1.263 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 42 Svar

Bodil Dalsgaard
Bodil Dalsgaard
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.665

Springe med hund Springe med hund

Jeg lige have stillet min nysgerrighed :), hvorfor sætter man spring op og lader hunde springe enda temmelig højt? Hvad er formålet? Jeg fatter det ikke, det slider da enormt på hundens led og sener og jeg kan simpelthen ikke se noget formål med det, hvorfor ikke lægge et spor eller gemme en genstand og få hunden til at bruge næsen i stedet? Det er da noget sundere for hunden

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Ophængning af lamper og spejl. 650 kr.
  • Samle det sidste af min jysk seng😂mangler meget lidt 720 kr.
  • Samle to små kommoder 450 kr.
  • Ophæng skab på lille badeværelse 400 kr.
  • Reparation af vandvarmer i kolonihave7 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Springe med hund
  • #1   27. jan 2013 For det første har en hund BRUG for træning, og det gør man for eksempel ved at lægge spor, eller springe med hunden.. Alt slider jo på hundens sener, hvorfor går mennesker til sport? Hvorfor bevæger vi os, det slider alt sammen på vores sener?
    Og.. Nogle hunde synes det er sjovt, og hvorfor hindre hunden i at lave ting den synes er sjovt?
    Min hund Aslan, han er irriterende, hyper aktiv, og alt mulig andet hvis jeg ikke ligger spor, eller laver agility med ham...

• #2   27. jan 2013 Fordi det er jo ikke så sejt at som at skrive, "Lille Misse" kan springe 75 cm, og hun er endda kun selv 32 cm høj!

Jeg synes det er forrykt og jeg får så ondt i mit hjerte hver gang jeg ser de film, og billeder! smiley

• #3   27. jan 2013 Jeg kunne ikke være enig!
    Jeg sad og snakkede med en jeg går i klasse med den anden dag, og da spurgte hund om, hvordan jeg aktivere min hund, hvor jeg forklare om forskellige søge øvelser osv. Hvor hun så bryder ud, "ja, jeg springer så med min cocker, og han kan bare springe vildt højt! (Kan ikke huske præcis hvad hun sagde, men omkring en meter) og så bliver han hurtigt træt. Og jeg er bare så stolt!!" Tror jeg så lidt sjov ud i hovedet da hun sagde det.. Kunne ikke lade vær med at tænke: hvorfor får du så ikke en hest? Hun har en halv gammel, lidt overvægtig, meget for stor, (som skulle have stamtavle, de fik den bare ikke... Jaer) cocker spaniel.
    Jeg forstår det altså heller ikke..

• #5   27. jan 2013 Team enya...: at sætte et kosteskaft op på to havestole (som ts snakker om) er ikke agility

• #6   27. jan 2013 Nogle går jo til højdtespring med deres hunde? Kan i ikke bare lade folk om hvad de gør med deres hunde, det er jo ikke ensbetydende med at i behøver gøre det? Jeg springer jo også højt med aslan, men det styrker deres muskler og led lige så meget som det slider?
    Jeg fatter ikke dette emne, so sorry

• #7   27. jan 2013 Julie p, nej det er højdtespring, men jeg går til agility med ham i fak ( Frederiksværk agility klub) hvilket er lige godt det samme.

• #8   27. jan 2013 Der er bare andre forhindringer og mere teknik. Men om de springer højt eller lavt, er lige godt det samme.

• #9   27. jan 2013 Team aslan: nu lægger du dig selv på blokken så... Det du laver med din forholdsvis tunge hund er simpelthen så idiotisk. Hunden vil synes, at det er ligeså sjovt at springe 30 cm, det er kun din barnlige stolthed, som kræver, at den skal kunne springe så højt. Du smadrer den hunds led, du mærker det måske ikke nu. Men vent til den bliver en gammel hund, så har du en hund, som skal på smertestillende hver dag eller have fred

• #10   27. jan 2013 Højdespring findes ikke som en træningsform, eller konkurrence her i DK (så vidt jeg ved da) Det finde i USA osv. men der er jeg sikker på de også trænes rigtigt af en fantastisk træner, og ikke bare lige lidt hurlumhej i haven og så springer vi!

