989 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Stort problem!! Hjælp!!! Stort problem!! Hjælp!!!

Vi er et par, der har vores uundværlige Samson på 7 år.
Dog har vi også et problem, vi godt kunne være foruden.

Da vi købte vores andelslejlighed for 5 år siden, var vi ikke klar over man ikke måtte holde hund i ejendommen. Da vi havde set flere gå ud og ind af opgangene med hunde. Og af en eller anden grund, må have overset det i hus ordenen.

Efter vi flyttede ind, fik vi påtalt det. Men siden han hverken gøede eller anden måde larmede, og alle i opgangen var glade for ham, så man i mellem fingre med det.

Siden har bestyrelsen fået ny formand. En rigtig kost! Der har malet fanden på væggen. Vi har gentagene gange modtaget breve og prøvede at forklare os ud af det, men uden held.

Vi skal indenfor 3 dage have hunden ud af lejligheden. Ellers vil den ryge på tvang. Som sagt kan vi ikke undvære vores hund. Så vi sætter selvfølgelig lejligheden til salg. Og må imellemtiden finde nogen søde mennesker, der vil tage sig af vores lille Samson til da.

Selvfølgelig vil vi stå for alle hans omkostninger. Og så skal det siges at han er forsikret, både ansvar og syge.

Lidt om Samson:

Samson er en rigtig følsom og kærlig hund. Der har det bedst når han får kærlighed og nærvær. Med andre ord, en rigtig kæle bamse. På trods af, at han ikke er hel ung mere, er han frisk på at løbe og lege med pinde og andre hunde.

For at komme til de lidt vigtigere ting, er han meget børne vant. Han ødelægger ikke noget, og har ingen trang til at gø. Hverken hvis det ringer på eller andet.

Dog skal det understreges, at Samson ikke kan med katte, kaniner og den slags, da han ikke har været vant til dem, gennem hans opvækst. Med andre hunde trives han godt. Og leger bedst med dem der er mindre end ham selv. Det skal dog siges, at han ikke gider at bliver domineret af andre han-hunde, men det er der ikke noget underligt i.

Jeg vil i flok betegne ham som førerhund type, der er selvsikker, og hviler i sig selv.

Mener du, at du kunne have plads til vores bamse, også for en kortere tid, vil vi være evige taknemmelige.

Kig forbi vores profil for at se hans gamle hvalpe billeder og nye billeder.

Med venlig hilsen,
Bassam, Marwa & Samson

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.
  • Handyman til opsætning af brusesæt 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stort problem!! Hjælp!!!
  • #2   3. mar 2013 Vil lige oplyse at i følge lovgivningen må blandingshunde af den race ikke sælges, overdrages eller på an måde få ny ejer heller ikke som pasning. I risikerer at dem der oasser jeres hund møder politiet som så forlanger at se papir på at der ikke er listehunde i den, hvis ikke beviset kan fremlægges beslaglægges hunden til aflivning. Og det ønsker i jo heller ikke

• #3   3. mar 2013 Men smuk hund i har

• #5   3. mar 2013 Man må da godt få passet en listehund, hvis det er i en begrænset periode? Altså, hvis der ikke er tale om ejerskifte.
    http://www.fairdog.dk/elements/material/misc/listehund_passe.pdf

• #6   3. mar 2013 Listehunde må gerne passes. Og jeg er sikker på at hvis politiet bliver gjort opmærksom på denne sag og at i laver en kontrakt * hvor der evt. står hvor længe perioden ca. strækker sig over, så er det ikke noget problem.

* HUSK ENDELIG DENNE KONTRAKT, den er meget vigtig så i kan få jeres hund tilbage, man har tidligere hørt om sager hvor den rigtige ejer ikke måtte få sin hund tilbage

• #8   3. mar 2013 Søren nenlig

• #9   3. mar 2013 Og en kontrakt duer ikke

• #10   3. mar 2013 Kan se, at hunden er fra 2005 og derfor er det vel ikke et problem at skulle bevise hundens race, så længe de kan bevise, hvornår den er født?
    Derudover er der vel ikke tale om overdragelse, når Bassam og hans familie står som ejere og betalere af forsikring osv.
    Det er lovligt at få passet sin hund - problemet ligger i, at det ikke er defineret i hvor lang tid.

Reelt set er loven på Bassams side, men fordi loven er vagt defineret, kan der opstå problemer.

• #11   3. mar 2013 Du kan jo ikke dukomenter hvornår hunden er født uden papir, ellers så man jo mange liste hunde der ude hvis stueopdratter selv kan lave en dåbsattest

• #12   3. mar 2013 En tvangsauktion kan tage lang tid, så jeg ville simpelthen blivende boende så lang tid som muligt og så satse på at finde et andet sted at bo hurtigt muligt.

Al mulig held og lykke!

• #13   3. mar 2013 Hunden har vel en sundhedsbog med sine vaccinationer og chip i, hvor der står dato og dermed år i? Så på den vis kan man vel dokumentere alderen?

Bassam: Håber, at I finder ud af noget. Kan godt se, at det er en lidt snørklet sag, I står i. Held og lykke smiley

• #14   3. mar 2013 Jeg tog ham gerne, hvor må det være en dum situation. Jeg håber I finder en god plejefamilie til ham.

• #15   3. mar 2013 Desværre har jeg en stor han herhjemme, glemte jeg lige at skrive.

• #16   4. mar 2013 Hej alle, og tak for den viste interesse.
    har desvære ikke kunne svare før grundet en lang arbejdsdag.
    Men til emnet. Vi har alt på det rene, og kan dokumentere alt.

Han er chippet, har hunde pas, været forsikret samme sted siden hvalp osv. selvfølgelig kan jeg også bevise at der er god grund til at han skal passes da jeg har breve fra andelsforeningen, med dato frist osv.
    Siger loven at der skal skrives en kontrakt, så gør vi det. Og for at være på den helt sikre side, kan jeg sende en spørge mail til politiet selv, da det er bindende svar når de svare tilbage.
    Og det skal siges at vi ikke vil af med vores hund, da han betyder alt for os, og betragtes som et familiemedlem. Men på samme måde kan det ende med et økonomisk selvmord hvis vi ikke for ham passet,og selv sælger lejligheden.

Hilsen,
    Bassam

• #17   5. mar 2013 Når der er regler i en forening er der ikke noget at gøre - MEN du kan få foreningen til at stemme om dette.

Vi havde problemet i vores karre, hvor det ikke var tilladt at have hund med på fællesarialerne, men dette blev vedtaget efter afstemning.

I vores ejerforening, skal man have en skriftlig tilladelse til at have hunden, og denne kan frafalde, hvis der kommer flere klager.

• #18   5. mar 2013 Bassam: Loven siger ikke at i skal skrive en kontrakt, det gør jeg smiley
    Som jeg skrev har jeg hørt om tilfælde hvor en hund er blevet passet og så kan ejeren ikke få den tilbage fordi pasningsstedet siger at de har købt den. Dette vil dog være ulovligt i dit tilfælde og så ville han nok stå til en aflivning.

Men jeg ville ikke overlade min hund i længere tid hos fremmede uden en kontrakt. Man har jo også hørt om at hunden er blevet solgt videre og at ejer ikke aner hvor hunden befinder sig. Alt dette kan en kontrakt med underskrifter fra begges sider afhjælpe.

Kommentér på:
Stort problem!! Hjælp!!!

Annonce