Aktivering i første løbetid? {{forumTopicSubject}}
Kære Hundegallerister
Min lille hyrdeblanding er nu gået ind i hendes første løbetid. Hun er simpelthen så træt og hævet og godt gammeldags helt menstrutions-tummelumsk. Desuden er hendes hørelse blevet noget selektiv, men den galaj kender jeg til. Hun ligger primært og kaster lange blikke rundt i stuen fra sin "sofa" og virker som en teenager der har husarrest. Normalt får hun lov at løbe ture hver dag uden snor og løbe igennem og lege. Men da jeg ikke ønsker nogen ulykker og ikke har nogen indhegnede områder lige i nærheden, har jeg holdt hende i snor.
Mit spørgsmål til jer er om i har nogle fifs til at aktivere hende lidt alligevel? Vi benytter os flittigt af hjernegymnastiske øvelser, men med den noget selektive hørelse og en pludselig lidt uinteresseret holdning, virker det ikke til at stå øverst på aktivitetslisten.
Smil elvira
aug 2012
Følger: 13 Følgere: 29 Hunde: 3 Emner: 112 Svar: 2.013
Vores spiller også meget med foderbolden udover at være sløv og ville putte hele tiden er hun dog med på at træne som hun plejer
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.264
Under Keeshas første løbetider kunne jeg godt glemme alt om træning og hjerneaktivering, for hun fattede nada. Men søge efter mad kunne hun og på gåture blev hun fint stimuleret ved, at jeg vidste turene tog ca dobbelt så lang tid, fordi hun opførte sig som en hanhund, der skulle snuse og markere alle steder. Det er så gået over, så nu sørger jeg bare for, at hun er i snor eller indhegning, når hun er ude (indkald glemmer hun, men ellers er hun ret normal)
P.s. Hun er 8½ nu.
Aktivering i første løbetid?