{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.028 visninger | Oprettet:

hjælp (Køb af hund ) {{forumTopicSubject}}

i december søgte vi efter en hund til selskab til vores anden hund som var blevet alene,
vi blev tilbudt en dejlig lille krydsningstæve/ hvalp på 8 mdr. vi sagde ja og ejer ville se hvor hun skulle bo,,, fint med os i kommer bare på besøg...
det forløb fint, men da ejer skulle hjem stortudede hun og det tog vi så en snak om og blev enige om at der skulle være en prøveperiode (for at se om ejer ville af med hunden)
da prøven (1mdr) var ovre blev hun spurt " hvad så" og hun mente ht hunden skulle blive hos os og lovede at sende papirer smiley
2 uger senere ryggede jeg for papirene "ja jeg sender "
og endnu 2uger senere kan jeg slet ikke komme i kontakt med damen ....... hvad pokker gør jeg

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp (Køb af hund )
  • #1   1. mar 2013 hvilke papirer?

• #2   1. mar 2013 på hvem der ejer hunden så jeg kan registerer hunden i mit navn +vaccinationspapirer

• #3   1. mar 2013 Ved faktisk ikke hvad du kan gøre, udover at blive ved med at prøve, at få fat i hende? Når der hverken er den ene eller anden sikkerhed for dig/jer..
    Det er godt nok lidt en øv situation at stå i:/

• #6   1. mar 2013 nu bor tidligere ejer i københavn og os på djursland, men overvejer rigtig meget at møde op på hendes adresse med hunden

jeg tror problemet er at hunden IKKE er chippet, for der var ingen problemer med at få fat i hende før jeg begynte at snakke ejerpapirer..
    hvilket er fint så får vi hende bare chippet og reg. for vi vil rigtig gerne beholde hende
    (vi har fået hende,angiveligt fordi hun ikke kunne/måtte blive hvor hun var (leglighed) )

• #8   1. mar 2013 Du tager til dyrlægen og får hunden tjekket for chip... eller finder en der har en chip-skanner og får nummeret. (Jeg har en men det er så på Fyn )
    Har den ingen chip får du det ordnet ved dyrlægen...
    Har den en chip så kontakter du DHR (dansk hunderegister) og udfylder en "tro og love" erklæring og de flytter hunden over i dit navn.
    smiley

• #12   5. mar 2013 tak for hjælpen smiley
    det tlf. nr som jeg snakkede med hende i starten er registreret på den adresse som hun har opgivet så den tror jeg er go nok

se forældre? det gør man som regel ikke når der er tale om en "genbrugshund"
    og nej jeg har ingen kvitering for jeg har FÅET ikke købt hunden

men der er ikke det store problem i det for hunden Var ikke chippet, det er hun nu smiley

• #13   5. mar 2013 Dejligt at der er styr på det smiley

Kommentér på:
hjælp (Køb af hund )

Annonce