{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.025 visninger | Oprettet:

Det ene øre hænger {{forumTopicSubject}}

Hej HG

Vores huns ene øre hænger en gang i mellem og hun ryster en gang i mellem på hovedet når det er.. Det er ikke mere end ca 7 dage siden dyrlægen kiggede hende i øret, der var i hvert fald ikke mider, og ved ikke om han kiggede efter mere..

Et billede når det ser værst ud, Det er kun ca 5% af tiden øret hænger samt ryster på hovedet.. Et bedre ord er vel ca 2 -3 gange i ugen af 10 min pr gang

Nogen ideer?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det ene øre hænger
  • #1   6. feb 2013 Kan det være når hun er træt? Jeg har før hørt om at nogle hunde får "dovne" ører når de er trætte.

  • #3   6. feb 2013 Vi har lige været igennem samme tur - vi så der var problemer, en dyrlæge tjekkede, fandt intet, problemet eskalerede og nu er hunden i behandling for svamp og infektion.

    Mit råd er, at få hundens øre tjekket igen.

    Det kan også være et hår eller et fremmedlegeme, der generer - men dyrlægen må komme ind i kampen smiley


  • #4   6. feb 2013 Joo, men det forklarer vel ikke hvorfor hun ryster på hovedet, og det kun er det ene øre der hænger, eller?

  • #5   6. feb 2013 Prøv at lugte til de to ører.

    Er der forskel på lugten?


  • #6   6. feb 2013 Ad det lyder ikke hyggeligt, forstår ikke hvorfor en dyrlæge ikke opdager det?

    Det har vel stået på i ca 4 uger nu, burde det så ikke have blevet værre?


  • #7   6. feb 2013 Nej ingen lugt forskel smiley

  • #8   6. feb 2013 Min havde et græsfrø i øret engang, men det begynde at lugte grimt af det, og så kom der pus og blod til sidst, ( tog hende ikke til dyrlægen før der kom blod fordi hun døjede med pus i ørene, da hun har allergi)

  • #9   6. feb 2013 Reiki gør det engang imellem, og så er det på tide lige at plukke et par hår igen. Ved ham har det (indtil nu da) altid være et spørgsmål om at han jo har en del pels, og at nogen af hårene generer i øret.
    Det er ikke rart at få plukket synes han, men har ikke fundet en smartere måde (og nej, det er ikke sjovere at få dem klippet siger Reiki ;))


  • #10   6. feb 2013 Hun er semi langhåret og har lange hår omkring ørene, Men det er altid samme øre? :-/, har lige kigget og det ser ikke ud som om der er nogle hår der går ind i øret smiley

  • #11   6. feb 2013 Vores dyrlæge fortalte at de har oplevet at schæfere for bøvl med ørene hvis de har ondt i tænderne.
    Det kom sig af, at Charlies øre sad virkelig mærkeligt inden han begyndte at tabe sine hvalpetænder, men dyrlægen havde aldrig hørt om at mopsen kunne få bøvl med ørene i den forbindelse, men at de især havde oplevet schæfere hvor ørene begyndte at hænge pga tænderne.
    Nu hvor Charlie har smidt alle hvalpetænder er problemet med hans øre også væk igen, så jeg er sikker på at det var tændernes skyld.
    Så måske din hund har ømme bisser? ... Et skud i tågen smiley


  • #12   6. feb 2013 Det er nu ret almindeligt at ørerne bliver "bløde2 under tandskifte... Eller det er det i hvert fald for mange racer, ved self ikke om det gælder dem alle.
    Mig bekendt ikke fordi det gør ondt...


  • #13   6. feb 2013 Synes ikke det er sådan der schæferører hænger, når de er i tandskifte...

    De bliver bløde, ikke vandrette. Det der ligner enten noget der irriterer i øret eller en trommehindespræningning. Det sidste kan så udelukkes når hunden kun ser sådan ud ind i mellem.


  • #14   7. feb 2013 Har hun skæv hovedholdning også?

  • #15   7. feb 2013 Når Det hænger så hænger hun også en lille smule skævt med hovedet. . Tønder skulle hun gerne have skiftet alle af på dette tidspunkt smiley

  • #16   7. feb 2013 Ollie gør det også en gang i mellem og der er intet i vejen med hendes ører smiley Men hun ved så også godt at når hun gør det, så får hun nulret øret til det går væk og det eeeeeeelsker hun! Så måske tossen har lært at gøre det for at få nulret ørerne? ;o)

    hihi, nå men det var egentlig bare fordi jeg ville sige at for mig ser det normalt ud, men ville som de andre sige at hvis det bliver værre så få dyrlægen til at tjekke igen! smiley


  • #17   7. feb 2013 Jeg kan fremkalde samme reaktion på vores Schæfer! En enkelt håndfuld foder der ikke er Wolfblut og 20 minutter senere hænger hans ene øre, hvis jeg så giver ham yderligere en håndfuld begynder han at ryste hovedet og senere at klø sig voldsomt i det øre.
    Jeg brugte utallige timer hos dyrlægen, der tog utallige prøver, udleverede utallige slags dråber o.s.v. Og så blev jeg klar over, at han simpelthen er "Schæfer-følsom", og skiftede fra det konventionelle højkvalitets hvalpefoder, som han ellers fik til Wolfblut. Ingen øreproblemer overhovedet siden, medmindre han stjæler fra en sæk foder, der ikke er beregnet til ham.
    Så hvis øret ellers ser normalt ud, så forsøg med et foderskift.


  • #18   7. feb 2013 Hun for nærmest alt mellem himmel og jord og hendes foder har hun fået i ca 2 måneder nu, så det skulle være underligt hvis det var det..

    Men sjov/underlig historie.. Det er første gang jeg har hørt om det smiley


  • #19   7. feb 2013 Allergi/overfølsomhed er ofte noget der udvikles langsomt. Øjeblikkelig reaktion på allergener er noget man først ser derefter.
    Prøv at kigge på huden på selve øret og ikke ned i øret, bemærk om der er rødme. Hvis der er det, så kan det meget vel være foderet.


Kommentér på:
Det ene øre hænger

Annonce