{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.226 visninger | Oprettet:

En dyr men vigtig viden ;) {{forumTopicSubject}}

Ja.... Jeg tjekker tit pølsen igennem fra top til tå , fra halerod til næsefold og fra negl til tand ...

Gys og gru, hvad spotter mit øje , liiige der under den snævre underlæbe jeg næsten ikke kan få til siden for at se - er det sort ?! Og ... Eeei de ser løse ud de tænder der.... Oh no - tankerne køre i hoved "så skal hun i narkose igen" og "gad vide om det kommer til at påvirke hende" osv...

Mig - panik panik - skrive en mail til mine søde dyrelæger, forklare situationen og min meget uprofessionelle vurdering smiley
Vi fik en hurtig tid idag kl 13:30 - og fik så pænt afvide at det altså bare var pigment der på tandkødet , og at det at de sad en bette smule løst vist var meget normalt for hendes race og lign racer smiley

Resten af tænderne, og vigtigst af alt rovtænderne så MEGET fine og hvide ud smiley

460 kr fattigere , men med ro i sindet er det det værd smiley

Og ellers super gpd miljøtræning sådan en gåtur til dyrelægen smiley

Kender i det, dyr men vigtig viden ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En dyr men vigtig viden ;)
  • #1   8. apr 2013 Ha ha, det kender jeg alt alt alt for godt. Dellehunden herhjemme har været hos dyrlægen nogle gange for næsten ingenting - men jeg er blevet klogere af det! Hun har indtil videre været dyr i drift (mest p.g.a. pylremor her!!) men hun er det hele værd! Better safe than sorry er mottoet vi kører efter herhjemme.

• #2   8. apr 2013 Kender det godt..

Eller.. jeg er meget glad for, at vi var hos dyrlægen i andet ærinde, da jeg spurgte til den knop Meck havde på maven (han led en del af hudbetændelse og fik bumser)....

Det var så en brystvorte... jeg er NOGET glad ved, at jeg ikke var der for at få den tjekket *GG*

• #3   8. apr 2013 Hahahaha Mark - din bisse smiley ;)
    Og betalingen er jeg fin med, hun brugte pæææn lang tid på at snakke og forsikre mig - og klippe klør og tømme analkirtler, hvilket ikke kom på regningen smiley

LOL CH - hahaha den var god smiley

Og ja, hellere end gang for meget end en gang for lidt, selvom man selvfølgelig ikke skal være alt for pylret men VAR det rent faktisk dårlige tænder og noget der rådnede så havde det jo været enormt vigtigt at vi var kommet afsted !

• #4   8. apr 2013 Jamen jeg kan godt se hvor den kan misforståes - tænker bare ikke over hvad jeg kalder hende hvornår smiley hehe

Det må man gerne i mine tråde smiley - og jo tak, han har det fint - 2 dage til termin og alverdens tålmodighed smiley - han hygger sig bare tror jeg

• #5   8. apr 2013 Jeg havde en goden retriever engang (ja, dem har jeg haft nogle stykker af, altså.......*G*). Han havde en ide med at han slikkede min hånd hårdt når han havde ondt. Så en tidlig morgen slikkede han min hånd hårdt. Jeg ringede til dyrlægen med det samme de åbnede og fik en tid. Jeg kom derned og dyrlægen (som ikke kendte mig) spurgte :"Hvad er der galt med ham??".... Tjaaaaaa, jeg ved det ikke men han har ondt...... "Hvor har han ondt??"......... Det ved jeg heller ikke........ "Jamen, du må da vide hvor han har ondt hvis du ved at han har ondt??"........ Nææææææ, jeg ved bare at han har ondt..... "Jamen, hvordan har du så opdaget at han har opdaget at han har ondt??"......... Fordi han slikkede min hånd hårdt (nu følte jeg mig LIDT dum......*GGGG*). Dyrlægen kiggede på mig og sagde "Et øjeblik" og jeg tænkte at nu ringede han efter den blå vogn. Men han havde været ude og tale med de andre dyrlæger som kender mig. Og de havde sagt: "Hvis Mette siger at han har ondt, så er det sandt. Hun kender sine hunde!!". Så han kom tilbage igen og begyndte at undersøge hunden. Det stakkels dyr viste sig at have halsbetændelse smiley Så gu havde han ondt!! Jeg vidste bare ikke hvor.....*GGGG*

• #6   8. apr 2013 Uuhh Freja........... Ud på den cykel du ikke har og tag en lang tur på den smiley

• #7   8. apr 2013 Mette - åh hvor kært, og sikke en god måde at vise det på - tænk hvis alle hunde havde sådan et tegn ? smiley
    Kan lige forstille mig den nye dyrelæge der - aaahva ? smiley

Pølsen er min mops, rullepølsen, delledyret, fededorit, brumbassen osv - lid den omvendte verden for hun er ikke fed og hun snorker ikke smiley

• #8   8. apr 2013 Haha jaaa, nu vader jeg så lige ned og handler med Kenneth der kommer fra uddannelsen " for det er så keeedeligt at handle alene " smiley orh ja men jeg er max højgravid og har vandret 3 km i dag på fede ben "jaamen.... Skaaaaat"

Også er jeg jo så svag så jeg bare siger : oookay , jeg kommer og handler med dig smiley

Har også tabt mig 3 kg her til sidst på trods af vand i benene og en bebs på over 3500 smiley

• #9   8. apr 2013 Ja. For en uges tid siden blev hundene rabies vaccineret. Asta hæver voldsomt op der hvor hun er blevet stukket. Min kæreste panikker og tror hun skal dø, jeg tager det mere roligt, da jeg har set lignede tilfælge tit og ofte hos vores (daværende) heste og en enkelt gang på Sigurt da han var teen.
    Kæreste vil ikke høre hvad jeg siger, og det kommer så til at koste en tur til dyrlægen der siger nøjagtig det samme som jeg.

Dog var turen til dyrlægen berettiget for vi opdagede at Asta var hævet mellem trædepuderne også. Det havde dog ikke noget med vaccinen at gøre. smiley

• #10   8. apr 2013 Ah så var det ikke helt forgæves da smiley men sød kæreste - at gå sådan i panik smiley

• #11   8. apr 2013 Ja det er prøvet! dog var vi rigtig uheldig med den dyrlæge Maliq havde til han var ca 14 måneder. han sagde Maliq havde allergi: det vidste sig vi skulle bruge en anden børste, han sagde Maliq havde svær grad af HD + AD hvor han derefter rev rundt i maliqs forben og bagben og løftede ham rundt, men der var heller ikke noget! En anden gang postod han at Maliq havde betændelse i hele lysken, det var så også forkert! Nu er vi flyttet til Bornholm og har fået en fantastisk dyrlæge smiley

• #12   8. apr 2013 Cecilie - åh ha det var jo lige i den anden ende smiley sikke dog en behandling smiley
    Godt i har fundet jer en god dyrelæge nu, det er bare så vigtigt med tillid liiiige når det kommer til vores kære dyr !

• #13   8. apr 2013 Ja det er nemlig super vigtigt, så nu er det med ro i sindet vi tager fra dyrlægen og det er bare den bedste følelse smiley

• #14   8. apr 2013 Hellere en gang for meget end en gang for lidt..........

Kommentér på:
En dyr men vigtig viden ;)

Annonce