882 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

Alene hjemme problem Alene hjemme problem

Alene hjemme burde dog stå i " " nærmest, da jeg arbejder nat, og derfor er hjemme men sover omkring 6 timer om dagen.
Jeg er hjemme ca kl 07.00, får sønnen op, og efter morgenmad går vi hen til børnehaven. Så Lady's morgen tur (selve gåturen, ikke tiden hos børnehaven) varer mellem 30 og 60 minutter.
Vi kommer hjem, jeg giver hende og katten mad, og går så i seng ca kl 08.30.
Jeg står op igen ca 6 timer senere kl 15..

Lady er 11 mdr.
Ofte så har hun ødelagt noget smiley
Hun piver ikke, gøer ikke, og går ikke og leder efter mig..
Hun springer op på bordene og stjæler hvad hun kan og ødelægger det, lige fra kuglepen til fyrfadslys, legetøj...
Idag var hun gået i min håndtaske, splittet et par tamponer, kuglepenne, lommepapir og fået min pung åben og bidt i mit dankort!!

Vi fjerner alt mad osv, men jeg vil kunne lade min taske stå på gulv eller bord uden hun stjæler og ødelægger, og jeg vil ha lov til at have fx lys stående på bordet.
Hun skal lære at det må man ikke!

Problemet er at hun kun gør det når vi ikke er i nærheden, har prøvet at stå og vente i skjul, men tror hun kan høre at jeg ikke går eller lign, for hun gør ik noget førend jeg er væk/sover.

Jeg tror hun gør det fordi hun måske keder sig?

Jeg spreder foder ud på gulvet så hun skal søge, og har givet hende et marvben med fyld.
Vi har i noget tid begrænset hende til en stue, istedet for hele huset, men kan hun finde noget ødelægger hun det.
Sønnen har også mistet en del legetøj på den konto.

Hvad kan jeg gøre/ give hende for at aktivere hende mens jeg sover ?

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rens Terrasse+ olie 7.000 kr.
  • Se på strøm til komfur - flytte ledning til ny gruppe? 2.000 kr.
  • Fejl på opvaskemaskine 870 kr.
  • Spørgsmål 400 kr.
  • Tømrer skotrende 2.599 kr.
  • Elektriker 850 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Alene hjemme problem
  • #1   14. apr 2013 Hvis jeg ikke tager helt fejl så er hunde IKKE natdyr og derfor skal de aktiveres om dagen og ikke om natten (:
    Ville aldrig byde mine hunde at skulle sove hele dagen væk (:
    De skal ud mens det er lyst og lege og bruge snuden og kroppen (:

• #2   14. apr 2013 den er jo så oveni hatten også lige i lømmel alder smiley

• #4   14. apr 2013 Ja men hun gør det jo ikke når vi er til stede, så det er jo svært at lære hende...det er jo problemet..
    Og jeg vil ikke fjerne alt i mit hjem fordi hun ellers ødelægger det, det må kunne trænes eller aktivere hende på en måde...

Lise: hun blir heller ikke aktiveret omvatten, hvor læser du det?
    Jeg er på job om natten, og om natten sover hun under dynen sammen med min søn.
    Om dagen sover jeg men det svarer jo til at andre tager på job de timer.. Du går jo heller ikke hjemme fra morgen til aften hver dag, der er jo skole eller arbejde..og det er så der hvor jeg istedet sover..

• #5   14. apr 2013 Så kort sagt.
    Hvad gør jeg for at hun er underholdt om dagen, når hun er "alene", så hun ikke ødelægger småting.

Som sagt så har jeg prøvet at træne alene hjemme, men hun kan åbenbart høre at jeg stadig er i nærheden, for hun gør intet så længe... Når jeg så endelig rigtig går/sover, så gør hun noget...

Jeg tænker der måske også er lidt lømmelalder over det.
    Min venindes hund åd deres tapet i den alder, når hun var selv, idag er der ingenting.

• #7   14. apr 2013 Altså, alle hunde lærer jo at sove dagen væk - der er de jo oftest alene smiley

Tag hunden med i soveværelset er mit bud, jeg synes du gør nok som underholdning, aktivering om morgenen; langt mere end mange hunde får - en tur i haven uden opsyn, og så ellers ind og sov i 8 - 10 timer mens mor og far er på job..

Så det hunden nu skal lære, er at være i ro smiley

• #8   14. apr 2013 Hun skal jo lære det,, der er jo også dage hvor jeg har fri og måske skal noget så jeg ikke er hjemme...

Det sker jo ikke kun når jeg skal sove, og jeg sys det er synd hvis hun skal sove hele natten, være oppe med os 1-2 timer og så sove 6 timer igen... Så vil jeg hellere at hun kan slappe af i stuen, være vågen hvis hun vil og evt hygge sig med noget aktivering...

