Rensning af tænder {{forumTopicSubject}}
Hejsa alle herinde!
Jeg står med det "problem" at min vuf på 15 måneder ikke længere gider rå ben, og han er heller ikke meget for at få børstet bisserne (hvilket jeg heller ikke rigtig syntes har den helt store effekt..) han får dog én dentastix dagligt, og de holder også det værste væk MEN.. Nu har jeg opdaget at han i overmunden i hver side har en tand med noget gult belægning på.. regner ikke med det er alvorligt (?) men er da lidt øv over ikke at kunne holde hans tænder fint hvide når andre nu kan Er der andre der har en kræsen hund der heller ikke gider børste bisser eller æde ben? og i såfald -hvad gør i for at holde tænderne?
-Og er den belægning noget dyrlægen kan finde på at skrabe væk under det årlige sundhedstjek? for det skal han nemlig til i næste uge.
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 31 Hunde: 4 Annoncer: 8 Emner: 73 Svar: 4.136
jan 2012
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 39 Svar: 308
Linda; Har idag prøvet at give ham gulerod -en tynd en af slagsen men nææh nej.. man er da for god til at spise sådan noget uunderligt noget han gnaver dog en smule i den når jeg holder den, så jeg kan da altid håbe at han med tiden finder ud af at de er meget gode alligevel e
AboutMyDogs; Det ér bare en smule gullig belægning, og egentlig heller ikke så meget at det gør noget.. Men jeg syntes nemlig også det er i en tidlig alder han er begyndt at få det, for han har siden dag 1 fået dentastix hver evig eneste dag så de har da godt nok en skuffende virkning.. og kødben åd han også da han var mindre men han er kørt lidt træt i det.. Bortset fra grisehaler -men de hjælper vel ikke på det?
Jeg kan sagtens børste tænder på ham når han først er fanget, problemet er bare at lige så snart han ser tandbørsten så står han under spisebordet og kommer ikke ud frivilligt men hos dyrlægen kan de gøre absolut ALT ved ham, så de kan sagtens skrabe hans tænder hvis det er det, han har flere gange fået ros for at være en rigtig rolig hund (sålænge der ikke er andre hunde..)
Men du kan tro jeg holder øje med det, og nu begynder jeg at prøve alt der overhovedet kan prøves så vi slipper for dét.. men det er sku lidt svært med sådan en kræsen hund.. han er VIRKELIG kræsen
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 89 Hunde: 2 Emner: 159 Svar: 2.252
Mht kyllinge ben, så er ingen ulve eller ræve døde af at spise en hel fugl vel? men jeg forstår godt din bekymring, jeg har heller ikke helt turdet give min vovse kyllingeben endnu x) der er bare det her ur-instinkt der siger "uha, ikke kyllinge ben til hunde!" - men samtidig kender jeg mange hunde som får netop kyllinge ben.
Jeg har tidligere oprettet et emne om hvor lammeben, så du kan prøve at kigge deri.
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 89 Hunde: 2 Emner: 159 Svar: 2.252
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 47 Hunde: 10 Emner: 77 Svar: 7.945
De langhårede dværggravhunde har meget ofte problemer med tandsten og gnavning af ben løser ikke problemet.
Ifølge min dyrlæge skyldes det spyttets enzymsammensætning og overproduktion af tandsten er arveligt.
Jeg renser tænder ca. en gang om måneden med sådan en skraber:
http://www.tholo.dk/index.php?product_id=358
Jeg har hunden på bord og vænner den allerede til skraberen som hvalp.
Ingen af mine gravhunde har syntes at det var den store fornøjelse, men affundet sig med behandlingen, når det nu ikke kunne være anderledes og godbidderne, der falder af undervejs har de ingen problemer med at spise
Rensning af tænder