• #11   27. jan 2013 Der er ikke noget der hedder højdespring indenfor hundeverdenen. Der er ingen officielle klubber, som afholder det. Der er agility, hvor springene aldrig bliver så høje, fordi det netop smadrer hunden

• #12   27. jan 2013 Julie der er da konkurrence her:
    http://www.youtube.com/watch?v=-vaUNnR9V_g

• #13   27. jan 2013 En lækker kælling: jeg skulle have tilføjet, som du, i Danmark

• #14   27. jan 2013 Ah smiley ok! ..
    Er sikker på disse hunde også trænes korrekt, selvom jeg stadig ikke kan se formålet med denne form for spring, er forholdene da i orden, rigtigt underlag og pindene er lette, og falder med det samme hvis de rammer.

• #15   27. jan 2013 Amerikanerne har sgutte aldrig haft et særligt fornuftigt forhold til deres dyr

• #17   27. jan 2013 Julie p. Min hund er ikke tung, hannahs en bordercollie krop. Og jo, der er konkurrencer.. Og de bliver hold, selv landet over?
    Damn, det er ikke bare hurlumhej i haven.
    I er så hellige ik :)? Haha, og jeg har ikke "barnlig stolthed" jeg går ikke rundt og siger til folk (som er nævnt tideligere ) at jeg er stolt over min hund kan springe 1oo cm selvom den kun er 40cm høj..

• #18   27. jan 2013 Hvis det var professional og med træner på osv. ville du nok ikke springe i haven, med en kost som pind vel?

• #19   27. jan 2013 Jeg springer heller ikke med et kosteskaft? Jeg springer med mine agillityspring, som maks kan blive en meter

• #20   27. jan 2013 Team...: hvorfor skal din hund så springe så højt? Hvad er idéen med det, når du ved, at det skader din hund?

• #21   27. jan 2013 Skaden er den samme, fra højden!
    Om den så springer over et prof agility spring, eller en billig udgave eller over et kosteskaft, skaden er den samme.

• #22   27. jan 2013 Ja, men der er fandme forskels på at gøre det sjældent, eller tit. Nedslaget er hårdere, ja.. Men i længden er der den samme slid hos dem der springer med deres hunde tit, selvom det ikke er højt, som dem der springer en gang i mellem med lidt højere.

• #24   27. jan 2013 Der står spring i haven, han springer frivilligt over dem, uden kommando, han synes det er sjovt, og jeg vil ikke hindre ham i det? Og om jeg så også giver ham et par godbidder i ny og næ, og også giver kommandoen spring, er lige godt det samme..

• #27   27. jan 2013 Nej, begge mine forældre er har kurser osv inde. For hundetræning og hundens krop. De ved godt jeg skriver det her, vi taler tit om det.
    Jeg træner tit højdespring, men gør det for at motivere ham, da han synes det er kedeligt med lave, så tager vi et par lave og et højt, han synes det er sjovt, og igen.. Det vil jeg ikke hindre min hund, da jeg ikke tvinger ham.

• #28   27. jan 2013 Team enya...: sådan kan du jo ikke sætte det op.. Det slider og skader

• #29   27. jan 2013 Maj-brit. Der er forskeld ja, men igen, han synes det er sjovt, og det er ko ikke fordi det skader ham og springe springe i haven på fucking 50 cm?

• #31   27. jan 2013 Der er så meget der slider, så meget der skader? Det slider også at gå, det slider at løbe, alt slider? Alt skader? Hvorfor ikke bruge det "slid " på noget hunden synes er sjovt ?

• #33   27. jan 2013 Min hund synes også, at han skal suse op og ned ad trappen. Men det må jeg også hindre ham i, fordi JEG ved, hvad konsekvensen af det er, det gør han ikke, fordi han er en hund.

• #34   27. jan 2013 Mon ikke mange gør det, fordi de har misforstået konceptet?

Lidt ligesom med ridning, hvor mange praler af at deres hest kan springe 130 cm. men hvad pokker betyder det at den kan springe et spring på 130, hvis teknikken ikke er der? Skulle den i stedet springe en bane på 130 cm, ville den rive det hele ned. Og så er det jo lige fedt.

