{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.604 visninger | Oprettet:

HJÆLP SØGES VEDR. URIN {{forumTopicSubject}}

Vi har virkelig, virkelig brug for hjælp, da vores franske bulldog har meget store problemer med sin urin. Hun er allergisk overfor lagermider, så derfor har hendes kost bestået af kød, lidt grøntsager, hytteost, olie. Hendes urin har gennem de sidste 3 måneder været helt af h.... til. Vi har prøvet mange gange med antibiotika osv. Hun har fået tørfoder, som hjælper med at holde ph-værdien, hvor den skal, men pga. hendes allergi, så klør hun sig så slemt. Men tørfoderet er det eneste, der virker, for nu har hun prøvet at få kød og det sædvanlige i lidt over en uge, og nu er den gal igen. Ph-værdien er steget meget, og hun har igen blod i urinen. Vores dyrlæge ved nu ikke, hvad hun skal finde på, og vi ved det heller ikke. Vi er meget, meget frustrerede, så håber, at der er nogen, der kan hjælpe eller et eller andet!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP SØGES VEDR. URIN
  • #1   20. mar 2013 Det er et langt skud, men måske kan tilskud af tranebær hjælpe.

tranebærjuice hjælper hvis man har blære betændelse

• #2   20. mar 2013 Er det ikke en mulighed ganske enkelt at kigge på en anden kostsammensætning, men fortsat hjemmelavet?

Er det alt tørfoder hun reagerer på? En del med allergihunde har jo god effekt af at skifte til kornfrit foder.

Og ja, nogen mennesker der bøvler med blærebetændelse kan opleve en bedring med tranebærjuice. Det kan osse fås som kosttilskud i pulverform -om der er forskel på effekten i forhold til hvilken form man tager det i ved jeg ikke

• #3   20. mar 2013 Har i kiket på calcium fosfor forholdeni fodret? Og som ib skriver, prøv tranebærspulver hvis i ikke har gjort det endnu, det skal kunne gøre urinet mer surt. Håber det hka hjælpe. Det findes tranebærspulverrkapsler på apoteket.

• #4   20. mar 2013 Er det et specielt tørfoder I bruger for at holde ph-værdien?
    Ellers vil jeg sige som de andre, prøv et kornfrit foder, fx har det danske firma Kingsmoor Pure-serien, som er kornfri, jeg bruger selv den variant der hedder Havfisk, og den er mine maltesere vilde med.
    Transbær i kapselform er også et rigtig godt bud, jeg kender adskillige piger, der er sluppet af med blærebetændelse ved at bruge tranebærkapsler.

• #5   20. mar 2013 Spørg dyrlægen hvad det aktive stof i det foder som virker på urinen er. Dette stof finder i som tilskud eller finder naturlige fødekilder som er rig på.

• #6   20. mar 2013 Nu er der også nogle studier derr viser at hvis man har problem med ph-værdi så kan en kost med højt protein indehold virke negativt på ph-værdiet. MEN det er lidt blandede bevis før/mod, så det skal du nog dobbeltjekke og læse op på før du tager mit ord for det smiley

• #7   20. mar 2013 Hvad hed foderet?

• #8   20. mar 2013 Hun er allergisk overfor alt tørfoder. Hun fik noget tørfoder netop mod allergi, men hun slog helt ud af det. Så hun kan kun tåle kød og grøntsager, men det ødelægger åbenbart hendes urin. Hun har ikke blærebetændelse, men hendes ph-værdi er alt for høj, og der er blod i urinen. Så jeg tror ikke, at det vil hjælpe med tranebær. Det foder, hun fik til hendes urin hedder urinary tract health fra Hills. Det virker, men gør intet godt for hendes allergi. Så det er lidt pest eller kolera smiley

• #9   20. mar 2013 Hvad foreslår dyrlægen ?

• #10   20. mar 2013 Morten -der findes en hel del allergifoder der osse indeholder korn og dermed lagermider.

Så jeg ville nu alligevel give det et forsøg med et kornfrit foder (der er masser af tråde herinde omkring netop dette, måske du kan finde hjælp til at vælge et ved at søge i forum)

I bedste fald hjælper det, i værste fald er du lige vidt og må prøve noget andet. Men når det er lagermide-allergi, er der i hvert fald mange der netop har haft god effekt af de kornfrie fodertyper (de er jo så med kød og diverse urter/grøntsager, men modsat det hjemmelavede foder, er det til at slå op hvordan forholdende mellem diverse mineraler og vitaminer ser ud)

• #13   20. mar 2013 Gabrielle.. BARF får styr på allergien, men så får hunden blod i urinen...

• #14   20. mar 2013 Prøv evt. at kontakte Kingsmoor, de har en veterinærsygepl., som jeg mener har noget ekstra uddannelse indenfor foder. De er rigtig søde, og måske kan de hjælpe dig. Som jeg ser det, har du alt at vinde og intet at tabe, for det lyder da til at I har en uholdbar situation.

