min hund grovæder :( {{forumTopicSubject}}
hej allsammen.
jeg har to lhasaer på 2 år (en tæve og en han) ludvig er rigtig god til at spise der er slet ingen problemer, men Zmilla derimod er grovæder. Det er når de får noget nyt eller godbidder, hun kan nærmest bide fingeren af når hun skal have godbidder selvom vi har øvet kommandoen "stille" 10.000 gange så er det ligesom om at den er glemt hver evig eneste gang hun/de får en godbid. og når de får anderledes mad med evt. noget tun så æder hun så hurtigt og meget at hun derefter går op i sin kurv og kaster det op igen.
vi er super frustreret over at hun er så grisk og vi syntes nærmest det er ligemeget hvad vi øver med hende så er det glemt igen til næste gang. og vi kan ikke have gæster er giver godbidder fordi hun nærmest bidder dem hver gang.
nogle der har en go ide eller kender noget til problemet??
jul 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 4 Svar: 14
det med knyttet hånd er os prøvet mange mange gange men hun er simpelthen så ivrig efter den godbid at hun "glemmer" at man skal vente. hun kan endda finde på en snappe i den knyttede hånd selvom hun godt ved hun ikke får noget ud af det..
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.587
Mht godbid så gør Nova lidt det samme ... jeg fortsætter altså med den knyttede hånd og "rolig" en dag går det vel op for hende ... jeg lader kun andre der kender hende give hende godbidder ...og aldrig børn ...
min hund grovæder :(