3. jul 2011 Følger: 9 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 243 Svar: 5.823
Hvorfor siger man ikke noget i de situationer? {{forumTopicSubject}}
Ser nærmest hver dag herinde at folks hunde bliver overfaldet på gåturen, eller er tæt på det.
Det er klart man bliver sur over det, det gør jeg oss selv. Men hvorfor siger i ikke noget til dem der ejer hunden der overfalder jeres?
Bliver man så chokeret at man ikke får det sagt, tør man måske ikke? Eller hvad sker der?
Min hund var tæt på at blive bytte for en rottweiler, da han ikke var så gammel. Tøsen der gik med den fik da af vide hvad jeg syns om det, og at hun ikke burde gå med en hund hun ikke kunne holde.
I sådan en situation kan jeg slet ikke holde min kæft. Men hvad sker der siden folk ikke får sagt noget, for de siger jo herinde at de gerne vil?
Nu skal dette ikke tages negativt, men bare som et spørgsmål.
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 243 Svar: 5.823
mar 2011
Følger: 20 Følgere: 19 Hunde: 1 Emner: 148 Svar: 2.385
jul 2011
maj 2004
Følger: 14 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.065
Jeg ville ønske jeg havde sagt dem et par ord om at man ikke lader sådan en hund løbe løs!
okt 2012
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 20 Svar: 491
Jeg bliver pisse bange, forskrækket, forarget og sur på samme tid og så når jeg ikke rigtig noget.
Nu er goofy tit den største, så jeg koncentrere mig om at få ham væk/holdt på afstand fra (det ofte) lille kræ der kommer drønende, inden han får markeret sig med andet end et rungende VOV. For han finder sig bestemt ikke i en hund (stor eller lille) som kommer helt op i hovedet på ham sådan lige pludselig og uden advarsel.
Der er jo en grund til jeg undgår om andre hunde (skifter fortov, går ud på vejen eller vender om). Holder mig til "åbne områder hvor jeg kan se andre hunde på afstand, så jeg kan nå at forberede goofy på at der kommer "noget", han er bange for.
Desværre får jeg oftes ikke sagt noget da min bekymring er om goofy får markeret får hårdt, og derved kan enden under hundelovens "skambidnings" paragraf.
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 51 Hunde: 4 Emner: 76 Svar: 2.741
jul 2011
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 4.957
Så nogle reagerer altså også med at råbe endda meget højt, når de bliver bange
jun 2008
Følger: 45 Følgere: 57 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 239 Svar: 3.390
jan 2013
Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 869
Den gang Luna blev overfaldet endte det i råben og skubben, fordi ejeren af rottweileren er en psykopat-spasser-nar-røv-banan (undskyld men det er han altså!).
Men kæresten prøver altid lige at tage snakken, og i det mindste lave en; "næste gang i kommer her så hold hunden i snor".
Hader når jeg ser hunde vi ikke kender, uden snor, der styrter mod os, og ejeren ikke gør en daddel. Bli'r bange og gal, som så bliver til panik og får flashbacks. Det er helt sikkert mig der har taget mest skade af Lunas overfald. Dernest olivia, fordi hun reagerer på mig. Får det dårligt bare af at tænke på det.
jun 2012
Følger: 39 Følgere: 87 Hunde: 6 Emner: 265 Svar: 5.526
jul 2011
okt 2005
Følger: 59 Følgere: 245 Hunde: 2 Annoncer: 1 Emner: 161 Svar: 5.530
Den sidste der fik en overhaling af mig, har jeg ikke set siden :-O.
Enten har hun bare været heldig ikke at møde mig igen, eller også går hun andre steder
mar 2011
Følger: 20 Følgere: 19 Hunde: 1 Emner: 148 Svar: 2.385
Men jeg plejer også at få fortalt dem en ting eller to, men lige den her situation og få andre, der er jeg simpelthen så paf over enten ejer og hund eller bare hele situationen. Men normalt så holder jeg mig bestemt ikke tilbage.
Hvorfor siger man ikke noget i de situationer?