{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.108 visninger | Oprettet:

Bine H
Bine H
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 4

Sindssygt meget humperi {{forumTopicSubject}}

Hej alle hunde ejere smiley

Min franske han bulldog hvalp på 6 mdr. humper enormt meget. Jeg har fået afvide at de ikke har godt af det, at det stresser dem når de ikke får den rigtige "erektion" , derfor har han ingen "bolle bamser" og vi stopper ham selvfølgelig også altid når han gør det op af os, vores gæster og andre hunde. Han er bare så svær og få til at stoppe, nogen gange må han lukkes helt ind i et andet rum for at få det til at stoppe. Ja, han er virkelig en liderlig lille herre!
Jeg vil egentlig bare hører om der er nogle der har erfaring med det, og om det er normalt??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sindssygt meget humperi
  • #1   9. sep 2015 Læs denne:

https://www.psychologytoday.com/blog/animal-emotions/201209/why-dogs-hump

Det er selvfølgelig også ligenu han raser med hormoner, men hvor min franske dog først begyndte med humping da han begyndte at blive kønsmoden -så gør han det ikke ligefrem i situationer hvor han er liderlig -det er hvis vi skal gå tur han lige kan finde på at PRØVE at gribe mit ben mens jeg går ud (det er sket 5-6 gange og et STOP! har helt klart virket) -så altså fordi han er ophidset/spændt/glad.

De gange hvor han har været -seksuelt ophidset, har tilgengæld altid været hvor han er vågnet med et sæt, hoppet ned fra sofaen, lavet nogle noget mindre humping bevægelser og ja..har haft udløsning. Men han har ikke helt været bevidst omkring hvad der foregik - sådan tolker jeg det i hvert fald.

Så jeg tror i skal kigge lidt på om det ikke er mere en stress/ophidselses reaktion? smiley

• #2   9. sep 2015 Du skal lige være opmærksom på, at det ofte er pga stress/overtræthed at hunde reagere med humpen, og altså ikke fordi de er liderlige smiley hunde parrer jo altså kun for at formere sig, og det gør de jo ikke ved at humpe en bamse smiley

Min Lucky gjorde det nogle gange som stor hvalp/unghund, når han ikke selv kunne finde ro, og derfor gearede sig selv op, blev stresset og overtræt. Jeg satte mig med ham og fik ham til at slappe af, der gik sjældent mere end et par minutter, så sov han.
    Så mit råd er, at i for det første prøver at finde ud af om det er bestemte situationer, og om det er træthed eller stress, eller måske fordi han er meget usikker ( er lidt i tvivl, men synes jeg har hørt at det kan udløse det, men tror det var mere i forhold til andre hunde?) Og så simpelthen hjælpe ham med at slappe af, ved f.eks. at sætte jer med ham, eller få ham til at lægge sig et bestemt sted smiley

• #4   9. sep 2015 Det er hyppigt et tegn på stress.

• #5   9. sep 2015 Har i lagt mærke til hvornår han gør det?

Det kan være han er stresset.

• Bine H
    Bine H Tilmeldt:
    maj 2015

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 4
    #6   9. sep 2015 Jamen han gør det når vi får nye mennesker på besøg, (vi får kun 1 gæst af gangen). Så gør det han også når vi besøger min mor og hendes mand, (han prøver ihærdigt at humpe min mors mand). Også kan han finde på at gøre det om aftenen.. Min kæreste har fået nyt job så hans arbejdstider har skiftet meget den seneste måned, og nogen gange virker det som om Bugzi ligger og venter på han kommer hjem, og der kan han også finde på at begynde at humpe mit arm. Skal jeg tage kontakt til min dyrelæge? Jeg siger jo altid slut eller sit når han gør begynder og nogen gange stopper han så også og andre gange bliver han sindssygt vild.

• #7   9. sep 2015 Eh din dyrlæge får nok ikke afstresset ham smiley det er jo klart han gør det når han bliver ophidset pga. udefrakommende faktorer... smiley desensibiliser ham og vent og se til hans værste kønsmodning er overstået smiley

Kommentér på:
Sindssygt meget humperi

Annonce