{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.752 visninger | Oprettet:

Er træt af løse hunde i min have! {{forumTopicSubject}}

For fanden altså, hvor er jeg gal..!
Min kæreste og jeg flyttede i nyt hus, her d 1/2. På grund af frosten, er haven endnu ikke hegnet ind, så Elvira og Kiki er i lang snor når vi er ude..
Idag sidder vi og nyder solen, ude på terassen.. Alle hundene er i snor og ligger med hver deres store kødben..
Lige pludselig, kommer der en cocker spaniel farende ind i haven og helt hen til Elvira.. Hun knurrer naturligvis, da hun ligger med sit kødben..
Martin går hen og prøver at få hunden til at gå, men den er helt ligeglad.. Efter 3-4 min kommer ejeren så.. Grinende og smilende og siger bare: Ej hvor de hygger..!?!
Jeg siger venligt, men bestemt at det gider jeg ikke en gang til! Svaret er bare, arrh sådan er det jo herude på landet....

Shit jeg syntes det er svineri!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er træt af løse hunde i min have!
  • #1   8. apr 2013 "Sådan er det jo herude på landet?? Øøøh hvad mon han havde sagt hvis de var kommet op at slås? Jeres hunde lå trods alt med kødben og var i snor. Det kunne godt være gået galt. Kan godt forstå du synes det er irriterende. Folk skal have styr på deres hunde.

• #2   8. apr 2013 Bare tanken om hvor galt det kunne ha været gået, gør mig dårlig.. smiley
    Men jeg fatter simpelthen ikke hvordan folk kan være så ligeglade..
    Da der lå sne, kunne vi i løbet af en uge se i hvertfald 3 forskellige sæt hundepoter, der havde været inde hos os...

• #3   8. apr 2013 Hvad i al verden bilder hxn sig ind!!!!!!!

Og nej..."sådan er det bestemt ikke alle steder ude på landet". Land eller by, - man skal da vel for pokker vise hensyn til hinanden alle vegne.

• #4   8. apr 2013 Kan godt forstå du blev gal.
    Vi har to her hvor vi bor som også bare render, den ene værre end den anden

• #6   8. apr 2013 Min have er heller ikke hegnet ind endnu. En dag hidser Albert sig op foran vinduet ved spisebordet, det går fra gulv til loft. Lige ude på den anden side står et skrummel af en køter. Jeg åbner så vinduet og siger til ejeren om hun lige kalder sin hund til sig, da jeg egentlig ikke synes den skal luftes i min have, hvortil *ællingen svarer, at hvis jeg synes det er så træls så må jeg jo hegne min grund ind.
    Jeg vag decideret målløs over det svar.

• #8   8. apr 2013 Isabelle: Uanset om det er en anden hund, der kommer ind i min have er jeg ikke interesseret i at MINE hunde havner på forsiden af EB.. Jeg vil IKKE finde mig i at andre hunde, kommer uinviteret ind i min have... I forvejen skal jeg atge en masse forholdsregler, når jeg er i offentligheden med mine hunde, udelukkende fordi de er en "forkert" race.. (mundkurv, altid snor, folks tilråb osv)
    Så i min egen have skal mine hunde sgu kunne færdes frit...

• #11   8. apr 2013 Ja men Isabelle. De flyttede ind i vinters, og har derved ikke haft mulighed for at sætte hegn op. Jorden har jo været hård.

• #12   8. apr 2013 Nej det mener jeg bestem ikke er forventeligt... Jeg forventer at man holder sine dyr, og det være sig kat, hund, hest, høns ude af andre menneskers have...
    Hvilket ramaskrig havde der ikke været, hvis mine to amstaffer havde angrebet den fremmede hund?

• #14   8. apr 2013 Ej helt ærligt. Hegn eller ej. Man går altså ikke ind i andre menneskers have uden at være inviteret. Det gælder også for ens hund.
    Det er da ganske almindelig respekt for andres ejendom.
    Man låner jo heler ikke lige andres cykel, bil osv. Andres ting om det så er have eller noget flytbart holder man bare snitter, fødder og poter fra.

• #17   8. apr 2013 Isabelle:
    Noge er (forståeligt) træt af løse hunde i deres have...
    andre er træt af uansvarlige ejere med aggressive løse hunde der løber efter deres løse hunde....

Hvorfor har du mere ret til at brokke dig end andre?

• #21   8. apr 2013 Jeg er lidt i samme situation. Jeg flyttede ind i Januar og har derfor heler ikke hegn endnu. Men her er det så bare naboernes utallige katte, som åbenbart har indrettet toilet i min forhave. Jeg har allerede fyldt 10 skralde poser med lorte i forskellige stadier af frisk og decay
    Nu da sneen er smeltet ser der sådan her ud igen i hele forhave bedet. Møg ulækkert.
    Ja jeg syndes vi har ret til at blive sure, når andre menneskers dyr render ind i vores haver.

profilbillede
  • #22   8. apr 2013 Vil stadig gerne høre, hvordan du/i ville reagere HVIS NU det havde udviklet sig til slåskamp?
    HVIS NU mine Amstaff's var endnu et par kamphunde der havde bidt?? neurotisk, måske nok, men jeg vil ikke ende i medierne...

