{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder i IKKE ville fodre med
  • #1   17. jun 2013 Pedigree og Frolic. Fordi det er som junkfood for hunde. smiley

• Tinna
    Tinna Online Tilmeldt:
    apr 2005

Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.789
    #2   17. jun 2013 Jeg vil ikke fodre med det billigste fra supermarkederne. Det hvor man får 10 kg for 70 kr. Vil ikke engang bruge det som godbidder.
    Min gamle hund fik sådan noget og hun var så ulækker omkring munden og lugtede og hendes pels var trist og tør.
    Da jeg flyttede hjemmefra med hende skiftede jeg til Royal Canin og det hele forsvandt smiley

• #3   17. jun 2013 Produkter med korn i. smiley min hund er allergisk...

• #5   17. jun 2013 Pedigree, frolic, Dyrlægens, supermarkedsfoder, størstedelen af Royal Canins fodertyper, Petworlds nye Halla Fodermix, som de kalder råt kød, og mange flere!
    Årsagen: foderet er fyldt med fyldstoffer, dvs billige ingredienser, som kun er i for at få prisen ned for producenten. Prisen falder sgu aldrig for forbrugeren.
    Hunde har ikke behov for fyldstoffer, så hvorfor betale for dem?!

• #6   17. jun 2013 Jeg gider ikke betale for affald, dvs jeg køber aldrig foder som er produceret af animalske eller vegetabilske bi produkter;) og foder som er lavet med korn som vigtigste protein kilde vil jeg heller ikke købe;)

• #8   17. jun 2013 Pedigree, Frolic, Dyrlægens, ALT supermarked foder.

• #9   17. jun 2013 Vil aldrig fodre med alt det billige man kan købe i supermarkederne, Royal Canin, pedigree og lignende fodermærker..
    Hvorfor? Fordi det er at betale for en gang ragelse, som er noget værre junk, og absolut ikke noget sundt for hunden.. Det hele ender alligevel ud den anden vej..

• #10   17. jun 2013 Frolic, det blev vores hund fodret med da jeg var barn, indtil den fik proteinforgiftning og en svulst på læben, dyrlægen mente det var foderet. Den blev opereret og fik aldrig Frolic mere.
    Benny for ikke engang et lille stykke, JEG er allergisk overfor det smiley

• #11   17. jun 2013 Frolic fordi det er fyldt med salt, som på sigt smadrer nyrerne på hunden.....mistede min gamle hund pga nyresvigt, han fik frolic:-(
    Supermarkedsfoder alle slags fordi jeg lytter til andres meninger, for kender helt ærligt ikke mærkerne ret godt

• #12   17. jun 2013 Hvis jeg var på røven, ville jeg fodre med hvad som helst for at få det til at hænge sammen en periode.
    Men generelt vil jeg ikke fodre med noget hvor jeg ikke synes pris og kvaliteten hænger sammen.

• #14   17. jun 2013 Jeg ville fordre med det mine hunde fungerer bedst på.......... Uanset hvad det hedder... og hvor det er købt.... smiley

• #16   17. jun 2013 Intet supermarkeds foder !! Kan slet ikke forstå det er lavet, og bliver solgt.. har man ikke råd til at købe noget ordenligt, SÅ LAD VÆR MED AT HAVE HUND! smiley

• #17   17. jun 2013 Overvejede en kort overgang at Barfe, men efter at have researchet lidt tror jeg aldrig det bliver aktuelt for mig - med mindre det er tørkost barf smiley

• #19   17. jun 2013 Jeg ville aldrig fodre med frolic, hills, royal canin og alle de andre supermarkedmærker og dyrlægemærker, ville heller ikke fodre med svinekød, da det indeholder for meget fedt smiley spiser det heller ikke selv, kun til jul.

• #21   17. jun 2013 Når i skriver dyrlægens er det så mærket eller det foder, der bliver solgt hos dyrlægen...??

• #22   17. jun 2013 Jeg vil ikke foder med kornfrit foder... Har prøver TOTW og Kingsmoore

Fordi min hund skider 3- 4 gange om dagen og der komme næsten mere ud end ind smiley

• #23   17. jun 2013 Jeg fodrer aldrig med Josera igen.
    Har set et større udvalg af hunde, hvor hvalpe fik tynd mave og voksne fik en mere udad reagerende aggressiv adfærd.

Det er mine observationer og min holdning.

• #25   17. jun 2013 Tjaaa... Jeg er ikke religiøs, hvad vi vinder, det ryger i fodertønden, med meget få undtagelser.

Eukanuba ryger videre til andre i familien, da det giver den ældste mat pels. Pedigree ryger videre, fordi de skider dobbelt så meget på det som alt andet... Men alt det andet vi vinder, det ryger som regel bare i tønden i en stor pærevælling...

Ligenu er de på noget Hills, Royal Canin Exigent, Kingsmoor Pure mix. Når det er opbrugt, så er der noget Olivers No Grain, Tholo, Kingsmoor Havfisk og Royal Canin Adult Medium der venter...

• #26   17. jun 2013 Alfisten natasja: hvor ved du fra at "Vomoghundemad er skamhakket kylling med ris tilsat en masse for at give den korrekte næring"

Den variant jeg har liggende i fryseren har aldrig været i nærheden af ris smiley Og at der er tilsat ting for at få den korrekte næring, er det en dårlig ting ? Der er tilsat de vitaminer som hunden bør få hver dag, som ikke er i ret mange tørkost varianter, og som ikke er hvis man barfer med hele stykker kød, her skal man give vitaminerne ved siden af.

