humpende hanhund humpende hanhund
Ja lige et spørgsmål til de kloge -måske nogen kan opklare grunden til Reikis nyeste påfund
Reiki har ikke og har aldrig haft tendens til at humpe ting, det være sig alt fra dyner til puder osv. Det eneste "humpeproblem" han har haft var andre hunde en kort periode da han var de der 10-12 mdr
Det blev han hurtigt vænnet af med.
Han var med i bilen da jeg kørte galt for vel omkring 3 år siden, og var efterfølgende noget stresset over at køre bil (hylen, gøen af forbikørende biler o.l.)
Det blev øst ved at han kom i bur istedet for sele, og der har ikke siden været problemer. Han faldt hurtigt til ro efter han fik sit bur. og er i dag glad for at køre bil -kan nærmest ikke gå forbi en åben bil uden at hoppe ind.
Indenfor de sidste par mdr er han så begyndt at humpe sine tæpper i buret. Og vi taler altså ihærdig humpen fra det sekund han kommer ind i buret og helt til vi ankommer hvor vi nu end skal hen, uanset om det er en kort eller lang tur.
Det er KUN i bilen han gør det -aldrig herhjemme og aldrig på andet end tæpperne i buret (og ikke hvis jeg f.eks. sætter bur op i stuen)
Jeg troede først at det måske var Gaia der var lidt tidligt på vej i løb, og at det var årsagen. Men nu er et par mdr gået, Gaia er stadig ikke i løb (men lader til at komme det indenfor de næste 14-dages tid vil jeg tro -han har dog aldrig tidligere reageret på hendes løbetid før hun ER i løb... og normalt først når hun er højløbsk).
Så jeg er ret sikker på det ikke er hende der er årsagen.
Han er ellers lige så glad for kørslen som han plejer, er ikke hverken mere eller mindre stresset og ved ankomsten hopper han ud og er helt som han plejer.
Så jeg kan altså ikke hitte på hvad årsagen kan være -gode forslag modtages gerne.
Det er jo ikke noget man sådan lige kan vænne ham af med... jeg kan ikke både køre og opdrage hund jo.
Og det er heller ikke noget jeg opfatter som et kæmpe problem, jeg undrer mig blot fordi det jo er noget han har fundet på ret pludseligt og uden nogen åbenlys årsag.
maj 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 116 Svar: 1.404
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 53 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 31.067
Og hvad skulle han stresse over nu i forhold til tidli? Der er ikke sket noget som helst under bilkørslen (udover altså uheldet for omkring 3 år siden).
Min første tanke når hund ehumper er i øvrigt osse typisk stress, så det er ikke fordi jeg er så uenig i sammenkobling af stress og humperi. Jeg kan bare ikke se hvad han skulle stress over nu, som han ikke har stresset over tidl
sep 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 29 Svar: 189
jun 2009
Følger: 1 Følgere: 37 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 4.352
okt 2012
Følgere: 1 Hunde: 3 Svar: 225
feb 2013
Følger: 8 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 84 Svar: 7.451
Min hanhund har en ret fast rutine, som jeg har valgt ikke at gøre noget ved, da det ikke er noget der ekskalere. Når vi har været til træning (noget han bare elsker og han er totalt på i den 1½ time det vare) så tager han sig en - ja, skal vi kalde det - 'spiller' omme i buret. Efter det så går han ud som et lys. Ikke noget med at humpe tæpper eller sådan noget næh han hygger sig lige lidt med sig selv i et par minutter og falder så veltilfreds i søvn. Det er så en smule pinligt at holde for rødt mens det står på for hele bilen hopper....
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 53 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 31.067
Vi har dog snakket om at lave en pude i lidt fast skum, som ikke sådan lige kan "krammes sammen" og humpes. Så brydes vanen vel... håber jeg
Om Gaia er med eller ej, gør ingen forskel.
Det er som nævnt ikke noget jeg ser som et kæmpe problem, men det ville da været rart om han lod være, så man kunne røre ved tæpperne uden gummihandsker fremover
humpende hanhund