• #23   8. apr 2013 Jamen, så kan jeg da godt forstå at mange folk ude på landet er så angste for ulvens tilbagekomst. Siden de lader deres hunde løbe frit omkring uden styr på dem. Hvis de fortsætter med det, når der kommer flere ulve til landet.... ja.... så er det ikke til at vide om de kommer til at opleve at miste en hund. Man skal sørge for at have sin hund under kontrol, og når der ligger hunde med kødben, så skal man bestemt IKKE bare lade sin hund løbe hen til de hunde med kødben. Så er man da for dum.

• #24   8. apr 2013 Isabella M.
    Sikke noget bavl! Du har tydeligvis ikke en race som er så udskældt, at den er kommet på en i mine øje helt håbløs liste. Du har ikke en race, hvor tilråb og andre ubehagelige ting er "hverdag".
    Og nej, det er ikke lovligt at lade sin hund- uanset race- løbe ind i andres haver. Nu er der jo snorepåbud på alle racer smiley
    Jeg ville skide i bukserne, hvis der stod en fremmed hund inde hos mine hunde. Altså deres territorium.
    Og ja, jeg bor også på landet og ja, jeg har prøvet at have en rottweiler stående i haven. Heldigvis havde jeg kun en hund ude.
    Dette har intet med at gøre at vi skal sætte "hegn" op om vores liv og ikke imødekomme andre mennesker, dyr osv. Det er måden det bliver gjort på.

Så respekter at der er nogen inklusiv mig selv der gerne tager imod gæster. Men ubudne af slagsen er bestemt ikke velkomne.

• #26   8. apr 2013 Jeg syndes egentligt racen er lidt ligegyldig i den her sammenhæng.
    Jeg har en 4kg han hund. og jeg ville også frygte for min hunds liv, hvis den løse ejerløse han Rottweiler blanding jeg har set 2 gange stod i min have.
    Men nu ikke på grund af nogen lov.

Det korte af det lange er at folk skal holde sig selv og deres dyr fra andres ejendom.

• #28   8. apr 2013 Isabelle: Det er korrekt men kun hvis man har 100% kontrol over sin hund. Og det har man vel ikke hvis ens hund besøger andres haver

• #30   8. apr 2013 Jeg bliver sgu også hidsig når folk lader deres hunde løbe ind i vores have... (heller ikke indhegnet endnu).... Især når de er pisse ligeglade (var det et uheld, er det noget andet... Men det er folks fuldkomne ligegyldighed og respektløshed der pisser mig af).

• #32   8. apr 2013 Det er så sk*de irriterende at folk ikke kan have styr på deres hunde!
    Naboen's børn har en hund de tager med ret ofte, den render og p*sser og sk*der i vores have, tager min hund's legetøj og ben.
    Han kan ikke li' den lille hanhund, da han har stået og stirret på min hund gennem vinduet der blev helt tosset på ham.

Så jeg kan desværre ikke lege med min hund i haven før vi får sat hegn op, er bange for at det kræ render ind til os og ved ikke hvordan min hund vil reagere.

Virkelig imbecile ejere!!!

• #34   8. apr 2013 Derudover har deres andre hunde tidligere taget 3 af min dværghøns, og så fint som i sidste uge var deres gravhunde rendt fra konen på stranden, ind i skoven og skræmt 2 rådyr ud på strandvejen..

Kunne de bare have hovedet med sig...

• #35   8. apr 2013 Var det ikke for den nye hundelov, måtte der såmænd gerne kom andre dyr på uventet besøg her på matriklen, jeg kan bare ikke garantere, at de kommer ud igen i hel tilstand.
    Snakker vi katte og mindre dyr er det tvivlsomt om de overhovedet vil være levende.

Mine hunde reagerer, som det er naturligt for deres racer, de har jagtinstinkt og whipperne er skabt til at dræbe småvildt.

Hverken Xingu eller Alfa bryder sig om fremmede tæver, hvilket jeg også finder helt naturligt.

Jeg er blevet bundhysterisk, for jeg ved godt, hvem der står som taber, hvis en kat mister livet, eller en anden tæve får skrammer.

Så sent som i går, var jeg ude at sætte fintmasket hegn op mod bagboen, en gammel dame på 92, hvis barnebarn har fået et par chihuahua'er og bare tanken om, at de kunne stikke snuden gennem eksisterende hegn, gør mig nervøs.

Haven er mine hundes fristed, whipperne er derude i timevis på denne årstid og jeg vil kunne lukke dem derud uden at skulle bekymre mig om indtrængende eller flygtende.
    Kald mig bare paranoid, jeg kan leve med det.