• #15   20. mar 2013 Morten: tranebær hjælper ikke direkt mod blærebetændelse, men til at stabilisere ph- værdi. Det sænker ph i urinen, og en "bieffekt" er så at det hjælper på blærebetændelsen. Så hvis du ikke har prøvet det så synes jeg at du skall, jeg giver det til min tæve lige nu fordi hun har haft et forhøjt ph-værdi. Vi skal til dyrlægen om en månad og få tjekket om det har fået ph ned igen.

• #16   20. mar 2013 Hvorfor Natasja ?

Jeg barfer ikke, men synes godt om konceptet...
    Dog ville jeg aldrig købe færdig mixet hakket pakket i portionsanretninger barf

• #17   20. mar 2013 Okay, så forstår jeg bedre hvad du mener smiley

• #22   21. mar 2013 Tak for de gode råd smiley Så må vi vidst prøve det med tranebær. Vores dyrlæge har ikke foreslået det, men hun ringede igår, og vidste ikke, hvad hun nu skulle stille op, for ligemeget, hvad vi gør, er der et minus ved det hele. Vi har prøvet allergifoder uden kornprodukter, og intet af det virker. Hun slår totalt ud. Det eneste, hun kan tåle er kød og grøntsager, men det ødelægger som sagt hendes urin. Så nu vil vi prøve med tranebær, men hvilket foder skal man så fortsætte med, når der er minusser ved det hele. Puha, det er snart en gåde for os.

• #24   21. mar 2013 Jeg vil snakke med dyrlægen og spørge ind på calcium fosfor halten i fodret, og se om hun kan undersøge om det kan hjælpe at reglere det. I foder for hunde med urinproblemer, så er fosfor og calcium niveauerne meget lave, og i kød og foder med høg kødprocent, er de meget høje. I hills c/d er det 0,9% calcium og 0,59% fosfor. I et foder med høj kødprocent er det (jeg har taget orijen som exepmel) 1,5% calcium og 1,3% fosfor. Jeg fik at vide fra min dyrlæge at det påvirker urinet (og kan bidrage til at det dannes struvite crystaller, der kan blive et problem når ph er for højt), så måske skal i spørge jeres dyrlæge hvad i skal gøre for at balancere fosfor calciumhalten (den plejer altså at vare høj når det er kød hunden spiser. Udover det, så ved jeg ikke hvor meget mer info i fået, men husk at få hunden til at drikke meget, så bland gerne vand i hendes mad, og tag henne ud til at tisse så tit som mulig, så når ikke urinet at blive for concenteret og struvit crystaller (der kan blive et kæmpeproblem når urinet er forhøjt) vil ikke bildes så hurtigt. De kommer især når urinet bliver meget concentreret. Så ud med hende og tisse så hurtigt som muligt når i vågner, og så sent som muligt før i går isæng smiley

• #25   21. mar 2013 Det er forskelligt om kødet er råt eller tilberedt. Noget af det er tilberedt, da frøkenen ellers ikke gider at spise det.

Bettan, tak for al din perfekte viden. Det er meget mere end vi har fået af dyrlægen, hvor vi ikke rigtig har fået så meget at vide smiley Så vi ved ingenting om det. Men Coco tisser rigtig meget nu i forhold til før. Hun små-tisser hele tiden, når vi går tur og når hun er i haven. Og hendes tis er MEGET koncentreret - helt gul og lugter så forfærdeligt.

• #26   21. mar 2013 Morten: Det var så lidt smiley Du kan prøve at søge på struvite crystals på google, eller højt ph-værdi, begge delerne brudte komme med mere info om hvordan man kan forebygge højt ph-værdi. Det findes mange teorier, og mange forskellige måder, så det er måske bara bedst at begynde at prøve dem allesammen. De jeg fand mest bevis for at det virkede var som sagt tranebærspulver og meget vand (!!!!). Har dyrlægen informeret om jeres hund har struvit crystaller? Og hvornår tjekkede i for blærebetændelse sist? For et højt ph-værdi kan give blærebetændelse hvis det ikke bliver ordnet, og da hendes tis er så koncetreret og hun småtisser tit (et af symtomerne af blærebetændelse) så vil jeg nog tjekke for blærebetændelse med jævne mellemrum for at vare sikker. Hvis i hælder mer vand i hendes mad, så vil det heller ikke gøre så ondt (hvis hun har ondt) når hun tisser. Det kan ellers være meget ubehageligt for hende at tisse med det ph-værdi. Hvis i begynder at give f ex tranebærspulver kan i også købe ph-papir på apoteket og måle ph-værdi selve og se hvis det begynder at hjælpe. Sørg bare for at købe ph-papir der kan måle hele skalen, og ikke kun "normalt" ph-værdi..det gav de nemlig mig, og jeg såg det ikke for det var før sent smiley

Kommentér på:
HJÆLP SØGES VEDR. URIN

Annonce