{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.802 visninger | Oprettet:

Mærkelige hunde-ejere... {{forumTopicSubject}}

Hold da op hvor jeg synes at nogen hunde-ejere er mærkelige.. På den der fuldstændigt narcisistiske måde...

Min veninde har f.esk en nabo af den slags;
Nabo dame har en hund, der har allergi. Det er nu blevet konstateret at den har gluten allergi.

Det betyder at den ikke må få nogen former for korn, eller produkter lavet af korn.

Min veninde fodrer fugle i sin have.... Det gør hun bl.a med korn, gammelt brød og hvad man sådan ellers har til fuglene..

Det bliver alt sammen smidt på hendes græsplæne, uden for hendes vindue, så hun kan side og kigge på fuglene når de spiser...(hun arbejder hjemmefra, så hun har kontor hjemme)

Men nu har nabo-konen klaget....

For hendes hund render nemlig ind i min venindes have og æder fuglenes brød, så min veninde har fået "strenge ordrer" fra naboen om at hun enten skal holde op med at fodre fugle, eller også skal hun hegne sin have ind....

Da min veninde forsøgte at "pippe" at fru nabo jo altså bare måtte hegne sin egen have, så hunden ikke kunne rende hvor den havde lyst, så skal jeg da lige love for at fru nabo blev noget ophidset..

Hun råbte og skreg, at det da så sandelig ikke kunne passe at hun skulle til at bruge penge på et hegn, for de var da både dyre og grimme sådan nogen hegn, og hendes have skulle altså se ordentlig ud, og forøvrigt så kunne hunden jo ikke komme ud af haven og skide hvis hun hegnede den, og så skulle hun til at have alt dens lort liggende, og det var da ulækkert..

Nu har jeg så opdaget at der her i nærheden bor nogen der er ligeså "dumme"...

Jeg har lige nu 4 tæver i løb (de har fuldstændig koordinerede løbetider herhjemme).

Det gør jo at her dufter aldeles godt.

Nu er det så sådan at jeg har haft besøg af en hanhund (uden for mit hegn), som jeg fulgte hjem.

Ejeren blev ikke spor glad for at jeg kom med hans hund, nærmere tvært i mod. Han skældte mig hæder og ære fra:
"for det var fandme min skyld at den rendte hjemmefra, når nu jeg ikke kunne holde mine møgkøtere inde mens de var i løb"....

Jeg blev ærlig talt så paf, så jeg bare bad ham passe på sin hund, for den skal over en ret befærdet stor landevej (hvor folk kører ret stærkt), for at komme ned til mig.

Men jeg nægter altså at lukke mig hermetisk inde med mine hunde, bare fordi han ikke gider hegne sin have ind.

Mine hunde er bag et hegn på 180 cm. så jeg synes jo egentlig at jeg har gjort mit til at mine hunde ikke render hjemmefra når de er i løb, men at jeg ligefrem burde lukke dem inde hele døgnet i de sammenlagt 5 uger de løber, 2 gange om året, det havde jeg ikke troet at nogen forventede...

Nå, men jeg håber bare at den stakkels hanhund ikke bliver kørt over, når den næste gang smutter herned, for det er da klart at den vil gøre det, når ikke der er hverken hegn eller snor på den...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mærkelige hunde-ejere...
  • #1   6. maj 2013 Næste gang må de hunde jo bare afhentes af politiet, eller afleveres på nærmeste politistation, så kan ejerne jo få lov til at betale bøden for ikke at holde deres hunde hjemme.

• #2   6. maj 2013 Øhhh okay!

Jeg ville da også lige vende den om, stikke dem hundeloven i hånden og så informere om at næste gang jeg så hunden på min grund, så blev den afleveret til politiet.

Det er en ting at der sker en smutter, det er noget heeeelt andet hvis det er helt bevidst og man oven i købet skal overfuses af folk fordi de ikke kan finde ud af at holde hund og overholde loven.

• #3   6. maj 2013 Jeg må da vist liiiige se at få lukket terrassedøren igen, så Bella ikke kan løbe ned i vores solidt indhegnet have... Tænk hvis nu hun påvirker hanhundene der bor i genbo-bygningen, med sin løbetid. Uhhh. Det kan vi ikke have! Er der nogen der ved om jeg overhovedet må lufte hende?

smiley

Er du gal nogle tosser.... Jeg er helt enig med M. I om at de da burde få en kopi af hundeloven. I hvert fald den del, hvor der står at hunde skal holdes på egen grund.

