{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
835 visninger | Oprettet:

Mummi
Mummi
Følgere: 18 Hunde: 5 Emner: 214 Svar: 1.207

Ny hvalp og lopper i hjemmet {{forumTopicSubject}}

Vi fik en 1 år gammel hund i sidste uge, synes den kløede sig lidt så gav ham frontline dagen efter ankomst, vores gamle hund og 2 katte var blevet behandlet indenfor 8 uger, så regnede med det var ok.
Ny hund viste sig at være syg, så efter knap en uge måtte han desværre retur til ejer, det er nu 3 dage siden og nu klør vores gamle hund sig så også, i går da jeg klippede ham så jeg to levende lopper.
Hund og katte blev omgående behandlet igen med frontline, og jeg er nu igang med at vaske og støvsuge absolut alt..
- i morgen køber jeg frontline spray, til under sofapuder, senge revner osv.
- Men vi skal se på en hvalp på Lørdag, meningen var - hvis alt går vel, skal han direkte med hjem, da han bliver 8 uger netop på Lørdag og vi har 4 timers køretid
Men hvad nu med lopperne?, 8 uger gammel tør jeg knap at behandle ham med frontline, og ved ikke om vi kan komme alle lopper og æg til livs inden lørdag, er det bedst ligefrem at droppe denne hvalp og så søge efter en anden når vi er sikre på hjemmet er loppefri eller hvad gør vi bedst for at beskytte en 8 uger gammel hvalp mod lopper?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny hvalp og lopper i hjemmet
  • #1   31. okt 2012 jeg ved sørme ikke hvad der er bedst ? men da vi fik Abbie hjem fandt vi ud af at hun havde lopper med fra avler så hun blev behandlet af dyrlægen med frontline omkring 10-12 ugers alderen. så går da ud fra at hvalpe godt må blive loppebehandlet smiley

• #2   31. okt 2012 Bad hundene for at få frontlinen væk (den virker ikke hos mange), tør hundene, giv dem en capstar i en klat leverpostej, et døgn efter giver du dem igen en capstar, et døgn efter giver du Advantage pipette i nakken på huden... Støvsug oftere, sprøjt kurve - tæpper osv. med Trinol810 eller KvitD hver 4 uge.
    Når du har givet capstar er det smart at hunden kommer rundt og samler lopper op, for de dør med det samme, capstar virker kun i 1 døgn, men er ret så effektive :o) Held og lykke med det.

• #3   31. okt 2012 Vi oplevede for 2 år siden hvad det vil sige at have lopper i hjemmet når de først har etableret sig....... - derfor er alle løse tæpper osv. allerede nu smidt ud i carporten og der bliver de til de har fået frost og vi er sikre på hjemmet er loppe fri, det var ½ års kæmpe arbejde, der først sluttede da vi kombinerede indsatsen/ brugte den der spray i alle hjørner og kroge.
    - Så jeg er efter den omgang loppe hysterisk og håber vi kan få dem uryddet inden de for alvor etablerer sig.

• #4   31. okt 2012 Hov hvalpen ved jeg ikke om må få samme behandling (den var til de hunde du har), men ellers findes der Frontline Vet 250 ml som sprøjtes på hunden, x antal pump pr. x antal kg. Det må bruges til hvalpe og killinger fra de er 2 dage gamle står der inden i den.

• #5   31. okt 2012 Der findes en økologisk loppespray fra B&B som hvalpen gerne må få.. Den er økologisk og kan ikke skade.. Det er heller ikke muligt at overdosere med den smiley

Den koster 150 kr i Maxi Zoo smiley

• #6   31. okt 2012 Tusind tak for alle jeres svar.
    Aino K - det var lige det guldkorn jeg ledte efter, har nu fået capstar lagt til side på apoteket, nu går jagten ind på trinol.

Krøll - den spray vil jeg også lige se nærmere på

- er bare så glad for jeres hjælp.

• #7   31. okt 2012 Aino : det der Advantage er der ikke noget med det er giftigt for katte? - vi har jo to stk.

• #8   31. okt 2012 Rikke T: Nej, Advantage er ikke giftigt for katte - men det er Bayvantic derimod!!

Kommentér på:
Ny hvalp og lopper i hjemmet

Annonce