{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.001 visninger | Oprettet:

Spørgsmål til hundens adfærd {{forumTopicSubject}}

I er jo så kloge herinde, så er sikker på i kan fortælle mig hvordan jeg skal tolke den lille gris' adfærd smiley

Maggie er pludselig begyndt på (da hun var 14-15 uger) at ligge sig ned når hun ser en anden hund. Hun ligger sig fladt på maven mens hun logre, og møver sig gerne tættere på. Når hunden kommer helt tæt på rejser hun sig og hopper rundt og logrer som hun plejer. Umiddelbart tolker jeg denne "liggen-ned" adfæd som en form for underkastelse - men ligeså snart hun er tæt på den anden hund er hun lynhurtigt med poterne i ansigtet på den, og holder gerne på begge dens kinder. Så ved ikke helt hvordan det skal tolkes

Ligeledes gør hun gerne det at hun letter ben så andre hunde kan snuse hende i skridtet. Hun er heller ikke bleg for liiige at ligge sig ned i sneen for at få en undervognsvask af fremmede hunde, det er knapt så populært hos mor smiley
men igen kommer poterne op på den anden hund lynhurtigt efter, mens hun logrer. Er det bare mig der er dum og synes hun sender "mixed messages" eller?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål til hundens adfærd
  • #1   11. feb 2013 Og så op i hovedet på den anden hund

profilbillede
  • #2   11. feb 2013 Det lyder bare som leg, en legebuk i kravl :b..

• #3   11. feb 2013 Haha en legebuk i kravl smiley Normalt kravler hun ikke, men venter ligesom på den anden hund kommer over til hende. Synes bare det er spøjst hun er begyndt på det, både fordi hun før styrtede hen til andre hunde og hun HADER koldt på maven. Nu smider hun sig bare smiley

• #4   11. feb 2013 Det er fordi hun har lært hvordan man opfører sig ;). At man ikke bare render op Hovedet men venter på modparten. Jasmina løb også op i hovedet som helt lille, nu venter hun på den anden hund indvilliger i leg :)!

• #6   11. feb 2013 Isabelle: Arh! smiley tak for svar. Man kan altid lære noget nyt.
    Så må jeg hellere lade hende ligge sig som hun vil, når hun nu prøver at signalere hun ikke er farlig smiley
    Har du nogen idé om hvad slikkeriet så betyder? Og kan poterne i ansigtet på de andre hunde? Umiddelbart tolker jeg det jo som et forsøg på dominans eller at hun lige prøver deres grænser og hvem der er øverst når hun liggr en pote på ryggen af dem eller begge poter om halsen

Monica: Ihh smiley Så bliver jeg helt stolt af min lille rullepølse, som åbenbart har lært at opføre sig pænt overfor de andre hunde, det var da dejligt smiley Vi møder også et sted mellem 10-30 forskellige hunde hver dag, så de har nok lært hende lidt om hvordan man hilser pænt - udover det med poterne i hovedet smiley

• #8   11. feb 2013 Det virker lidt somom hun til tider "provokere" dem lidt, for liiige at se hvor langt hun kan gå. Men når man er lille skal man jo også prøve sig lidt frem for at finde sin plads i livet smiley
    Når den store hund på billedet siger fra sætter den en pote på hendes ryg/ved halsen og så stopper hun med det samme med sit fjolleri, heldigvis smiley

Dejligt at det også er leg, tror bare en del voksne hunde synes hendes anmasende hvalpeleg er lidt træls smiley

Kommentér på:
Spørgsmål til hundens adfærd

Annonce