802 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Foder... hvad synes i? Foder... hvad synes i?

Ja hvad synes i om dette foder? Det er på engelsk.

Ingredients:
Herring (min. 13%), salmon (min. 11%), cod (min. 9%), sardines (min. 9%), potatoes, peas, oils & fats (chicken), (min. 7%), dehydrated mackerel (min. 7%), dehydrated pollock (min. 5%), dehydrated whiting (min. 4%), bass (min. 2%), dehydrated seabream (min. 2%), dehydrated hake (min. 2%), dehydrated chicken (min. 2%), powdered eggs (min. 2%), salmon oil (min. 2%), fish oil (min. 2%), dehydrated pea protein, beetroot pulp, green beans, lentils, sweet potatoes, tomatoes, apples, alfalfa, spinach, chicory root, yeast, fennel leaves, lingon berries, pomegranate pulp, blackcurrant jelly, vitamins & minerals, dehydrated plasma protein, hydrolysed poultry livers, grape seeds, potassium chloride, calcium carbonate, fructo-oligosaccharides (FOS), mannan-oligosaccharides (MOS), taurine, fucus vesiculosus extract (bladderwrack), ascophyllum nodosum extract (rockweed), yucca schidigera extract, chondroitin sulphate, N-acetyl-glucosamine sulphate, methyl-sulfonyl-methane, mint leaf, L-carnitine tartrate, rosemary extract, green tea extract

EC additives: Natural tocopherol-rich extracts, phosphoric acid

Analysis:
Protein: 40.00%, fat: 16.00%, moisture: 10.00%, ash: 6.50%, fibre: 2.00%, linoleic acid: 7.50% (min.), vitamin A: 24000 IU/kg, vitamin D3: 2500 IU/kg, vitamin E: 500.00 mg/kg, vitamin C: 200.00 mg/kg, vitamin K: 2.00 mg/kg, vitamin B1: 30.00 mg/kg, vitamin B2: 28.00 mg/kg, vitamin B3: 65.00 mg/kg, vitamin B5: 80.00 mg/kg, vitamin B6: 12.00 mg/kg, vitamin B7 (choline): 4000 mg/kg, vitamin B8 (biotin): 6.00 mg/kg, vitamin B9: 12.00 mg/kg, vitamin B12: 0.45 mg/kg, taurine: 850 mg/kg, calcium: 1.40%, phosphorus: 1.20%, magnesium: 0.09%, potassium: 0.70%, sodium: 0.30%, iron: 450 mg/kg, copper: 15.00 mg/kg, manganese: 75.00 mg/kg, zinc: 380 mg/kg, iodine:6.00 mg/kg, selenium: 0.60 mg/kg

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• drilling 12 holes near ceiling 1.100 kr.
  • Sætte tre rullegardiner op 550 kr.
  • VVS skift af armatur på lille kbh badeværelsw 735 kr.
  • Beskæring af træ 2.699 kr.
  • Hjælp til at skrue gynger fast i træstativ skruer skal medbringes 300 kr.
  • Flytte min seng og samle et skab sammen. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Foder... hvad synes i?
  • #2   21. feb 2013 For højt proteinindhold efter min smag

• #4   21. feb 2013 Ser rigtig fornuftigt ud

• #6   21. feb 2013 Men nu er dette foder ikke kun kornfrit, men også med meget højt kødindhold, hvis man sammenlægger alle de forskellige kødtyper, æg, olier - og derved vil proteinindholdet komme opad.

Men stadig er det et ok foder efter min mening.

• #7   21. feb 2013 Er det instinct? smiley jeg prøvede deres almindelige adult og den synes min hund er god. Det jeg godt kan lide med fodret er att det er fra frankrik (?) så man er lidt godere mod naturen en hvis man køber orijen f ex der produceres laaangt væk! . Jeg synes det lyder som et godt foder smiley

• #9   21. feb 2013 Bettan - hvorfor så ikke købe dansk foder? Kingsmoor laver fx kornfrit foder.

• #11   21. feb 2013 Det er Nutrivet instinct.

• #12   21. feb 2013 Liselotte: det er lidt for lidt kød i kingsmoor, instinct er oppe på 80% smiley men jeg fodrer med acana da det er det eneste hun spiser i længre tid smiley hun er superkræsen.

• #13   21. feb 2013 Min hund fungere godt på et foder med næsten ligeså stort protein-indhold. Før han fik det kløede han sig konstant og havde utrolig uren hud.

I dag har han utrolig flot hud, der bliver rost konstant af andre med samme race og han klør sig slet ikke smiley
    Han er kastreret, så ikke alle kastrater har det problem.

• #14   22. feb 2013 Nu har jeg jo en hund der til forveksling ligner din smiley
    Og jeg har selv lige været i gang med at undersøge hvad det næste foder skal være.

Jeg vil helst slet ikke i nærheden af så højt protein indhold af forskellige årsager og slet ikke mens hunden stadig "sætter sig" og vækstzonerne ikke er lukkede.

Men vil i stedet gerne have lidt mere fedt i foderet, fordi det er voldsomme mængder Yoda skal spise for at holde vægten, bare med det aktivitetsniveau han har nu.
    Og det bliver ikke mindre jo mere han må bevæge sig - Han er jo stadig ikke med på de rigtig lange ture op i plantagen som de to gamle er og spiser allerede det dobbelte af de to andre tilsammen.

Så hvis Nessie minder om Yoda på det punkt, så ville jeg kigge på noget high performance foder i stedet.
    Pt. er planen at Yoda skal over på Hikes aktiv foder:
    (link fjernet)

Ellers fodre jeg de to andre med Taste of the wild, Markus Mühle og Tholo, som alle 3 er kornfrie (omend MM indeholder majs, hvilke nogle heller ikke vil fodre med) og har et lidt mere moderat protein indhold.

• #19   24. feb 2013 Maria:Er du også herinde smiley Nessie spiser faktisk ikke vildt meget. Med et proteinindhold omkring de 30% er ok? Lige nu får hun Wolfsblut med 30% protein. Problemet er bare at de har rimelig hård afføring af det begge 2. Det er 3. variant vi prøver nu. Den 1. gav meget afføring, den anden gang lidt for blød afføring og nu får de som sagt hård mave, så jeg leder stadigvæk efter et de fungere godt på.

• #20   24. feb 2013 Haha - Ja, det er jeg.
    Husere mest på et andet forum, hvor bla. Siri også viser sig i træningstrådene.
    Men er herinde også smiley

Omkring de 30% er OK imo. Det er der i hvertfald i det Yoda skal over på.
    Jeg har egentlig sværget til de kornfrie varianter da Bamse har problemer med hvede, som giver udslæt og kløen.
    Så var det nemmere helt at gå udenom korn.

Men eftersom hunde godt kan optage stivelse og Yoda ikke har nogen som helst problemer med korn i foderet, men lader til at trives bedst på det der er lidt i, så har jeg slækket lidt på mine principper smiley

• #21   24. feb 2013 Hvilket forum er det?
    Nessie får alt for meget afføring hvis der er korn eller ris i foderet, så derfor går vi uden om det.
    Jeg glæder mig vildt til vores hvalpetræf:)

Kommentér på:
Foder... hvad synes i?

Annonce