Foder til aktiv hund {{forumTopicSubject}}
Hej med jer
Jeg er ny her på hundegalleri og har haft hund i 2,5 år.
Jeg tænker at jeg nok kan få lidt hjælp herinde til foderjunglen.
Jeg har det meste af tiden fodret med kornfrit foder og søger fortsat at fodre med dette.
Min hund er en blanding mellem labrador og kleiner münsterländer. Han er 2,5 år gammel og vejer ca 22 kg. Han må ikke blive tyndere siger dyrlægen, han er dog en meget slank og muskuløs type med et højt aktivitets nivau.
Han fik som hvalp Hills, herefter skiftede jeg til Orijen - det fik han for blød mave af, så gik vi på N&D fra Farmina - det fungerede han ok på (skiftede egentlig pga prisen). Nu får han Wolfsblut - udgaven til aktive hunde....
Hvad siger jeres erfaringer jer - hvad mangler han for at få lidt mere sul på kroppen?? Eller hvilket mærke skal jeg evt. skifte over til??
Tak på forhånd
mvh Mette
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 55 Hunde: 6 Emner: 431 Svar: 5.968
Men kan du mærke hans ribben ved at kører hånden let hen over hans brystkasse?
Umiddelbart synes jeg ikke han ser for tynd ud på billedet, men svært at bedømme
En münsterländer vejer jo ikke meget, og er en spinkel hund, så de 22 kg er måske meget fint ?
Bruger selv Essential til alle mine
Min Aussie for high energy der fra, men det er også fordi han taber sig hvis ikke han får det.
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.758
apr 2013
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
Baggrunden for at jeg skrev hans vægt var at han for et års tid siden vejede 24 kg og nu har tabt sig 2...Jeg forstår at man ikke bare kan sige hvor meget en sådan blandig skal veje...
/Mette
apr 2013
okt 2012
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 20 Svar: 491
Goofy er også til den tynde side og vi kæmper også med IKKE at tabe sig. han får 420 g. WB, guffer i store mængder og en sjat fløde eller lidt spæk på aftensmaden.
Hvis du kan mærke ribbenene ved et let tryk under lidt fedt, og hans hofter ikke stikker ud, ville jeg ikke være bekymret. Blot opmærksom, som du er.
apr 2013
Så måske "retter" han sig nu foråret er på vej
/Mette
Foder til aktiv hund