{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.224 visninger | Oprettet:

sandie k
sandie k
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3

Ændrede forhold - mops passer ikke ind {{forumTopicSubject}}

Vi er desværre kommet i den situation at forholdene har ændret sig i vores lille familie og derfor passer vores dejlige mops desværre ikke så godt ind længere - det fungere simpelthen ikke med hund i hele huset incl sofa, seng mv.

Vi er meget kede af situationen da vi er klar over vores hund trives godt sådan.

Men vi kan næsten ikk nænne at skille os af med hende.

Vi bor på landet og har den mulighed at hun delvis kan blive udehund! Dog tvivler på det lige er en mops, Hehe! Men hvad siger i kloge mennesker, hvis der kom en hund nr. 2 til at holde hende ved selskab udendørs? Hun er 1,5 nu. Men når vi har været sammen med mine forældre og deres hundehvalp gider hun simpelthen ikk lege, men vælger os mennesker! Er det noget vi kan vænne hende til - så hun får et tæt bånd til en anden hund og de godt kan trives på store arealer og opvarmet sted de kan sove udendørs. Det skal li nævnes hun er vant til at sove i gangen alene på nuværende tidspunkt!

Hjælp! smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ændrede forhold - mops passer ikke ind
  • sandie k
    sandie k Tilmeldt:
    jan 2012

#1   21. mar 2013 Det står der også - kan ikk helt nænne det - hun betyder jo alt men kan selvfølgelig blive den sidste udvej!
    Til resten der vælgere at kommentere ønsker jeg svar på spørgsmålet ang delvis ude hund i stedet for at vi bare skal sælge den - tak smiley

• #2   21. mar 2013 En mops er en selskabshund, og kan absolut ikke trives med at bo udenfor.
    Ved du ikke noget om din egen race oder was?
    Du har to muligheder:
    1) Ændre jeres familieforhold, så I passer til hunden
    2) Sælge hunden

Man kan ikke ændre hunden.

• #3   21. mar 2013 Jeg tror ikke, det ville gå, da mops jo er meget sociale og selskabelige. Især nu hvor jeres har været vant til at være inden for sammen med jer overalt. Det ville bære synd for den, synes jeg.
    Hvad med at lære den ikke at være op i seng, sofa osv?. Det tager tid men er ikke umuligt. Ellers prøv at kontakte opdrætteren og hør hvad denne har af råd.

• #4   21. mar 2013 Nej den går slet ikke en mops er en udpræget familie og selvskabshund, den vil ikke trives som udehund

• #5   21. mar 2013 Nej faktisk VED jeg at det ikke ville gå

• sandie k
    sandie k Tilmeldt:
    jan 2012

#6   21. mar 2013 Det skyldes allergi, så er en svær situation - og jo kender sjovt nok godt min hund! Men man er nok lidt egoistisk i sådan en situation og vil gøre alt for beholde sit hjertebarn! Men der skal selvfølgelig ikk træffes valg som hunden ikke trives med.

• sandie k
    sandie k Tilmeldt:
    jan 2012

#7   21. mar 2013 Vi har også overvejet at få hende lært at hun må gå til køkkenet og ikk længere - da vi så har lidt bedre styr på de mange hundehår
    - tror dog heller ikk hun vil trives med det! Men for pokker det er en svær beslutning

• #8   21. mar 2013 Øv, men nej for hundens skyld find et nyt godt hjem:(

• #9   21. mar 2013 Øv, hvor ærgerligt. Det er svært, når det er er ens lille dejlige hund. Men tror nu altså også, at det ville være bedst for begge parter, hvis hun fik et nyt hjem

• #10   21. mar 2013 Tænk på hunden og lad vær med at være egoistisk..
    Hvad er bedst for jeres hund? Det er ikke at være ude eller kun i køkkenet, mens i opholder jer i stuen...

• #11   21. mar 2013 Du har 2 muligheder
    1. Være egoistisk og beholde hunden på dine præmisser, selvom det ikke er i hundens bedste interesse.
    2. Tænke på hundens tarv først, osse selvom det betyder nyt hjem.

Så spørgsmålet er egentligt hvem du prioriterer højest - dig selv eller din hund.

• #12   21. mar 2013 Du bliver nødt til at finde et nyt hjem til den lille mops, forstår godt du tænker egoistisk, men du er nødt til at tænke på den lille hund, og den vil ikke kunne klare at blive efterladt i køkken eller ude, den har brug for selskab.

