Tandskifte tid {{forumTopicSubject}}
Er der en "forventet" tid på hvor hurtigt en hund skal skifte sine tænder?
Det er efterhånden noget tid siden Tucker begyndte sit tandskifte, man har regelmæssigt kunne mærke løse tænder og så sent som igår, røg der 2 mere.
MEN, sidst vi var hos dyrlægen, tjekkede hun tænderne og nævnte, at han stadig manglede at smide en hjørnetand, som ikke engang var løs endnu. Hun snakkede om, at give det en måned, så skulle den gerne være løs, ellers skulle den fjernes.
Den måned er snart gået og tanden er ikke løs endnu - men den nye tand er altså fremme.
Er der nogle som har prøvet det? Skal man bare give det tid, eller skal vi have tanden fjernet inden så længe?
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 63 Svar: 2.347
Er du i tvivl så få dyrlægen til at tjekke. Ellers kan tandstillingen blive skæv!
jan 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 140 Svar: 4.176
aug 2008
Følgere: 1081 Hunde: 2 Emner: 87 Svar: 2.757
Ben gnaver han meget i + hiv og træk leg.
Den nye tand er umiddelbart helt fremme allerede. Tror nu også der bliver en tur forbi dyrlægen efter den periode hun gav os. Han har nu i forvejen heller ikke helt flot tandstilling og dyrlægen har holdt øje med, at hans hjørnetænder kom rigtigt frem - de kom vist en lille smule skævt frem, men ikke et problem som der skal gøres noget ved.
aug 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 4 Emner: 26 Svar: 489
Min dyrlæge siger, at vi roligt kan se an. I hvert fald indtil tandskiftet er ovre. Min opdrætter sige de skal ud hurtigt...
Jeg hælder mest til at lade naturen klare det selv - omvendt ønsker jeg ikke hun skal ende med forkert tandstilling og blive diskvalificeret til avl af den grund...
jan 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 140 Svar: 4.176
aug 2008
Følgere: 1081 Hunde: 2 Emner: 87 Svar: 2.757
Tandskifte tid