{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  klubber uden for DKK..(som ikke er FCI godkendte racer)
  • #2   10. feb 2013 En kennelklub er vel ligesom alle andre foreninger, så man kan oprette som man lyster. Men kun en klub i hvert land godkendes af fci- i dk dkk.

• #3   10. feb 2013 det var da fedt vi så bare har klubber der skider højt og helligt på hundene og avler på kryds og tværs.. ..

fedt land..

• #4   10. feb 2013 Alle kan samle sig og lave lige den forening med de foreningsregler og det formål de ønsker sig - så længe de lever op til landets love...

Det må man respekterer.. Modsatte fald ville være katestrofalt..

I stedet må man lave landets love så opdræt af hunde f.eks. er etisk og moralsk i orden... Uanset foreningspolitik.

• #5   10. feb 2013 ginne: så man må sige man må avle på hunde på 12 mdr? uden nogle kan sige nået til det???

• #6   10. feb 2013 Foto..: der er desværre ingen love om hundeavl- så hvis du har lyst må du avle på 6 mdrs tæve.

• #7   10. feb 2013 Du kan avle på lige hvad du vil - så længe det ikke er listehunde...

• #8   10. feb 2013 men vi vel stadige enige om at hvis man har en klub som også forfindes i andre lander omkring en præcis race? så må det vel være fordi man arbejder på at få den FCI godkendt eller at man går op i racen.?

• #9   10. feb 2013 Foto er det en nyskabt dansk race du tænker på?

• #10   10. feb 2013 Diana -det ville være frygteligt hvis foreningsfriheden afskaffedes. Og den giver altså osse mulighed for at enhver der har lyst kan starte en klub for hvadend de nu interesserer sig for, så længe de self overholder dansk lovgivning.
    Det gælder osse hundeavl -og da der ikke findes lovgivning omkring hvor gamle hunde skal være før man må avle på dem, så er det jo op til klubben at fastsætte. Så reelt kan klubben tillade avl på hunde i første løbetid, uden at bryde nogen love.

Og nej, det behøver da ikke være med fremtidig FCI-godkendelse i baghovedet at man opretter sådan en "raceklub". Det ville self give rigtig god mening, hvis det var den slags mål man havde, men man kan jo osse lave klubben bare for at kunne sælge hundene med stamtavler der "lyder rigtigt" (det lyder jo mere rigtigt at hvalpen har tavle i en klub, end at man selv har printet den ud på computeren)

• #11   10. feb 2013 Nu kan jeg forstå at der er tale om OEB, og en dansk klub ville ikke kunne får den FCI godkendt. Den først være godkendt i racens hjemland (af AKC i USA) .

• #12   10. feb 2013 jeg ligeglad med de har en klub... for den race de "elsker" men jeg bare ikke ligeglad med de trækker 6 kuld på den sammen tæve eller avler på hanhunde der kun er 12 mdr.. imod deres egne regler som siger de min. skal være 18 mdr. alligevel så har hvalpene fået stamtavle..

det bare for uacceptabelt at det skal foregå på denne måde..

• #13   10. feb 2013 Hvis det er OEB opdrætterne du hentyder til, så er det desværre meget normalt der. Og folk er ret ligeglade.. Der er rigtig mange brodne kar og uetiske personer inden for dette felt. Det var der også før, da de selvsamme mennesker havde ABer..

Men de kan gøre som de lyster, hvis bare de overholder lovgivningen.
    Den eneste måde at stoppe det på, er at lade være med at støtte dem og købe hvalpe derfra.. De er immune over for almindelige sund fornuft..

• #14   10. feb 2013 Diana -men der er ikke meget at gøre ved det, for det r jo 100% lovligt. Der er ingen lovgivning på det område i DK, så enhver kan få hvalpe på sin vovse når de har lyst. Osse selvom de er tilknyttet en klub, såfremt denne klub self tillader det.

Eneste måde jeg kunne forestille mig man kan ændre det på, er ved selv at melde sig ind i klubben, og aktivt arbejde på at ændre tingene "indefra"

• #15   10. feb 2013 TS
    Hvilken klub er det der tillader det?

• #17   11. feb 2013 OEB team danmark.. de fuldkommen hovedløse..

• #18   11. feb 2013 beklager at jeg skrev forkert.. hanhunden var kun 11 mdr.. sorry..

• #19   11. feb 2013 Selv om man ikke har regler for alder, så kan man nogen gange "ramme" den slags opdræt alligevel. Mange som er ukritiske med etikken i opdrættet glemmer måske også at leve op til de lovkrav der nu er - f.eks. at man skal betale skat, have hundeholderuddannelse hvis man har mere end to kuld årligt m.m.

Kommentér på:
klubber uden for DKK..(som ikke er FCI godkendte racer)

Annonce