2. feb 2008 Følger: 18 Følgere: 16 Hunde: 3 Emner: 11 Svar: 17
Gør når der kommer gæster {{forumTopicSubject}}
Jeg har en 8 åriges dværgschnauzer, som desværre har den dårlig vane, at gør når der kommer gæster.
Jeg har på en måde vende mig til det, men med hendes aldre er det blevet værre (ved ikke hvorfor) når der kommer gæster gør hun og selv om de har sagt hej gør hun igen når de begynder at snakke (efter de har sagt Hej til hende)
Da jeg nu så skal flytte hjemme fra og tager hende med, vil jeg kan gøre noget så hun ikke gør når der kommer folk, for så får jeg problemer med at havde hende.
Jeg havde overvejet en lille mundkurv, som kun skal bruges når jeg ved at der kommer gæster, og så får hun den af igen når hun lige er faldet til ro.
Vil ellers høre om nogle har andre idere?
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.682
maj 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 26 Svar: 384
Eddie havde det samme problem, han kom ind i soveværelset i 30 sek når han gøede eller til han stoppede med at gø, så lærer den at man bliver fjernet når man gør og til sidst stopper det, men det tager tid..
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.609
Masser af lækre godbidder - kontaktøvelser - og så ellers træne ved hjælp af et par venner. Beløn hunden for at holde fokus på dig og være stille... Det kræver træning og tålmodighed så det er bare at klø på...
mar 2008
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 65 Svar: 455
Hunde kan sagtens gø med mundkurv, den må jo ikke være så stram at de ikke kan åbne munden en smule. Samtidig vil du med mundkurven fortælle hende at der sker noget som ikke er rart / skræmmende ved at give den mundkurv på, idet den ikke er vant til det.
Så masser af beløning ingen skæld ud (så gør du sammen med hunden, og forstærker adfærden)
Jeg kan til enhver tid anbefale at du tilmelder dig Canis mailkursus i brug af klikker, det er gratis og smadder sjovt og let når man først er i gang. Det kan bruges til al form for træning, og alle hunde lærer det nogle hurtigt andre knap så hurtigt, men altid indenfor rimelig tid.
Og husk Gamle hunde kan også lære nyt
Held og lykke
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 1.756
I starten skal du nok belønne hvert 3 sekund, men stille og roligt øger du tiden i mellem godbidderne.
jul 2011
Følger: 14 Følgere: 14 Hunde: 5 Emner: 41 Svar: 480
mar 2011
Følger: 20 Følgere: 19 Hunde: 1 Emner: 148 Svar: 2.385
http://www.youtube.com/watch?v=Jp_l9C1yT1g
måske kan den bruges.
feb 2008
Følger: 18 Følgere: 16 Hunde: 3 Emner: 11 Svar: 17
vi har prøvet klikken, men den er hun bange for.
mar 2008
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 65 Svar: 455
Men hvis hun er blevet bange for det, kan det jo være hun bliver ved at være det.
Du kan jo også bare sige dygtig og stikke en godbid. Det samme gør du hvis i er ude at gå, og går forbi folk med børn. Sørg for at få hendes opmærksomhed og ros ros ros, lige så snart hun har opmærksomheden på dig, og ikke på folk med børn/gæster
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 1.756
Tror du skal vende hele situationen om så, og få dine gæster til at give hende godbidder, så hun finder ud af at de ikke er farlige.
Og at sætte hende ind på et værelse, tror jeg kun gør det værre...
feb 2008
Jeg tror ik på den måde hun er bange for dem, for hun loger med halen meget, så tror bare at give hende godbid ik vil gøre sagen bedre.
Jeg tror den gøen problem er mere fordi det ligger til racen. Jeg har læst at dværgschnauzer er meget højlydt.
Jeg ønsker ik hende noget ondt, men vil jo rigtig gerne havde hende med, når jeg flytter hjemme fra.
Vil lige sige hun ik har noget imod børn og folk, hun er en rigtig kælen hund og dem jeg kender er vilde med hende, det er kun lige i starten når de kommer og så falder hun til ro
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 4.933
feb 2008
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 4.933
maj 2010
jul 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 21 Svar: 43
Det har hjulpet fantastisk hjemme os os og på gåtur, min skal bare se flasken nu så er der ro......
maj 2010
Det handler jo ikke om at gøre hunden bange for at gø, men om at lære den at det ikke er nødvendigt at gø.. Man skal aldrig straffe en uønsket opførsel, men i stedet belønne den ønskede (:
Gør når der kommer gæster