Her i huset vil der aldrig blive fodret med tørkost smiley Kun rå mad, alt fra hele dyr til vom og hundemat smiley

• #27   17. jun 2013 Hmm synes du skal prøve at tage en tur i zoo og se når de foder alle deres rovdyr, de for nemlig også lige en gang vitaminer og urter på deres kød. Råt kød alene inderholder ikke det hunden skal have, i naturen vil rovdyr og spise andet end kød for at få sine vitaminer.

Og tørfoder er noget hunden skal tygge helt vildt på eller hvad ?? Og hvorfor er der så tilsat alt det skidt til tørfoder, burde det ikke også indeholde de vitaminer det skulle i sig selv ? Der er vel kød i.

• #28   18. jun 2013 Natasja, jeg er altså nødt til lige at rette dig lidt..
    Det ER nødvendigt med vitaminer som tilskud til barf, selvom du kommer hele foderdyret rundt.. Med mindre du selv slagter, eller overtaler en slagter til at give dig maver der ikke er tømt(det er ikke lovligt af hygiejniske årsager)
    Men rovdyr i naturen som ulve og kattedyr spiser også mavesækken på planteædende byttedyr, især drøvtyggeren har en masse vigtige vitaminer fra planterne i vommen som ulven/hunden ikke selv kan udvinde af planterne..
    Denne vitaminkilde har vores barf-hunde ikke adgang til, og det er også grunden til at hunde har så svært ved at lade afføring fra andre dyrearter ligge, da de ofte indeholder rest-vitaminer som dyret ikke har udnyttet, men det er dog ikke tilrådeligt at lade dem æde afføring pga faren for hjerteorm og andre parasitter..

Du kan nemt finde indformation om det ved at Google vitaminer + barf smiley

• #29   18. jun 2013 Hos mig mener jeg Dyrlægens, altså mærket.

• #31   18. jun 2013 Pedigree, Royal Canin, Frolic, alle billige slags fra supermarkederne. Og så generelt alle de slags der har korn som første ingrediens og det er ikke fordi jeg er fanatisk, men vores hund kan ikke tåle det, han havde konstant tynd mave da vi fodrede med RC.

• #32   18. jun 2013 Hmm der er godt nok en masse jeg har misforstået under min uddannelse til zoolog, JA løverne i zoo får vitaminer og urter på deres mad !! det er ikke noget jeg påstår men noget jeg ved.

Men hvis der er alle de vitaminer i kød, hvorfor kan vi mennesker (som også er rovdyr, og kræver de samme vitaminer som vores hunde) ikke bare spise en kæmpe stor hakkebøf, så burde det jo være nok......

Eftersom min uddannelse så åbenbart er forkert så må der jo være nogle der kan forklare mig hvor disse vitaminer så findes i det kød. Gerne en lidt mere videnskabelig forklaring, f.eks. vil jeg da gerne vide i hvilken bestanddel af kødet der findes nok A og E vitaminer. Ben har kalk og fedt, ja det består udelukkende af fedtlipider.

• #33   18. jun 2013 Ikke at jeg vil blande mig i diskussionen, da jeg intet aner om BARF, men mennesker er ikke rovdyr - vi er omnivorer - det kan ses på vores tænder smiley Vi kan leve af både kød og grønt, men vi har brug for mange proteiner især når vi vokser, for at få hjerne og muskler til at udvikle sig. Og dem er der nu engang flest af i kød.

• #35   18. jun 2013 Jo det er måske lidt dømmende, men har bare set så mange tilfælde i butikken, hvor folk kommer ind med deres hunde, det lige ud sagt ligner lort. De spørger om man har en god shampoo, fordi hunden fælder og klør sig. Jeg spørger altid. Hvad fodere du med , de svare måske aldi's hundefoder. Så går man i gang med at forklare, de dårlige ting ved det. Og så siger de bagefter, ja det er måske rigtig nok, men jeg vil ikke betale så meget for et hundefoder. Så bliver man nogle gange lidt øv smiley

• #36   18. jun 2013 Jeg vil ikke fodre med noget som helst andet end RC calm, men det skyldes at min hund har brug for de beroligende stoffer.

Jeg ved ikke tilstrækkeligt om foder til at sige præcis hvad jeg ikke vil fodre med, men jeg har efterhånden (efter at have læst med herinde og snakket med dyrlægen) lært at foder fra supermarkederne og andet billig foder er noget møg.

Min mors hund får det billige fra lidl, og han er tromle tyk og hans pels er klam, + han lugter. Og han har afføring rigtig mange gange dagligt. Min egen har én gang dagligt.

• #37   18. jun 2013 Jeg vil ikke fodre med noget, der indeholder animalske og/eller vegetabilske biprodukter, foder, der indeholder hvede (det er min egen kæphest), foder, der ikke indeholder mere kød end øvrige ingredienser, foder, der har en proteinprocent på under 20 eller over 30, foder der har en fedtprocent under 15 (alternativt må der tilskud til).

Skulle jeg råfodre, ville jeg ikke give min hund mad, der ikke skal tygges. Reelt kød, reelle ben.

• #38   18. jun 2013 Jeg vil ikke fodre med noget, der ikke er Royal Canin smiley

Kun til mit hundeskvat, Iroc, der ikke tåler tørfoder og derfor er nødt til at leve på råt.

Kommentér på:
Foder i IKKE ville fodre med

Annonce