7. nov 2005 Følger: 106 Følgere: 99 Hunde: 4 Emner: 831 Svar: 4.394
Er træt af løse hunde i min have! {{forumTopicSubject}}
For fanden altså, hvor er jeg gal..!
Min kæreste og jeg flyttede i nyt hus, her d 1/2. På grund af frosten, er haven endnu ikke hegnet ind, så Elvira og Kiki er i lang snor når vi er ude..
Idag sidder vi og nyder solen, ude på terassen.. Alle hundene er i snor og ligger med hver deres store kødben..
Lige pludselig, kommer der en cocker spaniel farende ind i haven og helt hen til Elvira.. Hun knurrer naturligvis, da hun ligger med sit kødben..
Martin går hen og prøver at få hunden til at gå, men den er helt ligeglad.. Efter 3-4 min kommer ejeren så.. Grinende og smilende og siger bare: Ej hvor de hygger..!?!
Jeg siger venligt, men bestemt at det gider jeg ikke en gang til! Svaret er bare, arrh sådan er det jo herude på landet....
Shit jeg syntes det er svineri!
jul 2007
Følger: 37 Følgere: 33 Hunde: 2 Emner: 370 Svar: 2.448
nov 2005
Følger: 106 Følgere: 99 Hunde: 4 Emner: 831 Svar: 4.394
Men jeg fatter simpelthen ikke hvordan folk kan være så ligeglade..
Da der lå sne, kunne vi i løbet af en uge se i hvertfald 3 forskellige sæt hundepoter, der havde været inde hos os...
maj 2008
Følger: 24 Følgere: 27 Hunde: 4 Emner: 172 Svar: 2.818
Og nej..."sådan er det bestemt ikke alle steder ude på landet". Land eller by, - man skal da vel for pokker vise hensyn til hinanden alle vegne.
nov 2009
Følger: 30 Følgere: 30 Hunde: 7 Emner: 61 Svar: 4.061
Vi har to her hvor vi bor som også bare render, den ene værre end den anden
sep 2007
Følger: 1 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 22 Svar: 870
Jeg vag decideret målløs over det svar.
nov 2005
Så i min egen have skal mine hunde sgu kunne færdes frit...
jul 2007
nov 2005
Hvilket ramaskrig havde der ikke været, hvis mine to amstaffer havde angrebet den fremmede hund?
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 5.037
Det er da ganske almindelig respekt for andres ejendom.
Man låner jo heler ikke lige andres cykel, bil osv. Andres ting om det så er have eller noget flytbart holder man bare snitter, fødder og poter fra.
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.610
Noge er (forståeligt) træt af løse hunde i deres have...
andre er træt af uansvarlige ejere med aggressive løse hunde der løber efter deres løse hunde....
Hvorfor har du mere ret til at brokke dig end andre?
jun 2010
Nu da sneen er smeltet ser der sådan her ud igen i hele forhave bedet. Møg ulækkert.
Ja jeg syndes vi har ret til at blive sure, når andre menneskers dyr render ind i vores haver.
nov 2005
HVIS NU mine Amstaff's var endnu et par kamphunde der havde bidt?? neurotisk, måske nok, men jeg vil ikke ende i medierne...
jul 2007
jan 2008
Følger: 40 Følgere: 38 Hunde: 10 Emner: 68 Svar: 771
Sikke noget bavl! Du har tydeligvis ikke en race som er så udskældt, at den er kommet på en i mine øje helt håbløs liste. Du har ikke en race, hvor tilråb og andre ubehagelige ting er "hverdag".
Og nej, det er ikke lovligt at lade sin hund- uanset race- løbe ind i andres haver. Nu er der jo snorepåbud på alle racer
Jeg ville skide i bukserne, hvis der stod en fremmed hund inde hos mine hunde. Altså deres territorium.
Og ja, jeg bor også på landet og ja, jeg har prøvet at have en rottweiler stående i haven. Heldigvis havde jeg kun en hund ude.
Dette har intet med at gøre at vi skal sætte "hegn" op om vores liv og ikke imødekomme andre mennesker, dyr osv. Det er måden det bliver gjort på.
Så respekter at der er nogen inklusiv mig selv der gerne tager imod gæster. Men ubudne af slagsen er bestemt ikke velkomne.
jun 2010
Jeg har en 4kg han hund. og jeg ville også frygte for min hunds liv, hvis den løse ejerløse han Rottweiler blanding jeg har set 2 gange stod i min have.
Men nu ikke på grund af nogen lov.