• #4   6. maj 2013 det er altid hundeejerens ansvar at holde sine hunde på egen grund
    have herhjemme ligner fort knox pga min golden med øgenavnet hundini fordi den kan kravle , presse sig over og igennem alt
    så herhjemme har vi brugt mange timer og penge på at de ikke kommer ud

• #6   6. maj 2013 Jeg er målløs...... smiley
    Jeg var nok hoppet på vognen med at aflevere hunden til politiet, mon ikke der kun er et spørgsmål om tid og penge, før de forstår budskabet? Så behøver DU heller ikke at være bussemand og forsøge at forklare reglerne, så finder de ud af det på den hårde måde

• #7   6. maj 2013 Holy s**t.... Hvad sker der lige for folk.

Jeg var springet på vognen med at droppe hunden af hos politiet, begge to. Syntes da godt nok, der er nogle som lige har mistet jord forbindelsen.

• #8   6. maj 2013 Hvad skal man sige?
    Imod dumhed kæmper selv guderne forgæves!

• #10   6. maj 2013 Altså til jer med tæver i løb, i må da se at.få lært dem at bruge kattebakker. S vi andre kan gå med hanhunde i fred.;-) smiley
    Og så må i igang med aktiveringslegetøj så de ikke har behov for at komme ud. Det kan i jo nok klare de små 3 uger. Det mangler da bare. smiley smiley

• #11   6. maj 2013 Jeg er ved at synes det er langt fra hyggeligt at holde hunde pt.......Før i tiden ca. 10-15 år. ja der betragtede folk en hund som en hund og ikke det underlige dyr som de nu holder.....
    Hunde må ikke længere hilse, med div. hvalpetræningspladser stadigvæk gør et stort nr. ud af at lære hvalpene at hilse på hinanden, men uden for træningsbanen, ja der må de skam ikke længere, hundeejere bliver anmeldt for overfald som ALDRIG før helt ude i hampen.....
    før i tiden kunne man stå og sludre hyggeligt med hinanden, det kan man så heldigvis stadigvæk med nogle, mens andre de enten råber eller skuler tuil en....
    Og nu hvor foråret for alvor er kommet, er der en masse hunde, som lige pludselig skal ud med deres uvidende ejere, som ikke kan forstå hundesprog overhovedet og ofte har nogle små degenererede dyr, som aldrig ville have overlevet hvis det var en almindelig naturlov som hærskede, og ikke menneskers forkvaklede syn på hvordan en hund skal se ud

• #12   6. maj 2013 Slemme mig - pixel har haft fri adgang til forhaven mens jeg så film....

profilbillede
  • #13   6. maj 2013 Ja, her er min hund ellers blevet råbt af i dag - to fremmede piger ville ind på vores matrikel (tror de ville fodre hestene?) og Jessie gøede af dem - som vi gerne vil have hun skal gøre, men så valgte pigerne ellers at råbe ad hende og slå på hegnet??? Øhh, hvorfor? Ville være gået ud for at høre dem, men da de så mig komme cyklede de væk.

• #14   6. maj 2013 Jeg mødte en dame i dag, da jeg var i skoven og løbe med hundene ( mine i snor)..

Damen havde løs hund med indkaldsproblemer, som selvfølgelig valgte at piske lige i fjæset på min Giz smiley han er ikke særlig begejstret for løse hunde når han er i snor, så jeg stoppede op og stillede mig i " skærme" position og sagde GÅ HJEM til vovse( og ja jeg lyder som en sergent ), hvilket resulterede i at løs hund løb tilbage til ejer og så lettere betuttet ud... Så troede jeg jo at det var det og jeg kunne løbe videre...

Men ak, damen begyndte sgu at skælde mig ud fordi jeg havde traumatiseret Buller på det groveste og kaldte mig en psykopat hunde-hader ???

Jeg forsøgte efter bedste evne at forklare at Buller for det første skulle føres i snor i skoven og at jeg havde en hund der ikke var glad for andre hunde når han var i snor..

