{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
879 visninger | Oprettet:

Humperi - er dette stress? {{forumTopicSubject}}

Nu er emnet efterhånden utrolig meget oppe, og jeg har fået det indtryk af, at humperi er et udtryk for stress. Men er i tvivl om, hvor stort et omfang hunden skal humpe ting, før man kan kalde det stress?

I mange tilfælde humper hunden alt og alle, men dette gør min hund ikke. Viktor har 2 bamser, én bamse i hver kurv, som han måske hygger sig med højest en gang dagligt. Han VED at det kun er disse to bamser han må bruge, og intet andet. Han hopper altså ikke på hvad som helst, heller ikke mennesker.

Kan man kalde dette stress, elller er det bare 'normalt'? Håber i kan give et svar smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Humperi - er dette stress?
  • #2   14. apr 2013 Vil du sige, at vi bør tage bamserne fra ham? Det er mine forældres ide, og de synes det er "synd" hvis han ikke har dem. Men hvis ikke det er normal adfærd, er det jo ikke synd.. Har du nogle forslag til sjov aktivering til en Chihuahua?

• #3   14. apr 2013 I min verden skal en hanhund ikke humpe noget som helst ... den kan gøre det hvis den skal parre en tæve, ellers skal den hverken humpe børn, ben, andre hunde eller bamser ....

har set hunde der fordi de ikke blev stoppet i det og afledt, nærmest er blevet besat af det og ikke har andet i hovdet ....

Jeg ved ikke om det er normalt, men det er i min verden uhensigtsmæssig adfærd, og den slags stoppes mine hunde i ....

• #4   14. apr 2013 Men det er netop det han ikke gør hele tiden? Han er ikke på den måde besat af det. Han gør det heller ikke på andre hunde. Og han har snart haft bamser i 6 år, det er aldrig blevet værre.

Men ville i tage bamserne fra ham, og stoppe det helt? Vil da helt klart gøre det, hvis det anbefales at hunden slet parre andet, end hvis det er en hunhund.

• #6   14. apr 2013 Det er netop det, det generer os ikke (bortset fra, at det jo ikke er vildt charmerende at se på), men hvis det er stress bør man jo stoppe det..

Vil super gerne gå til noget med ham, men da han er meget opmærksom på andre hunde, ved jeg ikke om det bliver for meget for ham, at gå på et hold? Vi er igang med noget træning på tur, hvor han for kylling for at fokusere på os og ikke forbigående hunde.

Vi træner også trick hver dag, men kunne godt tænke mig noget mere. Måske agility hjemme i haven som start, men da vi ikke har så stor en have, kunne jeg godt tænke mig nogle små spring, og ikke de store som man kan til tider kan købe i supermarkeder...

• #8   14. apr 2013 Der er da spring i agility? Ved godt der også er andre forhindringer som vipper, slalom osv. men man skal vel starte et sted..

• #10   14. apr 2013 Men er det hensigtsmæssigt at starte ud på en stor bane, hvor der nok også er andre hunde, hvilket ville blive meget overvældende for Viktor? Vil super gerne aktivere ham yderligere end vi gør, men vil heller ikke presse ham ud i noget, der bliver for meget, og dermed giver ham mere stress smiley

• #11   14. apr 2013 Uhh er efter Foxie hun er lige startet på sit andet løb og hun er træls og humper Tøsen når hun kan se sit snit til det, det bliver prompte stoppet...

Men er sikker på det er løbet der driller hende og det begyndene forår... smiley

Kommentér på:
Humperi - er dette stress?

Annonce