{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.112 visninger | Oprettet:

God hund {{forumTopicSubject}}

Jeg håber lidt på noget hjælp og råd om forskellige racer smiley
Når Chiko engang skal herfra (Forhåbentlig først om 110 år) så skal jeg uden tvivl have hund igen.
Jeg er helt vild med schæfer, dalmatiner og mobs.
Men jeg vil lige vide, hvilke der egner sig bedst til mig.
Jeg elsker at gå meget lang ture, i alt slags vejr.
Det skal helst være en god familie hund, da jeg nok får børn engang smiley
En meget aktiv hund, man kan aktivere og lege meget med.
Forholdsvis nem at træne og lærenem.
Den må også gerne være lidt fræk, så man kan få noget sjov, hvis man lige vender ryggen til den 5 min. xD
Jeg er ikke så meget til hidsige hunde, der gør meget højt og skingert.

På forhånd tak smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  God hund
  • #3   14. feb 2013 Joo hvis hun er aktiv så er mopsen det også smiley - de er kun kendt som sofakartofler fordi ejerne bliver ved at tro de intet kan smiley

• #4   14. feb 2013 okay, men i må gerne komme med forslag til andre racer, der passer på det jeg skriver smiley Lige nu har jeg en breton, men han er ved at være lidt sløv i betrækket, da han er oppe i årene smiley Jeg ved ikke, om jeg vil have breton igen, da jeg flere gange har fået at vide, jeg har været MEGET heldig med Chiko, da de godt kan være noget kulrede.

• #7   14. feb 2013 Alt er jo relativt - mopsen er jo ikke aktiv hvis man søger et niveau som schæferens smiley

Hvad vil du gerne lave med hunden ? smiley

Mopsen kan kun forslåes hvis du som Krumme siger med boxeren , kan klare at have en hund i hælen 24/7 - du kan godt lære den at f.eks blive liggende når du skal på wc, men den vil helst med smiley hehe

• #8   14. feb 2013 Der er meget forskel på fek. schæferhunde.
    Fek sportslinjerne (grå, helsorte eller sorte med gule ben) som jeg har- de er helt vild aktive livet igennem. Nemme at arbejde med, hvis man ved hvad man har med at gøre..............Og ja, der er i den grad lyd på smiley
    Så er der højavlslinjerne (- det er de sort/gule/brune..............fek Komisær Rex)
    De er rigtig meget aktive- indtil de bliver 18 mdr. Så falder de meget ned (og er i mine øjne såååå kedelige). De er forholdsvis nemme at arbejde med- i korter tid, så gider de ikke mere. Er helt klart med på lange ture og er meget familiehund

• #9   14. feb 2013 Well - igen , kommer an på hvad man sammenligner med og hvem man er smiley

Zoe er utrænet lige nu pga flere ting, men da hun var på toppen kunne vi køre lange ture i skoven, til lydighedstræning, svømning og AG og flere lange ture på meget få dage - hun var helt med mig og elsker at "arbejde" og lave noget smiley men jeg har også hold hende aktiv fra hvalp smiley

• #10   14. feb 2013 hvis du ikke vil have en hund der gør højt og skingert, så er schæferen ikke en hund for dig smiley ..
    Alt det andet ville ellers passe fint med en schæfer(vel og mærket højavls schæfer, brugsschæferen kræver koncentreret træning og en erfaren/dedikeret/seriøs ejer),

• #11   14. feb 2013 Men det lyder til at du søger noget mere aktivt end mopsen trods alt er i længden smiley hehe

• #12   14. feb 2013 Man kan vel opdrage alle hunde til ikke at gø hver gang et blad falder fra et træ? smiley
    Jeg har ikke noget imod at hunde gør, da det jo er deres måde at udtrykke sig på, men alting med måde smiley

• #15   14. feb 2013 Her er min langhårede højavls på 1 år smiley

profilbillede
  • #17   14. feb 2013 Der er altså ikke noget der hedder alt med måde med en schæfer, ihvertfald ikke nogen af dem jeg kender ..
    Jasmina hyler når hun kan øjne muligheden.. hun lyder allerhelst som en der bliver mishandlet og slået på daglig basis...