Altså se nu på det her som om hun er alene de timer.

Hvad gør i andre der er på arbejde om dagen, for at jeres hunde er rolige når de er alene. Hvad har i gjort for at hunden ikke ødelægger ting, udover at fjerne alt.
    Hvad kan man give som aktivering udover fx marvben med fyld?

• #9   14. apr 2013 Det stopper igen, det er alderen der trykker.. Min gjorde det os da han var 8-12 måneder ca men han stoppede altså af sig selv igen. Fjerne alt der kunne være interessant i en periode, så stopper hunden altså smiley

• #10   14. apr 2013 Nina: nemlig...men hun sover jo hele natten, så kan jo godt forstå hun måske ikke kan sove i de 6 timer hvor jeg lige sover...og så ville jeg gerne gøre noget så hun ik evt keder sig i den tid..

Tager jeg hende med i sin kurv i soveværelset er der ingen problemer.
    Men hvis det så er en dag hvor vi skal noget og ikke er hjemme, så tager hun tit noget, ikke hver gang, men en gang imellem.

Manden er allergisk i øvrigt, og slår meget ud, derfor vil vi helst undgå hende i soveværelset...men jeg sniger hende derind nogle gange alligevel smiley

• #11   14. apr 2013 Hun er ellers dygtig, hun er meget lærenem og madglad, og hun har lært meget i den tid vi har haft hende ( fik hende i februar). Hun kunne absolut intet dengang, så hun er nået rigtig langt smiley

• #12   14. apr 2013 Du har jo aktiveret og motioneret hunden inden, jojo 6 timer er længe at sove efter en gåtur, men at aktivere mere lige efter tur, gør jo intet godt for, når hunden vågner efter 2 timer, og faktisk keder sig lidt og synes kuglepinde er en bedre tyggepind, end det stykke hud, der ligger i kurven er det...

Aktiveringen vil jo kun være i forlængelse af den aktivitet du allerede tilbyder, så måske du skal tilbyde hunden mere mental-træning på jeres tur?

Kaoz sover/hviler når jeg sover, og når han er alene.. Jeg er så aktiv med ham 3-4 gange om dagen, men derefter er han igen i ro..

• #13   14. apr 2013 Ok så jeg skal køre tempo helt ned når vi kommer hjem fra morgenturen og få hende til ro inden jeg selv gør? Som regel kommer vi jo bare hjem, jeg gir mad, og går så i seng, men så er hun jo ik faldet til ro endnu.... Hmm

Kan jeg evt lave foder søg på morgenturen, med hendes morgenmad istedet for at give det når vi kommer hjem?

• #14   14. apr 2013 Jeg ville tage hende med ind i soveværelse med en kurv, noget legetøj og noget tyggeben. Og så enten have hende derinde eller os lade døren står åben til soveværelset.

• #15   14. apr 2013 Og ja du skal kører hende helt ned i gear når I kommer hjem igen.

• #16   14. apr 2013 Ja, hunden skal være i ro inden du går eller sover.. Du pepper den op op op op OP... og så går du i seng, og lader hunden selv få afløb for den energi, som du selv lige har pumpet i den smiley

Fodersøg er greeeeat, snuse snuse snuse frem for løbe løbe løbe smiley

• #17   14. apr 2013 Har også arbejdet nat, og gør det stadig, og med en god gåtur har begge mine hunde uden problemer kunnet gå i seng med mig igen når vi kom hje. Men de sov så også i sengen

• #18   14. apr 2013 Jeg arbejder os nat ca. 1 uge hver måned. Ingen problemer herhjemme. Jeg går en tur med dem når jeg er hjemme ved 5 tiden. En tur på 15-20 min.
    Så får de morgenmad og jeg sidder så et øjeblik foran den bærbare, eller sætter en maskine tøj over eller andet. Der går som regel en lille time fra jeg drejer ind i indkørelsen til jeg går i seng.
    Ingen problemer herhjemme. Mine hunde sover når jeg sover.

• #19   14. apr 2013 Jeg lærte "i gamle dage" Kaoz at være behjælpelig med rengøring og husligt arbejde.. På den måde fik han også træning og aktivitet, når jeg gjorde rent og lavede huslige ting smiley

Morgentur på 20 min.. Roligt tempo, jeg havde kaffe med og vi slentrede en tur ved vandet.
    - Alene hjemme, hunden sover.
    Eftermiddagen; 1-2 timer på stranden, i skoven.
    - Hjem og vaske tøj, støvsuge og gøre ting... Han var altid med i alle rum, og jeg lærte ham så bare at hjælpe lidt... Hente klemmer, tage vasketøj ud af maskinen, hente ting på kommando, samle ting op og sådan..

