hvis hund i snor bliver angribet {{forumTopicSubject}}
hej.
jeg snakkede med en meget forvirret nabo igår, han havde været ude at gå tur med hans labrador tæve på 6 md. hun er meget nervøs osv,( vi træner med hende) men da han så kommer gående, kommer der en løs hund farende og begynder at bide efter efter hans,(en lille hund) han ved ikke hvad han skal gøre da han er en ældre mand, og nærmest bliver væltet fordi han bliver bage ov vil væk. fra den lille, den lille bider osv efter hans hund, og er ved at remme ham. han sprugt mig om han skulle slippe hans så den kunne havde forsavret sig, hvor til jeg sagde det ville jeg ikke gøre. sagde han skulle melde det, men det vil han ikke, nu er det så det jeg har kig på en hund selv, om min tanke er, hvad hvis den lille hund angriber den vi kommer gående med, og vors hund så bider den? hvad siger loven om det, for jeg syntes jo ikke det skal gå ud over os der kommer med vores hunde i snor på offentlige områder, og der så kommer en løbende uden snor og uden ejer, i nærheden og angriber vores hunde, ja jeg vil sige jeg er villie til at losse efter den, ved godt det ikke er pænt. men bliver sur, isære fordi jeg får at vide nede i byen at dem der har den er lige glade, og tit også glemmer at lukke den inde inden de køre fordi den jo rander sin vej.
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 4.973
Jeg er ikke fuldstændig imod at slippe snoren og jeg har gjort det før ved min første hund, men det kommer meget an på situationen.
aug 2009
Følger: 27 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 138 Svar: 1.158
okt 2011
Følger: 9 Følgere: 35 Hunde: 1 Emner: 92 Svar: 2.071
Men ja, din hund kan vidst godt blive krævet aflivet, hvis den bider en anden hund.. Også selvom den er i snor.
-efter alle de sager der har været på det sidste, tager jeg ingen chancer! Når der kommer hundene løbende, ryger Nelly enten helt ind til min side, eller også bag mig. Og hvis ikke hunden skrider efter jeg har råbt og teget mig åndsvagt .. Ja, så sparker jeg altså lortet væk.
aug 2009
Følger: 27 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 138 Svar: 1.158
feb 2013
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 12 Svar: 73
jan 2012
Følger: 5 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 79 Svar: 3.700
"Hvis f.eks. den skambidte hund er i bånd, og den angribende hund er løs, må det som udgangspunkt formodes, at der foreligger en situation, hvor den angribende hund skal aflives. Hvis den angribende hund derimod er i bånd, mens den skambidte hund er løs, vil det bero på en konkret vurdering af sagens omstændigheder, om der er tale om en situation, der er omfattet af den foreslåede bestemmelse, eller om den angribende hund alene har forsvaret sig. Det samme gør sig gældende i situationer, hvor begge hunde er løse"
feb 2013
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 127 Svar: 3.614
maj 2008
Følger: 30 Følgere: 40 Hunde: 3 Emner: 67 Svar: 3.349
Jeg har så også kun været ude for, at Cody blev sluppet én gang - og der blev han overfaldet af to store hunde. Det var min mand, der holdt snoren, og da hundene røg på Cody, slap han helt instinktivt. Udover den ene gang har det aldrig været nødvendigt.
Hundeloven er tricky, for der vil vel altid være to udlægninger af sagen.
Jeg er tilhænger af, at ejeren af den løse hund til enhver tid står med ansvaret - især hvis den anden hund er i snor.
aug 2008
Følger: 3 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 18 Svar: 99
Halsbånd og snor var ikke længere i kontakt med min hund! Ejeren griber fat i hans hund (Golden Retriever hanhund, min var en Dansk Spids - også en hanhund), først forsøger han at få den til at slippe, han ender med at svinge hunden nogle runder uden held - den slipper simpelthen ikke min hund. Han ender med mildest talt at banke hans hund til den slipper. Den var i et blodrus og så rødt, den gik næsten til angreb på ham og han måtte holde den nede med hans kræfter og magt. Der var mildest talt blod over alt på hundene, mig, og ejeren af den anden.
