{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.825 visninger | Oprettet:

TM
TM
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 18

En dyr hvalp {{forumTopicSubject}}

Hold da op min hvalp har efterhånden været en dyr fornøjelse.
På de 14 dage jeg har hende været til dyrlæge en gang, og skal muligvis allerede igen på tirsdag endnu en tur til dr. dyr *Dybt suk*

Først havde Frida fået noget fyld fra sit tøjdyr galt i halsen, og var nær kvalt i det..
Nu, der har hun måske en infektion i munden/ved tænder/tandkød...

Har aldrig før oplevet det, men er lidt interesseret i at få mere af vide, og håber der er nogle af jer derude, som har set eller selv oplevet dette;

I forgårs fik Frida sit tørkost blandet op med noget kødsovs jeg havde lavet, for at gøre det lidt mere interessant, da hun ikke spiser så meget.
Og de to gange hun fik en potion, der har hun efterfølgende gnubbet sig voldsomt i sin hundekurv og tæpper, samt sit legetøj, hun puffede med snude og mund til alt, og gnubbede sig i alt hun fandt. Og lige derefter satte hun sig og pev en smule.

Dyrlæge var i tvivl - det kunne sagtens være tegn på velbehag, at hun syntes det var lækkert det jeg havde serveret for hende..
MEN - hvis ikke det var tilfældet, så var det sikkert en infektion.

Jeg ved faktisk ikke helt hvad jeg efterhånden skal gøre og ikke gøre.. om det er velbehag eller fordi hun har ondt eller det klør.. Men idet hun gav sig til at pive lidt fortæller mig, at det nok ikke var noget hun gjorde fordi hun var veltilpas.
Dog skal det siges, at når hun bare spiser tørkost, så gør hun det ikke.. Men får hun tilsat lidt ekstra lækkert af mig, eller at hun får en lille smagsprøve at det jeg spiser, så gør hun det med at gnubbe sig vildt i sine tæpper og legetøj.

Damen har allerede kostet mig 11.000 kr. + sidste dyrlæge besøg, hvor det lige blev 1000 kr. ekstra da det selvfølgelig var i en weekend. Årh, og ja, så har hun jo også lige kostet i tilbehør - legetøj, hundekurv, snor, foder ect. smiley jo jo, en dyr dame er hun i hvert fald.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En dyr hvalp
  • #2   24. mar 2013 gør alle hunde ikke det?
    Både min gamle Westie og min Chinese Crested gør det.
    De renser bare mulen

Piver hun kan det måske være fordi der er noget som genere hende.
    Bruger du krydderier i den menneske mad? Mælke produkter?
    Uld i tæppet hun gnubber sig mod?

• #5   24. mar 2013 Min hund gør det samme når han har fået noget "snasket". Han går rundt med numsen i vejret og køre så hovedet hen over gulvtæpper, håndklæder eller hvad han nu eller lige kan finde. Han gør det også når han har været i bad.

• #6   24. mar 2013 Jeg tænker også at der er rensning af mulen hvis den har været i en sovs og de kan dufte evt rester i skægget. Det er helt normalt.

• #7   24. mar 2013 Ginne: Godt tænkt. Ja det kan vel også være den dejlige duft hun ikke kan få i munden som hun piver over. who knows

• TM
    TM Tilmeldt:
    mar 2013

Følger: 1 Emner: 9 Svar: 18
    #8   24. mar 2013 Puha, dejligt at vide andre også har oplevet det... og at hun nok bare tørre sit skæg af for rester. Hun er jo en Coton de tulear, så hun har langt skæg, og hele mulen er også smattet ind i rester hver gang hun spiser hehe.
    Men ja, det med piven ved jeg ikke hvad betyder - om det klør eller hun har ondt... har heldigvis kun oplevet at hun pev en gang efter, at hun havde møflet sig rundt i tæpperne.

Allergisk overfor snobber og storhedsvanvid . - Nej nej, du misforstår smiley de 11.000 kr. var hvad Frida kostede hos opdrætter.. hehe. Men da jeg kun har haft hende i 14 dage, så syntes jeg nu alligevel det hele var blevet noget af en dyr fornøjelse *SMILER* mener godt hun må skrue lige ned - rykke i bag gear smiley

• #10   24. mar 2013 Kan det ikke være at hun piver for at få mere?

Er der løg eller andre ting i maden, som hunde ikke kan tåle? Kan være det udløser en form for irritation i munden. Men ærligt, så tror jeg da også bare at skægget skal renses.

• #11   24. mar 2013 Er der løg i kødsovsen?

• #13   24. mar 2013 Allergisk: fnis. Nej løb har vist aldrig slået nogen hund ihjel.
    Min brækkede sig altid, når han fik kødsauce. Jeg fattede det ikke, før jeg kom i tanke om, at der var løg i. Det kan være, at det får munden til at klø eller giver ubehag i maven, og derfor hunden piver.

• #14   24. mar 2013 Det ER dyrt at få hund! smiley maggie var til dyrlæge med 3gange øjenbetændelse, 1 gang dårlig mave, vaccine, røgntenbilleder af hofte, knæ, ryg, 1 gang da hun havde spist p-piller, 1 gang med en øm pote, 1 gang med en hævet læbe (hun var blevet stukket) og måske flere gange jeg ikke kan huske.. Plus 1 års vaccine... Hun er halvandet nu.... Så jeg synes bestemt også jeg har lagt mange penge hos dr. Dyr smiley

• #15   24. mar 2013 Og hun gnider også sin mund når hun har spist, men det er velbehag smiley

• #16   24. mar 2013 Du behøver ikke drøne til dyrlæge fordi den kører hovedet rundt i kurven

• #17   24. mar 2013 jeg ville stoppe med at give hende menneske mad ... der skal ikke meget til af det "forkert" før en lille hund kan reagere ....

ellers derudover så tørrer mine også skæg når de har fået godt mad ...

• #18   24. mar 2013 Mine, især den ene, nøjes ikke med at køre bare snuden rundt, nej han vil allerhelst smide sig i sengen, og gnubbe og vride sig af fryd i dynerne smiley

Umiddelbart tror jeg ikke du skal være bekymret, og som hanne nævner, holde igen med menneskemaden, for det er en lille race, og når det endda er en hvalp, skal der ikke meget til før den bliver påvirket af det.

Hvis du alligevel vil forkæle hende lidt, så kan du fx give hende en lille klump af kødet når du laver mad, eller en grøntsagshapser (bare lige tjek hvilke de kan tåle) smiley
    Det gør vi meget med vores to, og de nyder det smiley

• #19   24. mar 2013 Vores tørrer altid skæg af:-) Det ser vildt spøjst ud med 4 voksne hunde hvor det ser ud som om forbenene er i udu. De kører rundt i hele stuen:-)

• #20   24. mar 2013 Når du har en hund der har kostet over 30.000 i ren dyrlæge og en smule genoptræning inden det første år, udover købsprisen naturligvis så kom igen og brok dig smiley
    Ej spøg til side. Held og lykke med din vaps, det er surt i allerede har måtte til dyrlæge smiley

Kommentér på:
En dyr hvalp

Annonce