• #38   9. apr 2013 Selvfølgelig skal man sku da ikke finde sig i andres møgdyr i sin have!

• #39   9. apr 2013 Jeg må indrømme, at jeg synes det er irriterende, at der render fremmede hunde rundt på min indhegnede grund.
    Her er det kutyme, at folk lukker deres hunde ud om morgenen, hvorefter de kører på arbejde. Pt er her 7 hunde, som føjter rundt hele dagen.
    De er bedøvende ligeglade med, at vi har 90 cm hegn om hele grunden. De hopper bare over.

Dina bliver fodret i haven (7000 kvm), og hun bliver rasende, når der kommer en sulten hund hoppende over hegnet, og ryger lige i flæsket på den.
    Desværre er de andre hunde temmelig meget større end hende, så det ender tit med, at hun får tæsk på egen grund. Alle hunde vejer mellem 20-50 kg mere end hende.

Det er faktisk heller ikke særlig morsomt at skulle løbe spidsrod mellem de 7 hunde, når Dina og jeg skal i skoven. Hun har jo set sig temmelig sur på dem, og "brøler" op, når de kommer hen til os.

Vi har påtalt det overfor naboerne, men har fået den besked, at sådan gør man på landet, og sådan har det altid været. Vi er tilflyttere, og skal bare indordne os.
    Men ja, vi har selvfølgelig også kun boet her i 25 år.

Ind i mellem bliver der kørt nogle hunde over. Oftest af deres egen ejer, fordi hunden løber dem i møde om eftermiddagen.

• #41   9. apr 2013 Jeg kender faktisk ikke problemet, en enkelt løs hund har vi haft , den er væk nu, det er ikke velset her med løse hunde, jeg bor på landet og de eneste her der har løse hunde er tilflyttere fra byen og folk som kommer kørende for at lufte hund. Der bliver læst og påskrevet hvis der mødes løse hunde på bøndernes marker, vildet har første prioritet og her er en stor del jægere, de skal nok sørge for at henvende sig hvis nogen har løse hunde:) mig passer det fint, jeg syntes det er en uskik at lade hunde løbe ukontrolleret rundt;)

• #42   9. apr 2013 Jeg kan godt forstå dig Maria, især med din race, havde din hund bidt, så sad de på internar nu og ventede på aflivning. Respektløst

• #43   9. apr 2013 Jeg bor også på landet og her har alle deres hunde hegnet ind smiley

• #44   9. apr 2013 TR - hun har sgu nok hegnet sin have ind for at overholde loven og holde din EGNE dyr på EGEN grund, så de ikke risikere at blive ofre for vores gammeldags mark og vej fred's lov. Tror du ikke?

• #45   9. apr 2013 Hmm jeg står sgu lidt i mellem kan sgu godt forstå man er træt af at andre hunde vader ind i ens have uden videre og folk bare siger "jamen sådan gør man her"... Hold da kæft! Og nu når i har en hund der er på listen, så vil den jo altid få skylden.
    Når det så er sagt så er jeg sgu også enig med Isabelle, JEG synes SELV det er lidt små hyggeligt, og fred være med det, når nu ens grund ikke er indhegnet osv.
    Jeg boede engang ude på landet hvor jeg lejede et værelse af nogen, da Trille var i løbetid fik vi jo rigtig besøg af lystne hanhunde, jeg plejede og sætte mig udenfor og nusse og give lidt godbidder indtil ejermanden kom og hentede sin hund smiley Værre var det jo ikke, jeg har jo mit iorden, ved også at den ene hanhund gik på en meget højt indhegnet grund, men den må have fundet et smuthul. Fred være med det.

• #49   9. apr 2013 Jeg bor også på landet, og her går størstedelen af hundene løse rundt på gården. En stor del af dem kommer ikke engang ind om natten og galper ind imellem lystigt om natten smiley Jeg har også observeret hundepoter i sneen, som er noget større end min hunds poter, og jeg har også set genboens labrador inde i min have. Jeg har en del af haven hegnet permanent ind, jeg har så låger, så hele haven kan være hegnet ind, men lågerne står åbne, når hunden og jeg ikke er ude, så der er fri adgang for diverse dyr smiley Jeg ser også ofte katte i den del af haven, som er hegnet permanent ind.

Tingene er meget anderledes herude, og jeg kan som tilflytter ikke komme og lave om på, hvordan de har levet herude i årevis. Jeg kan undre mig, og det gør jeg, for der må virkelig gå mange hunde til i trafikken herude. Selv om det er en meget lille vej, hvor der ikke er voldsom trafik, så kører de virkelig stærkt herude på landet. Min nabo er også tilflytter (boet her i 20 år) - han var SÅ glad, da han så, at jeg hegnede ind, for han var så bekymret for min lille hund og trafikken smiley

Kommentér på:
Er træt af løse hunde i min have!

Annonce