{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.956 visninger | Oprettet:

Hunden vågner tidligt {{forumTopicSubject}}

Vi har en skøn lille hund (Bruno) på fire måneder, som vi synes er helt fantastisk. Undtagen, når han vækker os kl. 4.15 HVER nat!! Det slår aldrig fejl. Kl. er 4.15 hver gang. Han ligger i sin kurv ved siden af min seng, og når han vågner starter han med at hoppe op på sengekanten og pive. Hvis jeg ikke reagerer, løber han rundt om sengen, og hopper op hos min kæreste og piver, hvis han så heller ikke reagerer, begynder Bruno at gø. Og han bliver ved, til vi står op. Og det er jo ikke det, vi har mest lyst til på det tidspunkt, hvor vi kunne sove to timer mere.
Vi har forsøgt forskellig ting, for at få ham til at sove igennem, men der er ikke noget, der er lykkedes. Vi har forsøgt at ignorerer ham, men det kan vi desværre ikke gøre så længe, fordi vi bor i lejlighed, og vi kan jo ikke tillade os at vække hele huset. Vi har gået tur med ham sent. Vi har lade ham få ro før, vi går i seng. Vi har leget med ham, før vi går i seng, og vi har ladet være med at lege med ham. Vi har forsøgt at give ham diverse legetøj, godbidder og gnaveben, når han vågner. Intet har hjulpet.
Det mystiske er, at han faktisk i langt de fleste tilfælde er træt, og efter at have småbidt os i en halv times tid, falder han i søvn ved siden af os på sofaen. Men det er jo ikke holdbart i længen. I starten var det nok, at en af os stod op, men på det sidste bliver han ved med at gø, til vi begge er stået op, og "flokken" er samlet på hjørnesofaen i stuen. Vi kan ikke forestille os at skulle stå op og lege med ham kl. 4.15 de næste 15-17 år. Er der nogen, der har oplevet noget lignende og som har et godt råd. Det ville vi sætte MEGET stor pris på.
Mange hilsener
Marlene

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hunden vågner tidligt
  • #1   14. apr 2013 Kan kun sige hvad jeg har gjort ...

Taget dem ud og tisse, derefter ind i kurven ved siden af sengen og med en fast hånd sørget for at ligge den ned, og hver gang den har forsøgt at rejse sig, så med en fast hånd trykket den ned og sagt NEJ .... det tager nok en 3 nætter, men så tror jeg den fatter at der ikke skal være gang i gaden på det tidspunkt ...

I det hele taget skal ordet NEJ´s betydning og indlæring være på plads ...
    Når mine gør så holder jeg den stille om snuden og siger NEJ ... når NEJ er indlært så ved hunden jo at det den gør ikke skal fortsættes når der siges NEJ ...

• #2   14. apr 2013 Uden at have helt vildt forstand på det, men har i prøvet at gå en lille tur med ham når han vækker jer, det kan være han er tissetrængende og derfor vågner lige på det tidspunkt? Walde vågner halv 6 og reagere på samme måde hvis jeg ikke står op og går ned med ham, heldigvis vil han bare tisse af og op og sove igen (tager 10 min) smiley

• #3   14. apr 2013 4 mdr gammel - jeg ville lufte ham.

• #4   14. apr 2013 Jeg har en hvalp på 14 uger hun vågner også hver nat mellem kl 4 og kl 5. Hun reagerer på samme måde som jeres, for at komme ud og tisse. Tænker også det vil hjælpe at lufte ham. Hvalpe kan ikke holde sig så længe som voksne hunde.

• #5   14. apr 2013 Han skal luftes og derefter med op i sengen til jer, så får I ro.

• #6   15. apr 2013 I skal gøre det, at en af jer står op, går en lille bitte tur med ham udenfor, hvor han formentligt tisser en lille tår. Derefter går I ind i seng igen og siger "sove", aer ham lidt til han forhåbentligt falder til ro. Lad være med at sige en masse andet end f.eks. hviske sove, læg dig el.lign., og derefter ignorerer ham, hvis han bliver ved med at kræve opmærksomhed.
    Med tiden kan I strække den sidste nattetur, så den efterhånden, når han bliver lidt ældre, kommer til at passe med tidspunktet, hvor I plejer at stå op.

Hvad mener du iøvrigt med: "Vi har gået tur med ham 'sent'"? Er det kl 23 eller kl 02 eller hvad?

• #7   15. apr 2013 Mange tak for jeres svar. Det er uvurderligt, at man kan få hjælp her, når man har brug for det.
    Jeg glemte at skrive i den oprindelige tekst, at vi har været ude med Bruno både kl. 23.00, og når han vågner kl. 4.15, men han tisser ikke udenfor. Det gør han derimod på en avis, så snart vi kommer ind.
    Derefter fortsætter han med at gø. Sidste nat satte jeg han tilbage i kurven, da han begyndte at gø, og hver gang han hoppede op på min sengekant, sagde jeg fast NEJ, og satte ham tilbage i kurven. Efter rigtigt mange forsøg fra hans side, løb han over til min kærestes side af sengen, og forsøgt hos ham, men det fik han ikke noget ud af. Jeg kaldte Bruno tilbage og satte ham op i kurven, og til sidste lykkedes det mig faktisk at få ham til at falde til ro (efter en halv time). Jeg ved ikke om han sov, eller om han bare lå og slappede af, men stille var han i hvertfald til kl. 6, hvor min kæreste stod op, så den fremgangsmåde vil jeg forsøge i nat igen.
    Endnu en gang tak.

• #8   15. apr 2013 jeg satte noget træ rundt om kurven så det dannede en høj kant, så den ikke kunne hoppe ud ....

Må nok pænt sige at tisser den ikke ude der om natten, så er I der ikke længe nok ... har stået i regn med lommelygte, hvalp, paraply om ventet længe ...

Mht at det i nat tog ½ time , så er min erfaring at hvis I bliver ved så vil den tid blive mindre og mindre .... Men så længe den vågner så skal den ud og tisse .... men den vil snart finde ud af at der skal soves videre efter .... så konsekvens er vigtig ...

Kommentér på:
Hunden vågner tidligt

Annonce