1.601 visninger
|
Oprettet:
Priser på blandingshunde {{forumTopicSubject}}
Jeg forstår det virkelig ikke.
Et er at man vælger at avle på blandingshunde eller på hunde der er rene uden tavle, men at sætte prisen til 8.000 kr. for en hvalp der ikke har papirer?
Jeg sidder jævnligt på G&G og kigger hunde, mest fordi jeg synes de søde at kigge på, men jeg kan simpelthen ikke få ind i hovedet at der er nogle der overhovedet vil give 8.000 kr. for f.eks. en pomeranian uden stamtavle?
- Den koster da ca det samme med en tavle?
Jeg må godt nok indrømme jeg sidder og tænker at dem der vælger at købe de hvalpe må være meget uvidende.
okt 2008
Følger: 37 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 88 Svar: 3.786
okt 2011
Følger: 10 Følgere: 35 Hunde: 1 Emner: 92 Svar: 2.091
Men mon ikke der er penge i det, jo mindre hundene er, og jo mere uerfaren og "plastisk fanatisk" køber er?
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.682
jun 2012
Følger: 39 Følgere: 87 Hunde: 6 Emner: 265 Svar: 5.526
okt 2008
Følger: 37 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 88 Svar: 3.786
Men umiddelbart tror jeg, at du skal op på det dobbelte for en DKK Pomeranian, hvis du overhovedet får lov til at købe en.
Og så giver det alligevel mening
jun 2012
aug 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 83 Svar: 474
jan 2008
Følger: 6 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 183 Svar: 2.627
Selv ville jeg aldrig købe en hvalp uden tavle og opdrættet et ordentlig sted ( ang hvalp, man skal aldrig sige aldrig )
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.120
sep 2007
Jeg synes så også det er sindsygt at eb'ere er røget op omkring de 20.000, også selv om de tit bliver insemineret og får kejsersnit, i princippet betaler man så ekstra for (endnu en af) de skavanker racen har
mar 2008
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 65 Svar: 455
Noget helt andet er jo, at hvis ikke man skal bruge papirer til noget, hvorfor så absolut gå efter en med papirer, det gør ikke hunden bedre, måske endda tvært imod. Mange avlere avler ret tæt linjemessigt. Om hunden uden papirer er avlet på den måde ved man jo så ikke, men jeg tvivler, da man jo ikke jagter noget bestemt idet man har avlet uden papirer.... hmm håber i kan følge min tanke, blev vist lidt rodet.
Vi har selv haft et Upser kuld, som slet ikke var meningen. Dem solgte vi til 3000 og havde derved udgifterne dækket ind.
aug 2012
Følger: 13 Følgere: 29 Hunde: 3 Emner: 112 Svar: 2.013
I min race bliver der ikke lavet særligt mange hvalpe, og man kan sagtens stå i kø 1-2 år eller meget længere hvis man har krav til køn, farve, sundhed osv.
Der sælges der fluks hvalpe uden tavle for 8.000-10.000, og mit indtryk er at de bliver "revet væk"
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.015
Det synes jeg er helt forkert. Mange ikke stambogsførende opdrættere avler efter ekstremer som MINI-dit og dat, Specielle farver som ikke hører til i racen og kan være sygdomsfremkaldende, anti-fældende osv. Og da de ofte har et økonomisk motiv, så bruger de de hunde de har gående i hjemmet (eller stalden) og er sådan set ligeglade med indavl, beslægtethed og nogle også sundhed og sygdom...
Det gælder ikke dem alle - men de udgør en stor andel! Og graver man i det, bliver man overrasket over hvor mange af sådanne avlere der er der ude.
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.015
jun 2012
Derudover har jeg også lagt mærke til at der er nogle som sætter prisen ret højt også bliver hvalpene ikke engang vaccineret, det synes jeg er klamt. Så er man i mine øjne bare ude på at tjene penge hvis man ikke gider få dem vaccineret mens man er hos dr. Dyr for chipning alligevel.
mar 2008
Ja, det er jo dem der har "hvalpefabrikker" det var ikke lige dem jeg havde i tankerne da jeg skrev mit svar, men ja, de findes jo desværre også.
Mine tanker var lige på dem som gerne ville prøve at have et kuld hvalpe, uden at det skulle være noget man forsøger igen og igen
sep 2007
Jamen de kan jo meget nemt have hvalp fra et sted der har lavet 50 hvalpe på samme kombination. Hvis man så bor i nærheden af andre med samme type
Kan man hurtigt få lavet en bror søster parring uden at vide det
mar 2008
Jeg er totalt ligeglad med papirerne, netopfordi jeg ikke skal bruge dem til noget. Og derfor har jeg heller ikke krav til renracede hunde, Har en renracet, med DKK papirer som er gammel og 2 uden papirer som er rundkørsler, så har ikke noget at være nervøs for med indavl/linjeavl m.m. (derudover er vores egen tæve mor til dem og sønnens hanhund far)
Jeg synes slet ikke det er dumt med papirer, men det var jo ikke det der var spørgsmålet
jun 2009
Følger: 230 Følgere: 95 Hunde: 11 Annoncer: 1 Emner: 138 Svar: 3.005
kejsersnit kan også forekomme her, og selvfølgelig altid sket i weekenden.
mar 2008
Anya&Pandapigen
Bare for god ordens skyld: vores hunde havde chip, vacciner og pas da de forlod os. Samtidig havde vi købt små fleace tæpper som de havde haft i kurven et par dage før afrejse, så de havde lidt "duft" med fra familien, samt noget foder (BARF) til at blande op med de nye ejeres foder, så de ikke fik maven slået i stykker ved for hurtig skift.
Hvis vi regner på dyrlæge udgifter til tæven under drægtigheden, tjek af hvalpe og tæve samt chip og vacciner m.m. så tror jeg vores konto var i minus da de forlod os, men vigtigst for os, var at hundene kom til et godt hjem og den dag i dag efter 2 år, har vi stadig kontakt til de nye familier og har besøgt dem. Hundene lever et super liv og har det som guldklumper.
mar 2008
Personligt vil jeg ikke avle, da jeg ikke kan nænne at komme af med dyrene igen (inkl. hestene som jeg heller ikke avler mere) så jeg har mange gode grunde til selv at være ligeglad med papirerne. Dermed siger jeg ikke at andre skal være det.
sep 2011
Følger: 10 Følgere: 17 Hunde: 9 Emner: 60 Svar: 821
Personligt råder jeg folk til at købe med tavle, og så meget dyrere er det heller ikke, det er selvfølgelig svært at finde DKK pomeranian til de priser, men det betaler sig at give det mere.
Mange hvalpe købere ved ikke hvad de skal med en stamtavle, og når det kun er en "hyggehund" så behøver de den jo ikke (deres ord).
Jeg har været udsat for hvalpe købere der har spurgt om ikke de kan få en hvalp billigere hvis de køber uden tavle, for den kan de jo ikke bruge til noget, hvor jeg så må forklare dem om tavlen, og mange gange åbner det øjnene op for dem, men andre gange kigger de efter en billigere uden tavle.
Priserne er blevet skyhøje for blandinger, og grunden er selvfølgelig at der er købere til dem, hvis folk satte sig mere ind i stamtavlerm og ændrede holdning til hvad de ville give for en hund uden stamtavle, så ville priserne også dale.
Men faktum er at så længe der er købere til de priser, så vil priserne ligge så højt.
jun 2012
Men nu har jeg så os den holdning at hvis de ikke kan parre naturligt burde de slet ikke "parres" og avles på.
Ja det da rigtigt så længe folk vil betale så forsætter det.
- Jeg skal hverken avle eller noget andet på min kommende hund, så nogle gange bliver jeg da lidt i tvivl om jeg skal vælge en med tavle eller en blandingshvalp, mest fordi at det jo "bare" skal være en familiehund og sådan og min kæreste vil helst ikke lægge mere end 5000kr i engangs-indkøbspris af en hund.
sep 2007
Ja men som jeg også skriver, så kan man jo sagtens have en hvalp med 50 helsøskende uden at vide det
Og hvis man så lige vil have et enkelt kuld på den.
Men nu er jeg så også totalt modstander af at få et kuld hvalpe "bare for at prøve det" det er levende væsner og ikke noget man skal gøre for underholdnings værdiens skyld
sep 2011
Jeg vil hellere give 25.000 kr. for en hund hvor alt er som jeg ønsker, fremfor at gå på kompromis og kun betale 6000 kr.
Eks. kan hurtigt gives her: Jeg opdrætter i DRU, men jeg er en af dem der ønsker FCI standarden, og jeg har svært ved at finde pomeranian i DRU som kan efterleve hvad jeg søger efter, når jeg vil købe hvalp, derfor er jeg nødt til at kigge i udlandet, og det er ikke i den lave ende priserne ligger.
Og efter dette sidder der sikkert nogen og tænker hvad faen jeg så laver i DRU og ved mange FCI opdrættere ikke ønsker deres hunde i DRU.
Jeg er i DRU fordi jeg har en søn der ikke kan overskue de store udstillinger, men på en DRU udstilling er det muligt for ham at være en del af det.
Jeg oplyser ALTID opdrættere om at jeg er i DRU, jeg oplyser også om at DKK ikke bryder sig om at deres hunde kommer i DRU, så de skal tage stilling til om de ønsker at sælge til mig eller ikke, men at hvis de sælger så vil hundene blive udstillet og evt. hvalpe vil blive registreret i DRU.
jun 2012
Tja, jeg ville da heller ikke dø af at betale 10-12k for en sheltie med DKK papirer men nu bor jeg sammen med min kæreste og han har også noget at sige, så må man jo finde et kompromis. Og jeg har intet imod blandingshunde,
jan 2013
Følger: 2 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 9 Svar: 399
Jeg har købt en hund med tavle, jeg har før haft hund med tavle og jeg har også haft hund uden tavle... - Det jeg pt. bruger min tavle til er, at have muligheden for, at kunne udstille under DKK.
Da jeg købte hende, og mine tidligere hunde, anede jeg da ikke, hvad jeg skulle kigge efter, på tavlen, hvilke sygdomme m.m. Jeg troede, at den var til for, at man kunne se forældre og andre aner.
Nu, er jeg så blevet det klogere, jeg kan rent faktisk se sygdomme og andet på den.
Så længe jeg køber Bullmastiffer, vil det ALTID være med tavle, men jeg kan ikke sige mig fri for, at jeg engang i fremtiden, vil købe en blandingshvalp, men så vil det heller ikke være til en sky høj pris.
sep 2011
aug 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 416 Svar: 5.184
jun 2012
Han har den holdning fordi det er et kæledyr, og ikke meningen det skal stå i en udstillingsring. Derfor har han ikke lyst til at give så mange penge for en hund, og det har jeg accepteret, jeg kunne aldrig finde på at tage nogle af vores penge for at spare op til en hund som han ikke har lyst til. Det eneste han ville se var en pengepose på ben og det går heller ikke.
Jeg er fuldt ud tilfreds med en blandingsvaps, så længe det er en blanding jeg føler jeg kan stå inde for, dvs. hvor de bliver indenfor deres respektive grupper så vidt muligt.
feb 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 14 Svar: 246
Syntes det er vanvittigt!
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 416 Svar: 13.977
Men den der har grisen bestemmer prisen.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 4 Emner: 77 Svar: 1.730
Hvordan kan en race koste 7.000 kr. med tavle og en anden 16.000 kr, når der ikke er flere test, avlskrav eller andre udgifter. Og det virker også til, at mange racer har faste priser, som gør at alle er med til at holde prisen oppe.Og hvorfor koster alle hvalpe i kuldet det samme, når nogle feks ikke vil være egnet til udstilling, brugsarbejde eller andet, mens andre i samme kuld vil være meget egnet.
Og der er også en opfattelse af, at avl uden tavle er kun en pengemaskine, hvor imod tavle avl ikke giver overskud. Så dem der laver hvalpe til 16.000 kr. stykket, ikke giver overskud, så vil det betyde, at dem der laver dem til 7000 kr. stykket minimum taber 9.000 kr. pr. hvalp, det er ikke nemt at have råd til, så må man da håbe det bliver et lille kuld de får
Man kan tage en EB som et eksempel. Her er svaret så, at de måske skal have kejsersnit, men skal en EB uden tavle ikke det..?
Mange tavle avlere regner foder med, men skal en hund uden tavle ikke spise..?
Der hvor der bør være forskel på prisen med/uden tavle, er det arbejde der er lavet forud for parringen (test, egenskaber, sygdoms historik mm).
En EB uden tavle til 10.000 kr kan lyde dyrt, men der findes givetvis EB´er med tavle til 20.000 kr, som ikke er mere værd, men prisen er bare det dobbelte.
Jeg mener at en kvalitets hund godt må koste mange penge, men er imod ideen, at bare fordi den har tavle skal den koste xxxxxx kr.
jun 2012
- Jeg forstår dig godt, jeg ved nogle kenneler siger at de jo f.eks. har udgifter til udstillinger osv.
Lige med de der EB agtige hunde hedder det sig også at f.eks. de skal insimineres og evt. kejsersnit så derfor stiger det også, men jeg giver dig ret.
Personligt vil jeg ALDRIG give mere end 12.000 kr. for en hund, der er min grænse bare, jeg synes derover bliver for dyrt og langt ude.
Priser på blandingshunde