Hvilket resulterede i at damen, holdt en lang forelæsning om at hendes hund ikke skulle ha frataget sine naturlige instinkter og nazi-opdrages som mine stakkels hunde tydeligvis var og at mennesker som jeg burde fratages retten til at ha dyr???

Lige der indså jeg at der burde være en iq test før man fik lov til at købe hund, så jeg rystede på hovedet og fortsatte min løbetur..

3 sekunder efter kom Buller igen blæsende efter os og ejeren forsøgte forgæves at råbe den op, uden held.. Til sidst råbte hun så til mig at jeg skulle stoppe..

Lige DER, fløj der en djævel i mig smiley så jeg drejede hovedet og råbte at Buller da bare fulgte sine naturlige instinkter og så løb jeg videre smiley

Nej det var ikke pænt af mig, men der må sgu være grænser for hvad man skal stå model til;-)

Buller fik en fin løbetur og blev afleveret hos skovfogeden, fik en spand vand i hans løbegård og så kunne han ellers vente på sin ejer- der stod til en skideballe og en bøde smiley

Nå ja, Giz lærte så i øvrigt at leve med at blive stalket af Buller smiley

• #15   6. maj 2013 Hvor pokker i landet bor i?

Aflevere dyret ved politiet og bliver ejer fornærmet kan du bare sige at du skyder kræet næste gang du ser den på din grund.

• #16   6. maj 2013 aaaaah det havde jeg altså osse gjort - og håbet at damen ikke havde kondi, muhahahahahahahahahaha

.. men det var nu damen der skulle have haft en spand vand *G*

• #17   6. maj 2013 Jeg bor skam i det Sønderjyske...

Og normalt synes jeg folk er ret flinke, men lige ham her hann var da en glatnakke...

Hvis én af mine skulle stikke af, ville jeg da være dødsens taknemmelig hvis nogen lige satte en snor på den og fulgte den hjem, både fordi man så ikke risikerer at hunden render rundt og generer nogen, eller bliver kørt ned, men man sparer da også bøden.

Alle andre gårde her omkring har også deres hunde til bare at gå løst rundt på deres gårdsplads og have, og dem med hanhunde plejer jeg lige at give et praj når mine begynder at gå i løb, for så kan de lænke deres hunde når de er ude....

Det er jo dog de færreste hanhund der bliver hjemme når der er masser af "dejlig-klar-dame-duft" i nærheden..

Og alle de andre landmænd er da taknemmelige over jeg lige giver et praj, så er der jo ingen ko på isen, men ham her han synes nærmest bare jeg var en idiot for at følge hunden hjem, og gøre opmærksom på at jeg havde løbske tæver....

Jeg var ikke engang sur over at hans hund var kommet på besøg, for den kan ikke komme ind i min have uanset hvad, så det var såmænd bare for at han kunne binde sin hund de næste par uger, så den ikke risikerer at blive kørt ned når den skal over vejen for at komme herned.

• #18   6. maj 2013 Buller trængte til en kold drink- hans naturlige instinkter plejede vist ikke at indebære en løbetur på 5 km ned til skovfogeden smiley
    Han var sgu ellers en flink hund smiley bare synd hans ejer var en klaphat...

Satser på at den gevaldige skideballe hans ejer havde i vente, sikkert fungerede glimrende som " afkøling" smiley

• #19   6. maj 2013 Dorte H - næste gang føller du den da bare hjem til nærmeste politistation smiley

TurboVovserne - måske den bette buller søgte efter en mere ressourcekraftig ejer og ville med dig hjem, hehe

• #20   6. maj 2013 Ja, det kunne da tænkes smiley

Gad egentlig godt vide om Bullers ejer har haft IQ til at henvende sig hos skovfogeden for at hente sin hund?
    Eller om jeg nu er meldt som " hundenapper"..

