Mille Dinesen ramt af sygdom! {{forumTopicSubject}}
Mille Dinesen vækket til live efter dødsdom!
Pludselig kunne hun ikke mærke sine ben. Stress pumpede rundt i kroppen. Med ét ændrede hendes liv sig radikalt. Mille Dinesen fik konstateret multipel sklerose. 27 år gammel. Værsgo!
Fakta:
Navn: Mille Dinesen
Født 17. marts 1974
Uddannet skuespiller i 2004
Gift med jazzmusiker Jakob Dinesen indtil 2004
Har en unavngiven on-and-off kæreste, som ikke er skuespiller
Aktuel i filmen 'Simon & Malou' samt om kort tid i musicalen 'Elsk mig i nat'
Ingen vidste det, da skuespillerinden få år senere bragede igennem som dansk films svar på Bridget Jones og gav storby-singlen et nok så kønt og hylende morsomt ansigt som den klodsede Nynne. Hende, der var mester i at skylle frustrationerne over mænd, mænd og atter mænd ned med et ordentligt skvæt hvidvin.
Og mens Nynne fjollede rundt i livet, havde Mille Dinesen dengang og indtil for nylig sit at slås med. Ikke bare sygdommen, men også en branche der flød med rygter om, at hun var åh så syg.
Men nu har hun brug for at sætte det endelige punktum for al sygdomssnakken. Aflive rygtet om sin forestående død. For ikke alene er hun i den grad alive and kicking, hun er også frikendt for sklerose. Som hun kan blive i tvivl om at hun overhovedet har haft!
- Jeg så er fucking fit for fight og har været det længe. Det har jeg bare enormt meget brug for at sige!
Føleforstyrrelser i fødderne
Hun gik på første år på skuespillerskolen, da hendes ellers velsmurte liv pludselig blev slået ud af kurs en efterårsdag i 2001.
- Jeg var inde i en ret stresset periode på skolen. Og fordi jeg er den, jeg er, kørte jeg bare derudad, da jeg pludselig fik føleforstyrrelser i fødderne. Jeg havde kræfter og kunne sagtens gå, bare ikke rigtig mærke mine fødder. Jeg blev undersøgt og de var lidt i tvivl, om det bare var stress eller rygmarvsbetændelse. Eller sklerose. Og jeg fik så stillet diagnosen multipel sclerose, forklarer hun.
- Hvad? What? Tænkte jeg dengang. Kendte ikke særlig meget til det. Vidste bare, at det ikke var godt. Jeg var rimelig lamslået og chokeret. Og kan huske, at jeg gik med min kæreste og mor fra Rigshospitalet gennem Fælledparken. Jeg var helt tom og tung. Og den journal jeg fik med, blev bare arkiveret i et skab med det samme, siger Mille Dinesen, som ikke er typen, der fortryder ret meget i sit liv og heller ikke gider være bitter.
Frikendt efter flere år
Hun prøvede enhver afkrog af den alternative verden af. Uden at vente på kroppens tilbagemelding om, hvad der virkede. Men hey, hun havde ingen sklerose-attack, så alt var jo godt.
- Det er så svært at diagnosticere den sygdom. Den har så mange ansigter. Tilbage i 2001 blev den stillet på baggrund af skemaer, der blev krydset af. Siden er der kommet andre kriterier til. Men jeg har været i en gråzone i forhold til at opfylde kravene. Nu er der gået næsten ni år, hvor jeg ikke har mærket noget. Og har gået rundt med mistanken om, at jeg ikke har sygdommen. For det er min krop. Mig der lever med den og mærker den. Og nu har jeg så fået bekræftet, at jeg ikke har sygdommen længere. Jeg har brev på det, siger hun med et triumferende smil og jager glubsk gaflen ned i gedeosten.
- Jeg afviser ikke, at den har været der. Men nu er den brændt ud. Og hvor ville jeg gerne være sluppet for al den bekymring og angst. Og samtidig har jeg det også sådan, at det har også givet mig virkelig meget, smiler Mille Dinesen afklaret.
Skrevet af Susanne Johansson
Kilde: Bt
Der er endnu ikke skrevet kommentarer
Mille Dinesen ramt af sygdom!
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside