879 visninger
|
Oprettet:
Humperi - er dette stress? {{forumTopicSubject}}
Nu er emnet efterhånden utrolig meget oppe, og jeg har fået det indtryk af, at humperi er et udtryk for stress. Men er i tvivl om, hvor stort et omfang hunden skal humpe ting, før man kan kalde det stress?
I mange tilfælde humper hunden alt og alle, men dette gør min hund ikke. Viktor har 2 bamser, én bamse i hver kurv, som han måske hygger sig med højest en gang dagligt. Han VED at det kun er disse to bamser han må bruge, og intet andet. Han hopper altså ikke på hvad som helst, heller ikke mennesker.
Kan man kalde dette stress, elller er det bare 'normalt'? Håber i kan give et svar
mar 2013
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 38 Svar: 523
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.579
har set hunde der fordi de ikke blev stoppet i det og afledt, nærmest er blevet besat af det og ikke har andet i hovdet ....
Jeg ved ikke om det er normalt, men det er i min verden uhensigtsmæssig adfærd, og den slags stoppes mine hunde i ....
mar 2013
Men ville i tage bamserne fra ham, og stoppe det helt? Vil da helt klart gøre det, hvis det anbefales at hunden slet parre andet, end hvis det er en hunhund.
mar 2013
Vil super gerne gå til noget med ham, men da han er meget opmærksom på andre hunde, ved jeg ikke om det bliver for meget for ham, at gå på et hold? Vi er igang med noget træning på tur, hvor han for kylling for at fokusere på os og ikke forbigående hunde.
Vi træner også trick hver dag, men kunne godt tænke mig noget mere. Måske agility hjemme i haven som start, men da vi ikke har så stor en have, kunne jeg godt tænke mig nogle små spring, og ikke de store som man kan til tider kan købe i supermarkeder...
mar 2013
mar 2013
jan 2011
Følger: 39 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 166 Svar: 5.326
Men er sikker på det er løbet der driller hende og det begyndene forår...
Humperi - er dette stress?