Dejlig, men noget overraskende dag. {{forumTopicSubject}}
Dagen startede egentligt lidt negativt, da jeg havde regnet med at skulle have skiftet til sommerhjul, men der var 1½-2 timers ventetid, så det blev droppet.
Det måtte jo så gå udover hunden, der skulle slæbes afsted i det gode vejr ( jeg tror egentligt ikke at han klager )
Det skal siges at han ikke altid er vild med fremmede hanhunde, men han mødte en nu ca. 1 år gammel han, som han ikke har set i det sidste halve år, det gik super, begge var glade og tilpasse, og de hyggede sammen.
Udover det lykkedes det at bytte en 2½ meter "pind" til en noget mindre, som han kunne tage med hjem, uden at han blev vildt skuffet.
Efter hans positive atitude overfor den anden han, var han jo i kridthuset, hvilket han godt kunne mærke, og han hyggede gevaldigt i haven derefter.
Jeg sad så i udestuen, og efter noget tid, hvor han havde flyttet sig lidt rundt på plænen, kom så det jeg er lidt i chok over.
Han fandt noget spændende bag et højbed, det var ganske tydeligt.
Han stod og skrabede i jorden foran, kom løbende hen til mig og peb og hylede, derefter tilbage, det gentog sig nogle gange, før jeg fik lettet røven, for at se hvad han ville have, at jeg skulle se på.
Det viste sig så, at han havde fundet en lille fugl, der havde det dårligt, jeg tror at den er ved at dø.
Under normale omstændigheder, ville han jagte den fugl, til den lettede, men her skulle der bare gøres opmærksom på den.
Da jeg havde set den, og havde været henne ved den, lagde han sig på ca. 2 meters afstand med øjnene fokuseret på det lille dyr.
Naboen kom ud i haven ved siden af, og normalt farer han hen, og stikker hovedet gennem hæk og hegn, for at hilse på hende, nu lagde han sig bare om på den anden side af fuglen, for at lægge sig imellem.
Egentligt er jeg bare dybt chokeret over hans opførsel.
Jeg tror ikke at andre end mig, skulle have rørt den lille fugl, af sikkerhedsmæssige grunde, men jeg fik den lagt ind i hækken, hvor der er lidt skygge, jeg tvivler dog stærkt på at den overlever.
Der kommer lige lidt billeder fra dagen her, hvis det skulle have interesse.
dec 2011
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 35 Svar: 397
dec 2011
dec 2011
dec 2011
dec 2011
dec 2011
dec 2011
jun 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 18 Svar: 154
feb 2008
Følger: 21 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 443 Svar: 2.849
Det er så dejligt, når det går fremad med udfordringer for hunden/dyret
Sikke nogle lækre billeder
dec 2011
Jeg er stadig overrasket over et dyr, der under normale forhold, ville jagte det lille skadede/døende dyr, ændrer sig så meget, det er jo på sin vis en form for omsorg, som jeg så nok ikke kan være bedhjælpelig med desværre.
Jeg havde håbet at den lille fugl bare var omtåget, ved at være fløjet ind i et glas, men den er stadig ikke lettet desværre.
dec 2011
jan 2013
Følger: 27 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 39 Svar: 512
dec 2011
Det mener jeg jo også at det skal være, men om der er andre der ligner, skal jeg ikke gøre mig klog på.
Tak for svaret.
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 4.973
Lia ville have gjort det samme, men hun er sådan med alle små dyr. "Slå-ihjel" genet virker til at være fuldstændig avlet ud af hende, hvilket naturligvis også er meningen eftersom hun er hyrdehund.
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 2.111
dec 2011
Ja det gen virkede da heller ikke, ved banditten i dette tilfælde, alt jagt/dræber instinkt var da helt væk.
Lotte
Den er væk nu, der gik ikke lang tid, efter at den var lagt ind i hækken, til den var kold.
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 2.111
dec 2011
Ja den havde ikke knækket nakken, og den så ikke ud til at have lidet nød, så det er nok alderdom der har taget den.
Den blev så nøje overvåget til det sidste, så der var ingen fare for, at den skulle ende i en sulten kat´s gab, selvom den var svækket.
Dejlig, men noget overraskende dag.