små børn på 2 mdr., 4 og 6 år. Det var bare ikke forudsætningerne, da jeg købte hunden, for da boede jeg sammen med børnenes far. Han smuttede så med min bedste veninde.
    Enlig mor med 3 børn på 2. sal og en schæferhund er bare ikke engang i nærheden af optimalt, så jeg blev nød til at sælge hunden, hvilket jeg ikke kunne have forudset, da jeg købte ham.

• #31   19. jun 2013 Helle: Ja det var jo heller ikke andet for.. smiley

• #32   19. jun 2013 Selina - ja, det kan man. Men jeg syntes bare det er synd at generalisere, da selv når hunden er i lømmelalderen har der dukke ting op der gør det meget vanskeligt at beholde hunden - uden grunden har noget med alderen at gøre. Livet er trods alt uforudsigeligt.

• #33   19. jun 2013 Naja: Ja selvfølgelig smiley

Kommentér på:
Har ikke tid?

Annonce