{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.155 visninger | Oprettet:

Hvorfor siger man ikke noget i de situationer? {{forumTopicSubject}}

Ser nærmest hver dag herinde at folks hunde bliver overfaldet på gåturen, eller er tæt på det.

Det er klart man bliver sur over det, det gør jeg oss selv. Men hvorfor siger i ikke noget til dem der ejer hunden der overfalder jeres?

Bliver man så chokeret at man ikke får det sagt, tør man måske ikke? Eller hvad sker der?

Min hund var tæt på at blive bytte for en rottweiler, da han ikke var så gammel. Tøsen der gik med den fik da af vide hvad jeg syns om det, og at hun ikke burde gå med en hund hun ikke kunne holde.

I sådan en situation kan jeg slet ikke holde min kæft. Men hvad sker der siden folk ikke får sagt noget, for de siger jo herinde at de gerne vil?

Nu skal dette ikke tages negativt, men bare som et spørgsmål.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor siger man ikke noget i de situationer?
  • #2   9. apr 2013 Kan du heller ikke holde kæft Ulla? smiley

• #4   9. apr 2013 Har lige lavet en tråd (ikke omkring overfald) Men en træls oplevelse. Ved ikke om du hentyder til det. I så fald, så får altid råbt dem op, hvis deres hunde kommer løbende hen til mig og min hund. Eller lignenede episoder. Men har et par gange stået mundlam over ejers opførsel. Idag kom en gravhund rundt om et hjørne og stjerne helt af på Misha. Jeg blev så forskrækket da jeg ikke havde hørt noget.. Jeg må indrømme at jeg havde mere travlt med at få Misha væk fra situationen på en god og rolig måde (med hjertet pladseren godt oppe i halsen) end jeg havde travlt med at skælde damen ud, der var på vej væk igen. I det her tilfælde stod jeg med et sovende barn i en barnevogn og Misha som jeg prøver at lære, at hun ikke skal skrige osv når hun ser andre hunde. Hvilket ikke er nemt når man møder sådan nogen idioter. Idag havde vi trænet med lige netop det og det var gået så godt, indtil det der sker (Misha var stadig dygtig) Men ville ikke lige gå efter hende i den her situation, jeg ønskede bare at resten af turen blev god.

• #5   9. apr 2013 Michelle jeg hentyder ikke til nogen, det er noget jeg har tænkt over længe smiley

• #6   9. apr 2013 Da en schæfer overfaldt Laika, for derefter at bide mig, da jeg trak Laika om bag mig og stillede mig imellem, var jeg for chokeret til at sige eller gøre noget... Udover lige at fortælle dem at den altså bed både min hund og mig, da ejerne kom hen og prøvede at overbevise mig om at deres hund altså ikke gjorde noget...

Jeg ville ønske jeg havde sagt dem et par ord om at man ikke lader sådan en hund løbe løs!

• #7   9. apr 2013 Personligt når jeg sjældent at få sagt (alt det jeg egentlig gerne vil sige) i sådanne situationer.
    Jeg bliver pisse bange, forskrækket, forarget og sur på samme tid og så når jeg ikke rigtig noget.

Nu er goofy tit den største, så jeg koncentrere mig om at få ham væk/holdt på afstand fra (det ofte) lille kræ der kommer drønende, inden han får markeret sig med andet end et rungende VOV. For han finder sig bestemt ikke i en hund (stor eller lille) som kommer helt op i hovedet på ham sådan lige pludselig og uden advarsel.
    Der er jo en grund til jeg undgår om andre hunde (skifter fortov, går ud på vejen eller vender om). Holder mig til "åbne områder hvor jeg kan se andre hunde på afstand, så jeg kan nå at forberede goofy på at der kommer "noget", han er bange for.

Desværre får jeg oftes ikke sagt noget da min bekymring er om goofy får markeret får hårdt, og derved kan enden under hundelovens "skambidnings" paragraf.

• #8   9. apr 2013 Gør man også. Jeg gør.. Og det er sku ikke pæne ord. Men min er blevet overfaldet to gange. Men jeg flyver op i det røde fælt desvære;)

• #9   9. apr 2013 Jeg kan oss godt forstå at man bliver bange, det var oss det jeg tænkte der var grunden til der ikke bliver sagt noget.

• #10   9. apr 2013 Nu reagerer folk jo forskelligt. For 4 år siden blev jeg væltet og trådt på af min hest, som jeg var ved at trække på fold, da en ny opstalder kommer farende rundt om bagsiden af stalden i sin 4-hjulstrækker, hvor hun i øvrigt ikke måtte køre. Da blev jeg simpelthen SÅ bange, at jeg, efter jeg var kommet op at stå, råbte og skreg ad hende, som jeg aldrig har skreget ad et andet menneske. Derefter indfangede jeg min hest smågrædende, satte den i stalden og gik direkte op til en veninde inde i stalden og stortudede..

Så nogle reagerer altså også med at råbe endda meget højt, når de bliver bange smiley

• #11   9. apr 2013 Nu er vi ikke blevet overfaldet, men jeg siger helt klart til når folk ikke holder deres hund hos dem selv. (hvilket jo er for deres eget bedste)

• Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 869
    #12   9. apr 2013 Min kæreste er go til det, og konfronterer dem, hvis de da ikke stikker af inden han kan nå der hen. Jojo, vi har oplevet en DSG der var på Olivia, hvor ejeren, efter hun havde fået sin hund i snor, løb fra min kæreste da han gik op imod hende for at snakke.
    Den gang Luna blev overfaldet endte det i råben og skubben, fordi ejeren af rottweileren er en psykopat-spasser-nar-røv-banan (undskyld men det er han altså!).
    Men kæresten prøver altid lige at tage snakken, og i det mindste lave en; "næste gang i kommer her så hold hunden i snor".

Hader når jeg ser hunde vi ikke kender, uden snor, der styrter mod os, og ejeren ikke gør en daddel. Bli'r bange og gal, som så bliver til panik og får flashbacks. Det er helt sikkert mig der har taget mest skade af Lunas overfald. Dernest olivia, fordi hun reagerer på mig. Får det dårligt bare af at tænke på det.

• #13   9. apr 2013 Jeg er temmelig konfliktsky når det kommer til fremmede mennesker, medmindre jeg ser nogle der mishandler et dyr,

• #15   9. apr 2013 Jeg er oss ligeglad med at blive upopulær smiley

• #18   9. apr 2013 Vi har ikke prøvet overfald. Men folk der ikke har kontrol over deres hunde, får store ord med på vejen.
    Den sidste der fik en overhaling af mig, har jeg ikke set siden :-O.
    Enten har hun bare været heldig ikke at møde mig igen, eller også går hun andre steder smiley

• #19   9. apr 2013 Okay bare iorden smiley

Men jeg plejer også at få fortalt dem en ting eller to, men lige den her situation og få andre, der er jeg simpelthen så paf over enten ejer og hund eller bare hele situationen. Men normalt så holder jeg mig bestemt ikke tilbage.

Kommentér på:
Hvorfor siger man ikke noget i de situationer?

Annonce