På træningspladsen er der ingen ro, 20-30 schæfere i højt gear... det kræver som regel en god lur på sofaen bagefter smiley ..

• #18   14. feb 2013 DKK tilhænger

Mange tak, jeg er også dybt forelsket smiley

Men jeg må rette dig, det er en hun :D..

• #20   14. feb 2013 Okay, men hvad med rottweilere? Jeg er mest til store hunde, den eneste lillehund jeg er vild med, er mobsen smiley

• #23   14. feb 2013 Tak for linket krumme, det var meget brugbart smiley

• #24   14. feb 2013 Det lyder skørt, men Zoe er faktisk en ørn til AG, havde jeg været hurtigere på mine små fede ben så havde hun lavet fejlfrie hurtige løb i rap smiley hun elsker det og kapper heæt over i et border collie gøen af mig fordi jeg er langsom smiley

• #27   14. feb 2013 DKK tilhænger
    Det går, Jeg synes hanner er pænere end hunner generalt så det var bare endnu en kompliment smiley !

• #28   14. feb 2013 Er der så nogle blandings racer i kan foreslå, den behøver ikke være ren med lang stamtavle og alt det der. smiley

• #30   14. feb 2013 Jeg googlede lige boxer som du var inde på før, det ser ud til at være en sød hund smiley

• #32   14. feb 2013 DKK - haha nej desværre ikke, men har tænkt mig at tage en når vi starter igen, og jeg kan løbe - har termin her d 10 april, og vi starter AG op d 7 smiley så det bliver måske ikke liiiige med det samme smiley

• #34   14. feb 2013 Bare rolig, i slipper ikke for baby-spam smiley haha
    Undskyld TS for sidesport her smiley

• #35   14. feb 2013 Jeg synes generelt ikke man skal have hund, hvis man er så lang tid væk hjemmefra, slet ikke en stor hund, der kræver meget motion, så hellere en kat eller kanin :). Chiko har også svært ved at være alene, men det har vi taklet forholds godt. Jeg har ikke noget imod en lidt speciel og nysgerrig hund smiley

• #37   14. feb 2013 Du har ikke overvejet en labrador?
    Ikke nogen helt lille hund, er lærenem, aktiv og som regel en rigtig god familiehund til børn.

• #39   14. feb 2013 okay, krumme tak for oplysning smiley Det lyder nu som en skøn hund smiley

Heidi N: En labrador er bestemt en dejlig hund, der også passer meget godt på min beskrivelse, jeg har også tænkt på et par gange. Men det skulle så helst være en brun labrador, der er så utrolig mange, der har de sorte og gule. Jeg kan godt li' at skille mig lidt ud af mængden smiley

• #40   14. feb 2013 Hyrdehund? Tænker du på noget Collie, eller er der en race, der hedder hyrdehund? smiley

• #42   14. feb 2013 tak, tager lige et kig på den smiley

• #43   14. feb 2013 Skriv til Britt hvis du vil høre om den hvide schweizer smiley

http://www.hundegalleri.dk/bruger/17448-britt_t

• #44   14. feb 2013 tak smiley

• Erdinc B
    Erdinc B Tilmeldt:
    dec 2012

Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 1
    #45   14. feb 2013 Har du prøvet at læse lidt om en boston terrier. For det er nemlig en legesyg hund er godt til børn og maget læger nem.

• #46   14. feb 2013 Jeg synes nu du så fint beskriver en schæfer af brugslinjer.

Og ja, de snakker.. Men ærligt, så er det altså heller ikke værre. De gør, når der kommer nogen, de snakker med brummen og piben og når de er helt oppe at ringe, så har de en skinger lyd.

Men de er trods alt fuldstændig stille i de 23 timer af døgnets 24... Medmindre man vælger at stimulere det.

• #47   14. feb 2013 Aktivitetsniveauet, i øvrigt - hvis du er vant til Breton og du gerne vil have noget i den retning, så synes jeg faktisk ikke der er det store udvalg.
    Så er et noget med at kigge mod brugslinjer i eks. schæfer, lab, malinois, border collie....

Kommentér på:
God hund

Annonce