Eller har du mulighed for at få hende ud til et famile medlem, så du stadig kan komme og besøge hende?
    SÅ har du ikke mistet hende helt.

• #13   21. mar 2013 Jeg ville helt klart mene, at hunden har bedst af at komme i et nyt hjem. Når man har en typisk selskabshund, er det nærmest dyrplageri at udelukke den fra resten af familien, når den er vant til at "være med". Og udehund......det går slet ikke!

• #14   21. mar 2013 ja som de andre skriver , en mops er på ingen måde en udehund ... tværtimod, og i en vinter som denne tror jeg slet ikke den kan holde varmen og have et godt liv.... den er til at putte i tæpper og op af ejers varme krop ...

Så gør nu det rigtige, vær en ansvarlig hunde ejer , når nu der er opstået et problem så lad være at lade hunden betale prisen ved at få et liv der ikke passer til racen ...

Find en ny god ejer der kan give den det inde liv den elsker ...

• #15   21. mar 2013 Mopsen er stærkt knyttet til jer og vil højst sandsynligt slet ikke knytte sig til en anden hund.

Har I overvejet allergibehandling?

• #16   21. mar 2013 Hvis allergimedicin og hyppig rengøring derhjemme ikke hjælper, så vil jeg også finde et nyt hjem til hunden. En mops er, som andre siger, en selskabshund og elsker mennesker og behøver derfor at være i nærheden af mennesker.

Men, i kunne godt lære den ikke at komme i seng og i sofa. Da jeg havde allergi over for hunde som lille måtte hunden ikke komme i soveværelset eller møbler og det fungerede fint. (nu ved jeg dog slet ikke hvor slemt allergien er hos jer).

Noget andet er dog at en mops ikke er særlig allergivenlig, da den fælder meget året rundt.

• #18   21. mar 2013 Nu er mopsen også en hund der fælder ekstremt, men du er nød til at gøre hvad der er bedst for hunden, og det bedste for en selskabshund er bestemt ikke at være udehund. En selskabshund vil være tæt på sine mennesker hele tiden.

Find et godt hjem til den og vær glad for at I gjorde det rigtige. Det er sikkert svært, men det andet kommer slet ikke til at fungere for hunden.

• #19   21. mar 2013 En mops er slet slet ikke egnet til at bo udenfor, eller i det hele taget adskilt fra sine mennesker.
    Hvis i har brug for en midlertidig løsning vil jeg gerne tilbyde at tage hende i pleje indtil i finder en løsning på jeres problem? Vi har selv en han mops på 9 måneder, så hvis de kan sammen vil vi gerne tilbyde at være aflastningsfamilie.

• #20   21. mar 2013 find et nyt hjem en mops skal ikke bo ude så hellere få et nyt hjem....stakkels lille mops den fortjener et sted hvor den kan være indenfor....og jeg har også mulighed for at hjælpe hvis det er har en mops på 4 år....venlig hilsen mette

• #21   21. mar 2013 jeg vil da godt selv skyde ind at jeg har haft omplaceret min hanhund for en del år tilbage.

Jeg havde sådan en følsom dreng, der var opvokset i et roligt kvarter med skov på den anden side af vejen. Da jeg på et tidspunkt blev nødt til at flytte til nørrebronx, ja der var det tydeligt at han ikke trivedes med al den larm og trafik, og at han kun var rigtigt glad når han var med 'hjemme' i vante omgivelser på rideklubben. Min lille tæve var ligeglad med hvor hun boede, bare hun var med mor.. men hannen.. han gik og var ked.
    Så jeg endte efter et stykke tid med at seriøst overveje om jeg skulle finde et hjem til ham.. noget med rolige omgivelser og adgang til have/skov.
    Jeg var så bare svineheldig, at da jeg begyndte at snakke om det, så var der et par af de store piger fra rideklubben der sprang til - piger som han havde kendt altid - og de fik ham hjem på prøve. Det gik over al forventning. Han var jo glad ved pigerne, og der gik ikke lang tid før han istedet blev 'fars hund', og det kunne slet ikke komme på tale at han evt. skulle flytte med en af pigerne, når de flyttede hjemmefra.

Jeg vil gerne indrømme at det var meget rart at kunne holde kontakten, og se at han trivedes og var glad.

Kommentér på:
Ændrede forhold - mops passer ikke ind

Annonce