Lopper i hjemmet? {{forumTopicSubject}}
Vi er så uheldige, at vi í noget tid efterhånden har døjet med lopper. Vores hund fik lopper, og en slem allergi, vi kom dem dog til livs på hende efter et stykke tid. Lopperne er her dog stadig. Min søn og jeg får jævnligt loppebid, men vores hund har ingen lopper, det må vel betyde at de bor i hjemmet?
Jeg går meget op i rengøring, og gør rent 1-2 gange om ugen. Jeg har støvsuget alle sprækker og revner, og vi har taget alle forholdregler, og alligevel er vi stadig plaget. Jeg kan ikke se lopperne, men vi har tydelige tegn på kroppen af at de er her!
Jeg blev anbealet at købe Frontline Kutan spray, hvilket jeg har gjort, men hvad jeg lige kan læse er det til at spraye på dyret? Der er vel ingen grund til at jeg sprayer på et dyr som ingen lopper har?
Jeg ved at jeg kan spraye med trinol, det er bare sådan noget værre fedtstads, så derfor ville jeg egentlig hellere finde noget andet. Mon frontline kutan kan sprayes i hjemmet og have en effekt?
MVH
Louise
nov 2005
Følger: 4 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 26 Svar: 1.780
de små sataner kommer ind alle vegne og på alt
du skal købe noget spray som du også kan bruge på omgivelserne - du kan ikke rengøre det væk fra revner og sprækker på gulvet ect - der skal skrappere midler til
jan 2010
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 77 Svar: 230
Tror du jeg kan spray med frontline kutan på gulve og møbler, og på denne måde komme dem til livs?
maj 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 116 Svar: 1.404
aug 2008
Følger: 6 Følgere: 14 Hunde: 5 Emner: 159 Svar: 1.576
jan 2010
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 77 Svar: 230
sep 2009
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 298 Svar: 1.983
nov 2008
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 237 Svar: 3.147
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.392
Giv Capstarkur, Advantage forebyggende og rengør hele huset grundigt. Sprøjt så hele huset og især alle revner og sprækker med Trinol.
Så er du rundt om hele loppens livscyklus og I burde være helt loppefri i løbet af få dage ...
Loppeæg kan ligge i 5 år eller mere og først klække når den rette temperatur, de rigtige lysforhold etc. er til stede.
Eet dyr kan godt have lopper mens et andet ikke har. Men det er sjældent.
Det er lige som at nogle dyr ikke tiltrækker tæger mens andre ikke kan kigge ud af vinduet uden at få dem ...
Men ja det kan sagtens være noget andet også. Trinol vil dog dræbe alle insekter.
apr 2007
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 345
Lopper i hjemmet?