1 år siden, var jeg ved at give op {{forumTopicSubject}}
Tænkt at der er gået 1 helt år siden jeg skrev her inde i desperation over min ung hund som ødelagt alt og jeg havde opgivet hende og taget beslutningen om at aflive hende..
Men takke være en masse HGér med en masse råd og opbakning lever min skønne hund
Jeg fik kontakt med Lise som har SOR- hunde skole, som virkelig har gjort en forskel for os. Vi træner stadig hos hende og er rigtig glade for det.
Jeg valgt i sensommeren at stoppe i DCH, da jeg måtte koncentrere mig om en ting af gangen og det blev Lise da hun også hjælper med adfærden og hverdags træning.
Vi er så nu igen startet i DCH, hvilke jeg glæder mig over.
Så nu ser vores hverdage/uge sådan ud,
Morgen tur 15- 20 min
Eftermiddag 1-1½ time med træning, "læse avis", boldspil/ leg og hvad vi nu finder på
Aften 10-15 min
1 time/ pr uge lydighedstræning DCH
1-1½ time/ pr uge træning i SOR- hundeskole.
Vi har også været til en hel del kurser, samt et 1 dags kursus med Martine.
Vi har ingen alene hjemme problemer mere. Jeg valgt at hun kom
i bur når hun var alene, men det er ikke nødvendigt mere. Ja nu går hun selv der ind og ligger, men det vælger hun selv
Jeg elsker min Kiki og den hun er blevet. Det har virkelig været et hårdt arbejde, men det har været det hele værd. Jeg er blevet så bidt af at træne med hende og hun elsker det.
Dog er jeg blevet så meget klogere at jeg ikke skal have en blandings hund igen. Jeg købte hende som en golden retriver / labrador.. Men vi er overbevist om der også er bordercollie i hende
jul 2012
Følger: 21 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 13 Svar: 400
Jeg har jo fulgt dig og din hund lidt på sidelinjen - og hvor er det dejligt at se jer sammen.
Godt du mødte Lise SOR Hundeskole - og alt den energi og arbejde du har lagt i det.
Stort tillykke med den store sejr - at redde en dejlig hund fra aflivning med den rette træning og indsats. Stor respekt
Jeg er glad for at kende jer 2
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.499
jul 2006
Følger: 34 Følgere: 966 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 236 Svar: 9.475
aug 2011
Følger: 20 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 80 Svar: 390
Helle G.
Takker og i lige måde
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 159 Hunde: 1 Emner: 311 Svar: 6.944
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 63 Svar: 2.350
nov 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 542 Svar: 10.735
Super godt gået :o)
okt 2008
Følger: 37 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 88 Svar: 3.788
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.422
feb 2013
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 30
Er selv blevet anbefalet at tage kontakt til SOR hvilket jeg helt sikkert gør, men fik du en konsultation eller hvad valgte du, og hvilke råd kom hun med??? Bare i hovedtræk??
Og sikke en dejlig historie.... Det giver mig lige lidt ekstra kampgejst!
aug 2011
Jeg valgt at gå på Lises Pack Bonding hold, da jeg bor i Næstved og hun har hold der. Hun startede egentlig bare med at sige... Skøn skøn hund, hun er højdriftet og det er skønt at arbejde med.. Ja tak
Det som Lise, primært har givet mig, er en forståelse af hvilke hund jeg har og hvordan jeg bedste muligt kan leve med en hund med mange drifter og hvordan disse er en gave til min træning
Jeg har fået en super kontakt til min hund og i dag er vi et team hvor min hund vælger mig frem for andre hunde... (jeg troede jo jeg gjorde det bedste for min hund ved at hive hende med i hunde skov og andre tankeløse hunde lege, så der var ingen kontakt mellem os)
Hun leger dog stadig med et par hunde, men hun er en ret usikker hund så vi gør det ikke så meget (mit valg)
ja min historie er skøn men HÅRDT arbejde, men det er det hele værd...
Spørg endelig hvis du har flere spørgsmål
aug 2011
http://hundeskole.dk/
Ring til hende, hun er super dygtig
sep 2007
Følger: 1 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 22 Svar: 870
Og træning bliver man bare bidt af. Jeg er sikker på at I har mange flere fede timer og oplevelser til gode.
Pisse godt gået
aug 2011
Nu er tråden her over 1 år gammel, men jeg har stadig min hund og tingene kører for os.
1 år siden, var jeg ved at give op