Må hellere holde øje herinde efter en " HJÆLP, hun stjal min hund" tråd smiley

• #21   6. maj 2013 Turbo sådan godt gået.... Og det var IKKE en djævel men ren sund fornuft...
    Gad godt at have været en flue når ejeren fik balle af skovfogeden... smiley

• #22   6. maj 2013 uuuh ja, sådan en tråd vil da være herlig.. bare tænk hvor mange i tråden der vil kommentere på manglende snor og indkald

• #23   6. maj 2013 Ha! TurboVovserne, godt gået. smiley

• #24   6. maj 2013 Nå min nysgerrighed tog overhånd smiley så ringede lige og hørte om Buller var blevet hentet..

Damen havde sgu meldt ham hapset hos politiet!!
    Skovfogeden havde så meldt ham fundet LØS/ uden ejer kontrol i skoven til politiet, så hun havde fået et opkald om hvor han befandt sig..

Det var vist endt i en heftig diskussion mellem ejer og skovfoged, udover den klækkelige bøde..

Skovfogeden bad mig i øvrigt om at aflevere Buller til hans kollega, hvis jeg fik æren igen;-)

Tror ikke hans blodtryk magtede madammen en gang til smiley

• #25   6. maj 2013 AHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA dumme dame så kan hun dælmene bare sørge for at have snor på hunden...
    Stakkels skovfoged...
    Men fedt hun fik en bøde...

• #26   6. maj 2013 Jamen for pokker da! :o/ Man kan kun sidde her og ryste på hovedet over jeres oplevelser med alternativt begavede hundeejere.....

Super godt gået Turbo...... smiley

• #27   6. maj 2013 eller osse har han noget imod kollegaen smiley

• #28   6. maj 2013 Jeg vil gerne dele en go oplevelse, oven på de her hoved rystende oplevelser.
    Var i hunde skoven i albertslund idag, der er en stor indhegning, hvor hunde som ikke er sikre i indkald kan boldre sig. Der var goofy og en legekammerat og os to ejere så.

Flere andre ejere gik forbi, uden at tage kontakt til os, men en kom ind i indhegningen. Og spurgte om hun måtte lukke sin DSG ind, selvom at den engang imellem lige ville gø en del og måske prøve at bestemme. Da goofy endnu ikke er klar til at møde sådanne en hund, sagde vi tusind tak for at hun spurgte først og forlod indhegningen, da vi havde været der i over en time.

Virkelig dejlig oplevelse, hun var klar til bare at gå igen, da jeg sagde at goofy ikke ville kunne sammen med sådan en hund endnu. Hun nærmest insisterede på at vi skulle blive.

• #29   6. maj 2013 Goofy hvor er det skønt med sådanne mennesker, bare synd der ikke er flere i DK...

• #30   6. maj 2013 Ja, meget synd der ikke er det. Og derfor er det vigtigt at sådanne episoder også nævnes!
    Også derfor vi insisterede på at forlade indhegningen. Så hun kunne lukke sin hund fri.

• #31   6. maj 2013 Der findes heldigvis mange gode hundeejere..

Fx, den ældre dame med en yorkie der lufter hund hver morgen kl 9 og som medbringer 20 ekstra prutposer på sin tur og troeligt samler alle løse lorte op..
    For som hun siger:" hun går jo så langsomt ( yorkien) og jeg har jo plads i kurven på rollatoren"..

Første gang jeg mødte hende, var hun i færd med at samle en 3 kg's pølle op og jeg havde nær slået en hjerneknude i forsøget på at se sammenhængen mellem giga lort og så bittelille yorkie smiley

I min verden er hun sgu noget nær en HELT smiley

• #32   6. maj 2013 Lol 3 kg lort og yorkie. Kan godt forstå din hjerne slog en krølle smiley

• #33   6. maj 2013 Jeg var faktisk MEGET bekymret for Yorkie smiley og nåede at tænke HVAD fodrer hun dog den stakkels hund med smiley

Hun har i øvrigt en ret fin pædagogisk effekt på dem der " glemmer" at samle op.. De bliver så flove over at sådan en sød ældre dame skal rende rundt og " pølle" den, så de nærmest febrilsk skynder sig at låne en pose af hende og SELV samler op..

• #34   6. maj 2013 Hun er sku sej nok.... Respekt!

• #35   7. maj 2013 Turbo sådan en kunne vi godt bruge her i byen, sjovt nok er det kæmpe pøller der IKKE bliver samlet op.

Kommentér på:
Mærkelige hunde-ejere...

Annonce