Ny hvalp og lopper i hjemmet {{forumTopicSubject}}
Vi fik en 1 år gammel hund i sidste uge, synes den kløede sig lidt så gav ham frontline dagen efter ankomst, vores gamle hund og 2 katte var blevet behandlet indenfor 8 uger, så regnede med det var ok.
Ny hund viste sig at være syg, så efter knap en uge måtte han desværre retur til ejer, det er nu 3 dage siden og nu klør vores gamle hund sig så også, i går da jeg klippede ham så jeg to levende lopper.
Hund og katte blev omgående behandlet igen med frontline, og jeg er nu igang med at vaske og støvsuge absolut alt..
- i morgen køber jeg frontline spray, til under sofapuder, senge revner osv.
- Men vi skal se på en hvalp på Lørdag, meningen var - hvis alt går vel, skal han direkte med hjem, da han bliver 8 uger netop på Lørdag og vi har 4 timers køretid
Men hvad nu med lopperne?, 8 uger gammel tør jeg knap at behandle ham med frontline, og ved ikke om vi kan komme alle lopper og æg til livs inden lørdag, er det bedst ligefrem at droppe denne hvalp og så søge efter en anden når vi er sikre på hjemmet er loppefri eller hvad gør vi bedst for at beskytte en 8 uger gammel hvalp mod lopper?
jul 2004
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 26 Svar: 181
jul 2010
Følger: 59 Følgere: 53 Emner: 215 Svar: 12.899
Når du har givet capstar er det smart at hunden kommer rundt og samler lopper op, for de dør med det samme, capstar virker kun i 1 døgn, men er ret så effektive :o) Held og lykke med det.
nov 2008
Følgere: 18 Hunde: 5 Emner: 214 Svar: 1.207
- Så jeg er efter den omgang loppe hysterisk og håber vi kan få dem uryddet inden de for alvor etablerer sig.
jul 2010
Følger: 59 Følgere: 53 Emner: 215 Svar: 12.899
jun 2012
Følger: 17 Følgere: 18 Hunde: 4 Emner: 160 Svar: 2.149
Den koster 150 kr i Maxi Zoo
nov 2008
Aino K - det var lige det guldkorn jeg ledte efter, har nu fået capstar lagt til side på apoteket, nu går jagten ind på trinol.
Krøll - den spray vil jeg også lige se nærmere på
- er bare så glad for jeres hjælp.
nov 2008
jan 2012
Følger: 3 Følgere: 1 Hunde: 1 Svar: 8
Ny hvalp og lopper i hjemmet