{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
774 visninger | Oprettet:

min ene hund er allergiker og den anden ikke {{forumTopicSubject}}

Min chihuahua Valentino er hyper allergiker, vi har prøvet accana (det han fik fra opdrætter) forskellige slags royal canin og speciel emporteret skånekost hos dyrlægen, da han ikke kunne tåle det almindelige skåne kost som dyrlægen havde, han kastede blod op og havde tynd blodig afføring og flere gange gik han i krampe og blev lam i bagkroppen, vi har brugt en formue på foder, dyrlæger og indlæggelser. Da han så i julen 2011 blev passet hos min mor en uge, hvor vi var på ferie, fik han pedigree fordi min mor syntes det var noget pjat og hun ikke gad koge god dyr kylling til en hund, alt dette fik vi først at vide bagefter. I dag er pedigree til hvalpe, det eneste han kan tåle (tro det eller ej) dyrlægen troede først ikke på mig, så da hun i sommers fik presset os på noget royal canin til sarte hunde, blev han så syg at vi næsten mistede ham. I dag er han en normal vægtig, glad, sund og rask hund, som spiser pedigree hver dag og vi tør ikke skifte over til andet efter alt det vi har Været igennem. Nu har vi så fået en hvalp, der for hvalpe foder til chihuahua, fra royal canin og Valentino har få gange fået narret sig til noget af hendes mad, hvilket har gjort ham meget syg. Jeg vil helst ikke give hende pedigree da jeg syntes det er et tvivlsomt produkt med hensyn til indhold osv, men vi bliver nok nødt til det for ikke at slå Valentino iihjel og det er ikke altid til er hjemme til at holde øje med dem hele tiden. Hvad ville i gøre i min situation?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  min ene hund er allergiker og den anden ikke
  • #2   22. feb 2013 Jeg ville enten give dem det samme hvis det fungerer for den anden også og ellers ville jeg fodre under opsyn. Give dem mad evt to gange om dagen hvor de får fx 5 eller 10 min til at spise og så fjern det og selvfølgelig skal i så holde øje med dem

• #3   22. feb 2013 Det er da bare at fodre dem i hver deres skål, og så fjerne maden når de begge har spist. Om nødvendigt fodre i hver deres rum, men hunde kan nu osse sagtens lære ikke at opsøge den der stadig spiser hvis ikke de er lige hurtige.
    Jeg forstår ikke helt problemet med at fodre med to forskellige slags foder.

Min ene døjer lidt med ressourceforsvar (der dog er MARKANT bedre i dag i forhold til tidligere), og for at Gaia så ikke får klø fordi hun spiser ret langsomt og får en del mere mad, har Reiki da bare lært at han skal komme til mig når han har spist, istedet for at opsøge hende og prøve at stjæle hendes mad

De får mad i hver deres ende af rummet, og så har jeg en lille kiks til reiki når han har spist (typisk bare en tørfoderpille eller to -i begyndelsen var det noget lidt mere lækkert).
    I dag kommer han styrtende når han har spist og opsøger slet ikke Gaia før hun har spist færdig

• #4   22. feb 2013 mine får også forskelligt foder ikke på grund af allergi men alder, så det er selvfølgelig ikke en katastrofe hvis de kommer til at spise af hinandens mad - men det gør de ikke.

de står pænt og spiser af hver deres madskål, imens jeg står og kikker på - netop for at forhindre at de spiser af hinandens mad

jeg forstår heller ikke helt problemet

Kommentér på:
min ene hund er allergiker og den anden ikke

Annonce