Ændrede forhold - mops passer ikke ind {{forumTopicSubject}}
Vi er desværre kommet i den situation at forholdene har ændret sig i vores lille familie og derfor passer vores dejlige mops desværre ikke så godt ind længere - det fungere simpelthen ikke med hund i hele huset incl sofa, seng mv.
Vi er meget kede af situationen da vi er klar over vores hund trives godt sådan.
Men vi kan næsten ikk nænne at skille os af med hende.
Vi bor på landet og har den mulighed at hun delvis kan blive udehund! Dog tvivler på det lige er en mops, Hehe! Men hvad siger i kloge mennesker, hvis der kom en hund nr. 2 til at holde hende ved selskab udendørs? Hun er 1,5 nu. Men når vi har været sammen med mine forældre og deres hundehvalp gider hun simpelthen ikk lege, men vælger os mennesker! Er det noget vi kan vænne hende til - så hun får et tæt bånd til en anden hund og de godt kan trives på store arealer og opvarmet sted de kan sove udendørs. Det skal li nævnes hun er vant til at sove i gangen alene på nuværende tidspunkt!
Hjælp!
jan 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
Til resten der vælgere at kommentere ønsker jeg svar på spørgsmålet ang delvis ude hund i stedet for at vi bare skal sælge den - tak
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.767
Ved du ikke noget om din egen race oder was?
Du har to muligheder:
1) Ændre jeres familieforhold, så I passer til hunden
2) Sælge hunden
Man kan ikke ændre hunden.
aug 2012
Følger: 15 Følgere: 1266 Hunde: 3 Emner: 156 Svar: 3.251
Hvad med at lære den ikke at være op i seng, sofa osv?. Det tager tid men er ikke umuligt. Ellers prøv at kontakte opdrætteren og hør hvad denne har af råd.
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.682
aug 2012
jan 2012
jan 2012
- tror dog heller ikk hun vil trives med det! Men for pokker det er en svær beslutning
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.682
aug 2012
jul 2012
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 3 Emner: 117 Svar: 2.617
Hvad er bedst for jeres hund? Det er ikke at være ude eller kun i køkkenet, mens i opholder jer i stuen...
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 75 Hunde: 2 Emner: 341 Svar: 6.059
1. Være egoistisk og beholde hunden på dine præmisser, selvom det ikke er i hundens bedste interesse.
2. Tænke på hundens tarv først, osse selvom det betyder nyt hjem.
Så spørgsmålet er egentligt hvem du prioriterer højest - dig selv eller din hund.
sep 2011
Følger: 10 Følgere: 17 Hunde: 9 Emner: 60 Svar: 821
Eller har du mulighed for at få hende ud til et famile medlem, så du stadig kan komme og besøge hende?
SÅ har du ikke mistet hende helt.
aug 2008
Følger: 28 Følgere: 33 Hunde: 3 Emner: 21 Svar: 1.087
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.520
Så gør nu det rigtige, vær en ansvarlig hunde ejer , når nu der er opstået et problem så lad være at lade hunden betale prisen ved at få et liv der ikke passer til racen ...
Find en ny god ejer der kan give den det inde liv den elsker ...
mar 2011
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 32 Svar: 1.375
Har I overvejet allergibehandling?
aug 2004
Følger: 45 Følgere: 44 Hunde: 2 Emner: 45 Svar: 988
Men, i kunne godt lære den ikke at komme i seng og i sofa. Da jeg havde allergi over for hunde som lille måtte hunden ikke komme i soveværelset eller møbler og det fungerede fint. (nu ved jeg dog slet ikke hvor slemt allergien er hos jer).
Noget andet er dog at en mops ikke er særlig allergivenlig, da den fælder meget året rundt.
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.789
Find et godt hjem til den og vær glad for at I gjorde det rigtige. Det er sikkert svært, men det andet kommer slet ikke til at fungere for hunden.
mar 2007
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 24 Svar: 206
Hvis i har brug for en midlertidig løsning vil jeg gerne tilbyde at tage hende i pleje indtil i finder en løsning på jeres problem? Vi har selv en han mops på 9 måneder, så hvis de kan sammen vil vi gerne tilbyde at være aflastningsfamilie.
jul 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Emner: 19 Svar: 77
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 75 Hunde: 2 Emner: 341 Svar: 6.059
Jeg havde sådan en følsom dreng, der var opvokset i et roligt kvarter med skov på den anden side af vejen. Da jeg på et tidspunkt blev nødt til at flytte til nørrebronx, ja der var det tydeligt at han ikke trivedes med al den larm og trafik, og at han kun var rigtigt glad når han var med 'hjemme' i vante omgivelser på rideklubben. Min lille tæve var ligeglad med hvor hun boede, bare hun var med mor.. men hannen.. han gik og var ked.
Så jeg endte efter et stykke tid med at seriøst overveje om jeg skulle finde et hjem til ham.. noget med rolige omgivelser og adgang til have/skov.
Jeg var så bare svineheldig, at da jeg begyndte at snakke om det, så var der et par af de store piger fra rideklubben der sprang til - piger som han havde kendt altid - og de fik ham hjem på prøve. Det gik over al forventning. Han var jo glad ved pigerne, og der gik ikke lang tid før han istedet blev 'fars hund', og det kunne slet ikke komme på tale at han evt. skulle flytte med en af pigerne, når de flyttede hjemmefra.
Jeg vil gerne indrømme at det var meget rart at kunne holde kontakten, og se at han trivedes og var glad.
Ændrede forhold - mops passer ikke ind