{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.001 visninger | Oprettet:

Gider ikke spise sin tørfoder {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har et lille problem. Min hund gider ikke og spise sin tør foder, og det har faktisk stået på siden vi fik hende. endtil vi fandt rottweiler foderet fra Royal Canin. Men nu er hun også træt af det.
Det ligemeget hvad jeg køber til hende.
Lige pt. blander jeg leverpostej i foderet.
Men har i ikke nogle lidt sundere tjeks ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gider ikke spise sin tørfoder
  • #1   16. maj 2013 Lad være med at tilbyde andet. En rask hund spiser når den er sulten nok smiley
    Du kan råfodre hvis din hund er meget kræsen.

• #2   16. maj 2013 Måske er hun en af de hunde, hvor man skal skifte foderet en gang imellem.

Vi har to gode slags foder som vi bruger fast på skift og så glider det ned. Holder vi os til en, så gider de ikke rigtig.

Men i øvrigt "topdresser" jeg ofte med lidt råt fars, sunde middagsrester som kød, fisk og grøntsager, et æg, lidt ost etc. Nogle af de gode råvarer, så er min samvittighed overfor hundenes ernæring ren.... smiley

• #3   16. maj 2013 Lad være med at blande op med andet. Som malene skriver, skal den nok spise når den bliver sulten nok smiley

Står foderet fremme hele tiden?

• #4   16. maj 2013 Som jeg har sagt så mange gange før, så er tingene ikke altid så enkle.

Nogle hunde har bare ikke den store appetit og spiser kun lige præcis så de overlever - det giver nogle kedelige følger som eksempelvis gylpen og opkast.

Nogle hunde har brug for at få maden i bittesmå portioner, nogle spiser bedst når de skal søge maden, nogle får appetit af at lege umiddelbart inden spisetid og så er der nogle, der bare ikke gider mad (og skam over den opdrætter, der laver den slags hunde!)

Nogle hunde skal have tilbudt maden i kort tid, andre skal have den stående til rådighed døgnet rundt - måske har den mest appetit om natten.

Man skal gøre det, der virker. Naturlighed er en by i Rusland...

Hvis det virker med leverpostej på, så brug det - men tag en bittelille portion, bland den op med vand og hæld det hele over og mix det så alle piller er dækket af postejen.
    Du kan også lejlighedsvis bruge tun (ikke for ofte, der er noget tungmetal-værk i), a 38, æg, hvad som helst hunden bryder sig om. Men bland det op, så hunden ikke får næring fra det forkerte smiley

• #5   16. maj 2013 Og en anden rigtig vigtig ting.

En ting er, at hunden ikke gider at spise sit foder - det KAN jo være, at hunden i realiteten er mæt og allerede får hvad den skal bruge og får tilbudt for meget.

Hvis hunden er frisk, energisk, ikke er radmager, har god pels og klare øjne, så regulerer den nok sit fødeindtag rigtig fint.
    Og så skal den ikke tilbydes mere end den kan spise.

• #6   16. maj 2013 Kaoz får noget godt på sin tørpiller i skålen, eller spiser det på frit søg på en eng, mark, sti eller lignende.

Han gider ikke spise sine tørpiller uden noget på, så han får noget på smiley

• Heidi B
    Heidi B Tilmeldt:
    maj 2013

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #7   16. maj 2013 Jeg har samme problem med min 8 mdr gamle hvalp. Har fået at vide af rigtig mange, at den nok skal spise, hvis den bliver sulten nok. Men ærlig talt... Det kan for nogle hunde måske også handle om, at det simpelthen er for kedeligt at spise det samme dag efter dag. Hvis jeg bliver sulten nok, skal jeg også nok spise det, der bliver stillet foran mig, men det gør vel heller ikke noget, at det man spiser, synes man smager godt.
    Jeg har valgt at blande lidt leverpostej, kødrester, torskerogn osv i hans mad, og så nyder han sit måltid:-). Der skal ikke andet end en teskefuld til, så smager det jo af lidt andet. Tror bestemt ikke, at han tager skade af det:-)

• #9   16. maj 2013 Mine får tilbudt deres daglige foder over 2 portioner, en morgen og en tidlig aften.

Spiser de ikke op inden 5-10 minutter og bare går fra skålen, så fjerner jeg den.
    Og det har virket på mine, de må spise når der serveres, ellers så må de vente til næste måltid.

• #10   16. maj 2013 Min gad heller ikke da hun var helt lille...prøvede lidt forskelligt og til sidst fandt jeg noget hun rigtig godt kunne li og det køre vi stadig på smiley så bare rolig hun skal nok spise om ik andet når du tilbyder hende noget der falder i go smag smiley

• #11   16. maj 2013 Goofy har ikke specielt meget appetit om formiddagen, han snupper et par små mundfulde, men først efter vi har gået formiddags turen.
    Han spiser en smule mere om aftenen, ved en 20-21 tiden. Men sjældent hele hans dags ration ryger ned på de to måltider, selvom maden er fremme hele dagen.

Hvad der virker for os er aktivering med maden. Træning, leg og problemløsning så ryger dagsrationen (og lidt ekstra) let ned. Hvis goofy får tilbudt mad i en skål og mad i et stykke legetøj/problem så vælger han det tilbud hvor han skal arbejde for det.
    Desuden har jeg flere varianter af wolfblut, som jeg variere imellem, goofy får fast Wild pacific som minimum halvdelen af en dagsration, men skifter enkelte dage halvdelen ud med range lamb, Wild duck, eller Green vally.
    Men hvis han ikke er sulten, så er jeg af indstillingen at så spiser han vel når han bliver sulten. Og jeg tager det så roligt som muligt, så længe han stadig er frisk lege syg og holder vægten.

• #12   16. maj 2013 Jeg er meget enig med CH.

Intet er så sort/hvidt.

Zenta spiste kun lige nok til at overleve da hun var unghund. Hun endte med at blive radmager og jeg så frustreret til. Nu er unge Schæferhunde engang imellem nogle magre hunde, men med Zenta var det nærmest kriminelt.

Jeg prøvede alt foder, startede nærmest fra en ende af, men hun gad det kun i kort tid og så gik hun fra foderet og der står jeg så tilbage med 10 kg foder igen igen. At søge foderet gad hun kun nogle gange. Andre gange gik hun bare væk mens jeg stod tilbage som en idiot.

Løsningen blev at jeg prøvede Wolfsblut foderet lige inden jeg ville forsøge at barfe hende. Og det blev redningen.
    Startede med at købe det i dyre domme i 2 kg´s sække og så lod jeg hende have maden fremme døgnet rundt.
    Senere kunne jeg gå til de 15 kg (Men nu er hun heller ikke enehund mere, så de deler jo sækken.) og gå til at fodre hende 2 gange dagligt.

DET foder hopper og danser hun for. Når hun skal have mad gøer, hyler, piver og savler hun smiley
    Der er 10 forskellige smagsvarianter eller noget i den retning, hvilket gør at jeg kan holde mig til samme mærke, jeg varierere så bare smagsvarianterne.

Hun har været på foderet nu i 3-4 år ud af de 6 år hun er.

Jeg giver dem så engang imellem lidt lækkert ved siden af. Altså i løbet af dagen. Et æg, en dåse tun, en klat fars, noget pålæg, frugt, eller andet og det fungere.
    Hun er normal vægtig og har været det i mange år nu.

• #17   20. maj 2013 Når i skriver æg ? er det så rå æg i mener ?
    Og A38 må de også gerne få det ?

Kommentér på:
Gider ikke spise sin tørfoder

Annonce