{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
728 visninger | Oprettet:

Knurrer {{forumTopicSubject}}

Hjælp! Fik igår en dejlig labrador hjem på 6 år. Han er dejlig og velopdragen. MEN han er vant til, at gå med en masse hunde og er ik så tryg ved mænd, før han lærer dem, at kende. Jeg bor på landet i hus med min kæreste og da vi fik ham hjem igår, der var han så glad og legede med bold i haven med min kæreste, så tog min veninde og jeg ud og handle, hvor min kæreste så ringer og fortæller, at han lå på sofaen og rico pludselig begynder, at knurrer og gø af ham. Jeg skynder mig hjem og siden da har han været utryg ved min kæreste. Han kommer ik længere når han kalder og knurrer af ham. Nogle forslag? Vi giver ham selvfølgelig en chance og lader ham vænne sig til os, men det skal heller ik være sådan, at min kæreste ik kan komme hjem i vores hus uden jeg er der... Hjæææælp....:'(

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Knurrer
  • #3   9. feb 2013 Han har prøvet, siddet på gulvet, smidt godbidder osv, men han har bare halen mellem benene smiley han er fra min venindes forældre, men han har mest rendt i en lade og så sovet inde om natten. De fik ham da han var 5 mdr fra en familie med en masse børn, som rykkede og sled i ham. Men det er desværre sådan, at jeg næsten ik tør lade min kæreste komme hjem i aften alene, fordi jeg er lidt nervøs for hundens reaktion smiley

• #4   9. feb 2013 Tror din kæreste skal lade ham få lidt plads, og så giv ham tid. Hvis din kæreste hele tiden prøver at tage kontakt med ham - og sikkert på en god måde - er det måske for meget for ham. Han skal vænne sig til et nyt sted, nye mennesker og rutiner. Det tager tid, selv med en voksen hund. Prøv også at få styr på din nervøsitet (ja det er altid nemt at sige ..) Hunden mærker det tydeligt hvis I går rundt omkring ham med uro. Held og lykke

• #5   9. feb 2013 synes din kæreste skal ignorere ham og lade være med at tage kontakt til ham, det kan også være en god ide at det er kæresten der giver ham mad i skålen, men stadig ignorere, lad hunden få tid til at vænne sig til ham, og så kan han med tiden begynde at lave nogle spændende ting, som måske kan vække hundens interesse og på den måde, lege tillid ind i ham smiley

• #7   9. feb 2013 Han er overfor mig glad/legesyg... Og vi skiftes til, at lufte ham... Tak for de gode råd, det prøver vi...

• #8   9. feb 2013 du skriver at I skiftes til at lufte ham, jeg ville gøre det sammen med kæresten, hvor det er dig der holder snoren i starten, hvis han er så usikker, kan gåturene med din kæreste alene, hurtigt 'ødelægge' den spirende tillid. Det er vigtigt at du i starten er med ind over alt, hvor din kæreste er med, for at bevare den tillid han har til dig smiley

• #9   9. feb 2013 Vores hund er også meget usikre på fremmede mænd, (altså gæster, og ikke min kæreste). Vi prøvede i starten med at der lå nogle godbidder i en skål og legetøj i en kurv, ved indgangen som Gæster kunne tage (det er jo ikke lige alle der altid går rundt med lommerne fyldt med godbidder) - det virkede for nogle få personer men bestemt ikke alle, for hun ville ikke engang gå derhen. . Jeg ville klart gøre sådan at han(din kæreste) ignorerer ham(hunden), og når han (hunden) giver tegn /viser opmærksomhed på at han gerne vil have kontaktet med din kæreste at man så er klar til det (om det så er midt i verdens bedste film) . Det er det der virker bedst for os.

Og som flere skriver så tager det lang tid, vores hund er to år nu, og hun er stadig ofte bange for fremmede mænd, men nu går det hurtigere med at accepterer dem smiley

- men det er jo også mange mænd, ved dig er det så kun ved din kæreste, eller også andre mænd?-

Kommentér på:
Knurrer

Annonce