Det korte af det lange er at folk skal holde sig selv og deres dyr fra andres ejendom.
jun 2010
maj 2004
Følger: 14 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.065
maj 2009
Følger: 25 Følgere: 28 Hunde: 4 Emner: 274 Svar: 3.412
Naboen's børn har en hund de tager med ret ofte, den render og p*sser og sk*der i vores have, tager min hund's legetøj og ben.
Han kan ikke li' den lille hanhund, da han har stået og stirret på min hund gennem vinduet der blev helt tosset på ham.
Så jeg kan desværre ikke lege med min hund i haven før vi får sat hegn op, er bange for at det kræ render ind til os og ved ikke hvordan min hund vil reagere.
Virkelig imbecile ejere!!!
maj 2009
Følger: 25 Følgere: 28 Hunde: 4 Emner: 274 Svar: 3.412
Kunne de bare have hovedet med sig...
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 47 Hunde: 10 Emner: 77 Svar: 7.945
Snakker vi katte og mindre dyr er det tvivlsomt om de overhovedet vil være levende.
Mine hunde reagerer, som det er naturligt for deres racer, de har jagtinstinkt og whipperne er skabt til at dræbe småvildt.
Hverken Xingu eller Alfa bryder sig om fremmede tæver, hvilket jeg også finder helt naturligt.
Jeg er blevet bundhysterisk, for jeg ved godt, hvem der står som taber, hvis en kat mister livet, eller en anden tæve får skrammer.
Så sent som i går, var jeg ude at sætte fintmasket hegn op mod bagboen, en gammel dame på 92, hvis barnebarn har fået et par chihuahua'er og bare tanken om, at de kunne stikke snuden gennem eksisterende hegn, gør mig nervøs.
Haven er mine hundes fristed, whipperne er derude i timevis på denne årstid og jeg vil kunne lukke dem derud uden at skulle bekymre mig om indtrængende eller flygtende.
Kald mig bare paranoid, jeg kan leve med det.
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.142
maj 2008
Følger: 130 Følgere: 128 Hunde: 1 Emner: 1.425 Svar: 17.873
Her er det kutyme, at folk lukker deres hunde ud om morgenen, hvorefter de kører på arbejde. Pt er her 7 hunde, som føjter rundt hele dagen.
De er bedøvende ligeglade med, at vi har 90 cm hegn om hele grunden. De hopper bare over.
Dina bliver fodret i haven (7000 kvm), og hun bliver rasende, når der kommer en sulten hund hoppende over hegnet, og ryger lige i flæsket på den.
Desværre er de andre hunde temmelig meget større end hende, så det ender tit med, at hun får tæsk på egen grund. Alle hunde vejer mellem 20-50 kg mere end hende.
Det er faktisk heller ikke særlig morsomt at skulle løbe spidsrod mellem de 7 hunde, når Dina og jeg skal i skoven. Hun har jo set sig temmelig sur på dem, og "brøler" op, når de kommer hen til os.
Vi har påtalt det overfor naboerne, men har fået den besked, at sådan gør man på landet, og sådan har det altid været. Vi er tilflyttere, og skal bare indordne os.
Men ja, vi har selvfølgelig også kun boet her i 25 år.
Ind i mellem bliver der kørt nogle hunde over. Oftest af deres egen ejer, fordi hunden løber dem i møde om eftermiddagen.
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.682
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Emner: 74 Svar: 3.828
jun 2012
Følger: 39 Følgere: 87 Hunde: 6 Emner: 265 Svar: 5.526
jul 2012
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 3 Emner: 117 Svar: 2.617
jul 2012
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 3 Emner: 117 Svar: 2.617
Når det så er sagt så er jeg sgu også enig med Isabelle, JEG synes SELV det er lidt små hyggeligt, og fred være med det, når nu ens grund ikke er indhegnet osv.
Jeg boede engang ude på landet hvor jeg lejede et værelse af nogen, da Trille var i løbetid fik vi jo rigtig besøg af lystne hanhunde, jeg plejede og sætte mig udenfor og nusse og give lidt godbidder indtil ejermanden kom og hentede sin hund Værre var det jo ikke, jeg har jo mit iorden, ved også at den ene hanhund gik på en meget højt indhegnet grund, men den må have fundet et smuthul. Fred være med det.
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.367
Tingene er meget anderledes herude, og jeg kan som tilflytter ikke komme og lave om på, hvordan de har levet herude i årevis. Jeg kan undre mig, og det gør jeg, for der må virkelig gå mange hunde til i trafikken herude. Selv om det er en meget lille vej, hvor der ikke er voldsom trafik, så kører de virkelig stærkt herude på landet. Min nabo er også tilflytter (boet her i 20 år) - han var SÅ glad, da han så, at jeg hegnede ind, for han var så bekymret for min lille hund og trafikken
Er træt af løse hunde i min have!