Jeg får halsbåndet på min hund, og i panik - uden at tale med ejeren - løber jeg hylende hjem med en hund der er i sådan et chok at smerte ikke er noget han har følt. Der var blod over ALT på mig og på hunden. Jeg kommer hylende ind af fordøren, og får blot sluppet hunden der kommer ud til min mor på terassen, hele hans venstre side er et blodbad, snor og halsbånd er rødt og han er på det tidspunkt i sådan en tilstand at han ryster.
Hun kommer op på badeværelset til mig og får med det samme ringet til min ene søster og beder hende komme hjem med det samme for at hjælpe hunden. Og så gik turen til skadestuen med mig. Vores hund var meget øm i lang tid efter og måtte kun luftes på små gåture, men hans sår helede fint op og kun de psykiske ar blev synlige. Han mærkede tydligere nervøsitet, blev aggressiv og beskyttende og kunne kun snakke med dame-hunde. Han blev desværre aflivet ca 5 år efter grundet en svulst på hjernen.
Hvad vil jeg med det her? Jo, jeg vil fortælle jer hvad der skete med ejeren og hunden som slap ud - ikke en skid! Til trods for at min veninde og jeg kunne fortælle hvad der var sket, hvor det var sket osv, så levede hunden flere år bagefter. Og dyrlægeregningen hang min mor på.
Der kunne hundeloven have været en hjælp, da jeg ved at det ikke er første gang den hund angreb. Den burde have været aflivet, og ejeren have fået en bøde, samt være blevet pålagt at betale for dyrlægeregningen. Hunden var direkte farlig for sine omgivelser og jeg ved det ikke var første gang den er sluppet ud.
Jeg undskylder hvis historien ikke hænger sammen eller der er stavefejl, jeg ryster stadig på hænderne når jeg fortæller om den dag..
mar 2008
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 65 Svar: 454
Var det mig, og jeg er ikke en ældre mand ;), ville jeg forsøge at komme imellem hundene, og hvis den anden hund blot er en lille hund, havde jeg nok hevet den op i armene og holdt den for ikke den skulle gøre skade.
Ved man så at det er en hund som ikke holdes ordentlig øje med, havde jeg nok afleveret den hos politi eller dyrlæge som bortløben hund. Her ville ejer så få en bøde for ikke at holde hunden inde.
Hvis ikke det er den som ofte løber væk, og den har halsbånd med navneskilt ville jeg kontakte ejer.
jan 2008
Følger: 18 Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 30 Svar: 638
Jeg vil ikke risikere at skulle aflive en af mine hunde fordi andre ikke har styr på deres.
Men jeg vil altid forsøge at undgå at skade den anden hund eller bruge mere magt/vold end højst nødvendigt.
Bliver det nødvendig at bruge magt ved jeg at jeg vil have det røvdårligt bagefter, på den anden hunds vegne, fordi den havde en skod ejer der ikke forstod at tage ansvar, tilgengæld vil jeg glæde mig over at mine hunde ikke kom galt afsted eller riskere en aflivning fordi de har lavet hul i en anden hund
aug 2009
Følger: 56 Følgere: 56 Hunde: 9 Emner: 83 Svar: 1.775
ligger lige et link
http://politirapporten.nu/?p=9554
personligt som de fleste af jer skriver, har jeg sagt røv, gået imellem hundene eller losset til den løsgående hund, hvis den ikke fatter budskabet, har oplevet den situation to gange i den tid jeg har haft hund
jan 2012
feb 2013
jan 2012
mar 2008
Jeg synes det er det mest rigtige du gør, at aflevere den hos dyrlægen.
jan 2012
mar 2008
Nej det var han ikke, det var den lille som ikke var i snor
mar 2008
hvis hund i snor bliver angribet