ihh det tandskifte. {{forumTopicSubject}}
Buddy er ved at skifte tænder og mangler mere eller mindre kun hjørne tænderne (måske en enkelt eller 2 kindtænder)
Han har allerede fået revet en fortand ud, da den ikke ville falde ud af sig selv.
Nu ser det, desværre ud til at begge de øverste hjørnetænder også vokser dobbelt Så giver det lige et par dage, og så må jeg ringe og få en tid ved dyrlægen igen. De skulle jo nødigt vokse skævt.
Men hvornår ringer man, fordi de skal vel også have lov at "forsøge" selv at falde ud? eller skal han bare afsted så snart den nye tand begyndet at vokse ud ved siden af den anden?
Men syntes efterhånden jeg har stirret mig så blindt på de tænder, så kan næsten komme i tvivl om det virkeligt er de nye hjørnetænder der kommer ud, eller blot tanden der sidder ved siden af :-S - men så sidder de godt nok tæt.
Bare lidt brok fra min side
mar 2011
Følger: 7 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 61 Svar: 1.038
Jeg snakkede med min dyrlæge for 14 dage siden, da jeg var nervøs for, de ikke ville falde ud af sig selv. Her var hun begyndt af på dobbelt tænder på alle 4 hjørnetænder. Samme dag i under leg tabte hun en, selvom den ikke mærkedes til at sidde løs om middagen. Dyrlægen fortalte vi skulle holde øje med tænderne, og ringe ud, hvis de ikke er faldet ud inden hun fylder 6 måneder.
Hvad har i andre af erfaring?
okt 2007
Følger: 14 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 42 Svar: 537
Men sidst jeg var til dyrlægen med hans ene fortand der heller ikke ville falde ud - der sagde han det var på tide og at den ikke ville have faldet ud af sig selv - og der havde jeg holdt øje med den i ca en uge.
mar 2011
Jeg kan se Krøyers hjørnetænder er begyndt at blive lyserøde ved roden, så mon ikke se snart ryger.
okt 2007
mar 2011
okt 2007
ihh det tandskifte.