En dyr hvalp {{forumTopicSubject}}
Hold da op min hvalp har efterhånden været en dyr fornøjelse.
På de 14 dage jeg har hende været til dyrlæge en gang, og skal muligvis allerede igen på tirsdag endnu en tur til dr. dyr *Dybt suk*
Først havde Frida fået noget fyld fra sit tøjdyr galt i halsen, og var nær kvalt i det..
Nu, der har hun måske en infektion i munden/ved tænder/tandkød...
Har aldrig før oplevet det, men er lidt interesseret i at få mere af vide, og håber der er nogle af jer derude, som har set eller selv oplevet dette;
I forgårs fik Frida sit tørkost blandet op med noget kødsovs jeg havde lavet, for at gøre det lidt mere interessant, da hun ikke spiser så meget.
Og de to gange hun fik en potion, der har hun efterfølgende gnubbet sig voldsomt i sin hundekurv og tæpper, samt sit legetøj, hun puffede med snude og mund til alt, og gnubbede sig i alt hun fandt. Og lige derefter satte hun sig og pev en smule.
Dyrlæge var i tvivl - det kunne sagtens være tegn på velbehag, at hun syntes det var lækkert det jeg havde serveret for hende..
MEN - hvis ikke det var tilfældet, så var det sikkert en infektion.
Jeg ved faktisk ikke helt hvad jeg efterhånden skal gøre og ikke gøre.. om det er velbehag eller fordi hun har ondt eller det klør.. Men idet hun gav sig til at pive lidt fortæller mig, at det nok ikke var noget hun gjorde fordi hun var veltilpas.
Dog skal det siges, at når hun bare spiser tørkost, så gør hun det ikke.. Men får hun tilsat lidt ekstra lækkert af mig, eller at hun får en lille smagsprøve at det jeg spiser, så gør hun det med at gnubbe sig vildt i sine tæpper og legetøj.
Damen har allerede kostet mig 11.000 kr. + sidste dyrlæge besøg, hvor det lige blev 1000 kr. ekstra da det selvfølgelig var i en weekend. Årh, og ja, så har hun jo også lige kostet i tilbehør - legetøj, hundekurv, snor, foder ect. jo jo, en dyr dame er hun i hvert fald.
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 5.037
Både min gamle Westie og min Chinese Crested gør det.
De renser bare mulen
Piver hun kan det måske være fordi der er noget som genere hende.
Bruger du krydderier i den menneske mad? Mælke produkter?
Uld i tæppet hun gnubber sig mod?
aug 2005
Følger: 35 Følgere: 44 Hunde: 3 Emner: 27 Svar: 1.369
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.017
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 5.037
mar 2013
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 18
Men ja, det med piven ved jeg ikke hvad betyder - om det klør eller hun har ondt... har heldigvis kun oplevet at hun pev en gang efter, at hun havde møflet sig rundt i tæpperne.
Allergisk overfor snobber og storhedsvanvid . - Nej nej, du misforstår de 11.000 kr. var hvad Frida kostede hos opdrætter.. hehe. Men da jeg kun har haft hende i 14 dage, så syntes jeg nu alligevel det hele var blevet noget af en dyr fornøjelse *SMILER* mener godt hun må skrue lige ned - rykke i bag gear
okt 2012
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 23 Svar: 242
Er der løg eller andre ting i maden, som hunde ikke kan tåle? Kan være det udløser en form for irritation i munden. Men ærligt, så tror jeg da også bare at skægget skal renses.
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.226
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.226
Min brækkede sig altid, når han fik kødsauce. Jeg fattede det ikke, før jeg kom i tanke om, at der var løg i. Det kan være, at det får munden til at klø eller giver ubehag i maven, og derfor hunden piver.
sep 2011
Følger: 19 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 41 Svar: 413
sep 2011
Følger: 19 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 41 Svar: 413
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Emner: 74 Svar: 3.828
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 88 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.514
ellers derudover så tørrer mine også skæg når de har fået godt mad ...
dec 2008
Følger: 33 Følgere: 29 Hunde: 2 Emner: 117 Svar: 3.558
Umiddelbart tror jeg ikke du skal være bekymret, og som hanne nævner, holde igen med menneskemaden, for det er en lille race, og når det endda er en hvalp, skal der ikke meget til før den bliver påvirket af det.
Hvis du alligevel vil forkæle hende lidt, så kan du fx give hende en lille klump af kødet når du laver mad, eller en grøntsagshapser (bare lige tjek hvilke de kan tåle)
Det gør vi meget med vores to, og de nyder det
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 23 Hunde: 5 Emner: 106 Svar: 6.053
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 63 Svar: 2.350
Ej spøg til side. Held og lykke med din vaps, det er surt i allerede har måtte til dyrlæge
En dyr hvalp