Han ville så gerne være med, og havde SÅ meget energi, men rent skulle der jo være smiley

Aftentur på 1 times tid
    Nattissetur på 15-20 min lige inden sengetid..

Jeg skriver i datid; Kaoz lever skam stadig, men han er slet ikke så aktiv længere - og hjælper idag KUN for kiks, ellers ruller man sig bare i græsset mens der bliver hængt tøj op smiley

• #20   14. apr 2013 Nårh, så er det sgu nok der MIN fejl ligger, jeg får hende ikke til ro inden jeg går/sover... Det kan jeg da godt se nu..
    Hun løber meget, hun elsker at løbe på turene, men prøver lige at tage lidt foder med, hun er ikke ret god til at søge endnu.

Hun er meget kvik, så det ka da være jeg ska prøve at lære hende at hjælpe med ting herhjemme som dig Nina.

Men tror jeg har grejet størstedelen af problemet nu, RO PÅ! smiley

• #21   14. apr 2013 Dejligt at kunne hjælpe smiley

• #22   14. apr 2013 Ja tænk at noget så åbenlyst, kan være så svært at regne ud smiley

Tak for hjælpen smiley

• #23   14. apr 2013 Du behøver ikke smide al maden lige på et sted, men smid 1, hunden snuser - og du smider 1 lige foran hunden... Sådan har jeg "gået frit søg" (det er det jo ikke) ved de kedelige småveje, hvor der slet ikke er plads til andet end bare at gå og kede sig som hund..

Med en kiks smidt foran sig konstant blev det pludselig meget sjovt at gå der, og han fik brugt sin snore næse og lille hundehoved mere, end hvis vi bare traskede smiley

• #24   14. apr 2013 Hun kan heller ikke finde ud af det, hvis jeg smider mange, så kigger hun og så går hun bare væk, hvis hun ik kan se dem, så hun skal lige lære at det er næsen der skal bruges ikke øjnene... Men hun er blevet lidt bedre til det.

Vi har heldigvis store gode området kort fra os, hvor hun løber uden snor, og de grønne områder vil være perfekt til søgning

• #25   14. apr 2013 Min adfærdsdame sagde at morgenturen skulle foregå i roligt tempo og i snor hvor hunden ikke blæser rundt, men går med snuden i jorden og læser avis, besørger og så ud og gå noget søg eller spor. Så er hunden dejlig træt når den kommer hjem, istedet for at være speedet op på adrenalin pga den har løbet rundt og fjollet

• #26   15. apr 2013 Lobar*
    Jeg er hjemmegående, så er hjemme hver dag og hver nat (:
    Vi har bare irettesat dårlig opførsel, og rost god opførsel.
    Det største vores har splittet ad er en skraldespand som vi havde glemt og få ud (:

• #27   15. apr 2013 Goofy er også en øjn hund og jeg har trænet "BRUG-NÆSEN" ved at finde noget han ikke kan stå for (meget lækre og duftende guffer eller hans yndlings tygge-tøj-dyr.) ved at stå med det i hånden og virkelig gøre ham interesseret i det jeg har.
    Så har jeg sittet/dækket ham af og gemt tingen/guffen mens han så det(under bordet, bag stolen eller i et hjørne).
    Gav kommandoen find=ting, søge=guf. i starten måtte jeg hjælpe ham med at få ham til at forstå han skulle finde ting/guf.
    Efterhånden som han blev bedre, begyndte jeg at gemme tingene bedre (så han skulle under et tæppe for at få det lækre, eller åbne en papkasse, eller løfte et tæppe).
    Nu kan jeg lukke ham ind i et andet rum mens jeg gemmer.
    Dog er de første to gange i hver session lige en opfrisker, så der bliver tingene ikke gemt så godt.
    Men han er virkelig begyndt at bruge næsen og det giver en masse mental træning og mig ro. plus at det er en leg der afstresser frem for at gear-op.

Hvis i har en bruse kabine og hunden må være på toilettet, så frys nogle lækre guffer ned/ind i is og lad det ligge og smelte mens du sover. (flydende margarine plastik bøtter er rigtig gode til det)

ellers et forssent ben, som hunden først skal "Pakke-ud" af en papkasse med avis papir.

Du kan med tiden godt undgå at hunden spiser dine ting på bordet, men i den periode du lærer hunden at den ikke må, bør du som ejer også forhindre at den får succes med det, det vil sige flyt tingene. og giv ham andre muligheder for at hygge sig mens du sover.

Kommentér på:
Alene hjemme problem

Annonce