I agility er der nogle der tror i deres uvidenhed tror at det handler om at springe højt.

• #35   27. jan 2013 Team, vil det sige at du springer med din hund fordi du mener den syntes det er sjovt? Hvad syntes den ellers er sjovt? Måske det var smart at finde noget som ikke slider så voldsomt på din hund du kan lave med den, lur mig om ikke små sjove rally øvelser vil være noget din hund vil syntes er sjovt da især hvis den får belønning for det og man kunne jo også prale med at hunden kunne snurre rundt eller skifte side på kommando, i stedet for at hunden springer 110 cm:)

• #36   27. jan 2013 Team...: din hund og dine forældres pengepung, når hunden er så besværet af gigt, at den skal på binyrebarkhormon resten af livet eller aflives.
    Jeg synes virkelig, at det er sørgeligt, at du ikke holder mere af din hund end at du vil udsætte den for det. Velvidende at det skader ham

Og nej. Det slider ikke at gå.
    Som Maj-Britt siger: prøv at hoppe op og ned og hoppe ned fra køkkenbordet. Og gå en tur. Hvad føles rareste i kroppen?

• #38   27. jan 2013 Bare fordi en hund synes noget er sjovt er det jo ikke ensbetydende med at det er ufarligt for den vel. Nogle hunde synes det er sjovt at jage bilerne på vejen. Så hvorfor forhindre dem i det når de nu elsker det? Det holder jo ikke.

• #39   27. jan 2013 Ja agility går ihvertfald ikke ud på at springe højt, men at komme fejlfrit igennem en bane, hurtigst muligt.

• #40   27. jan 2013 Selvom Aqui af sig selv normalt sejler over springene i 70-80 cm højde (han er bare ikke for klog...) så er springpinden altså kun på max 40 cm... Og ofte træner vi handling, skift, mv. bare med springstøtter, helt uden pind på. Det giver faktisk næsten mere mening for mig.

• #41   27. jan 2013 Forstår ikke at man vil tage den slags chancer med sin hund !!

• #42   27. jan 2013 Jeg forstår heller ikke nogle folks ivrighed efter at deres hunde skal springe. Gud, hvor har jeg mange gange måtte stoppe familiemedlemmer, fordi de da synes at Bertha skal springe 1 meter op i luften for at hente pinden.. Det er unødvendingt, og der findes en masse andre måder at aktivere sin hund på, der ikke giver nogle skader..
    Tja, Bertha har da også "sprunget" (dvs. hun løfter et ben ad gangen;-)), men det er også kun for at lære fremdad-øvelse til lydighed.

En lille sidebemærkning. Jeg ser også spring samt hoppen ind og ud af bilen som langt mere belastende og skadende, end hunde der går på trapper.

• #43   27. jan 2013 Jeg forstår det ikke smiley

• #44   27. jan 2013 Team Enya..
    Prøv nu lige og lyt til nogen af dem der kommer med gode råd..

Du er 15, og de er... ja ihvertfald ældre end dig og har dermed sikkert også en hulens masse erfaring og viden..

• #45   27. jan 2013 min hund synes sikkert det kunne være virkelig morsomt, dejligt og fedt at æde resten af hendes foder i et hug - meeeen jeg ved bedre og det er mit job som ejer at give hende hvad hun skal have og ikke give hende mulighed for andet.

det er vores job som ejer at udsætte hunden for den korrekte amount af alt !

• #46   27. jan 2013 Tit og ofte har jeg indtryk af, at det er små piger, der ikke må få en hest, og som så finder på det næstbedste.

• #48   27. jan 2013 ja for hvordan kommer den ned igen... ? :S

• #49   27. jan 2013 Sådan kan vores boxer også finde på at hoppe rundt. Ikke på trampolinen men der imod i sengen oven på dynerne.

Det er heldigvis sjældent hun gør det, men har egentlig ikke tænkt på at det kunne være skadeligt..

• #51   27. jan 2013 Fandt lige denne her, det er faktisk nøjagtigt sådan Emmi gør bare i sengen smiley

http://www.youtube.com/watch?v=R4TFr_A1Rs4

• #52   2. feb 2013 Jeg har en hest men okay smiley

Kommentér på:
Springe med hund

Annonce