Online Tilmeldt:
28. nov 2012 Følger: 94 Følgere: 214 Hunde: 4 Emner: 289 Svar: 8.282
Hvornår er det synd (hundetøj) Langt. {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg ved der er 1000 emner om hundetøj, men synes det er vildt forvirrende, for jeg ved vi alle ser forskelligt på det, men der er så stor forskel på racer og på det tøj der er på markedet.
Jeg har ikke en hund, og derfor må i gerne være ærlige, for jeg skal ikke bruge det til andet end at jeg gerne vil høre jeres mening.
Jeg er ung og vil gerne have en chihuahua, og det er ikke fordi det er en lille baby og jeg ser op til paris hilton, for det gør jeg IKKE. Jeg har været vild med racen siden jeg var 5 år, af den grund at den er lille, men stadig er en kæmpe HUND.
Har læst alt hvad jeg har kunnet finde om dem. Men det er ikke det tråden skal handle om..
Min mening er at hunde ikke skal være påklædnings dukker, jeg synes det er synd. Men jeg synes der er lidt forskel på tøj og deres formål og der er stor forskel på hunde.
Jeg synes ikke en hund uanset race skal have store tyl skørter, kæmpe kjoler osv. Men ved de hunde der godt kan fryse synes jeg det er fint der findes tøj, så længe hunden har det godt i det, er jeg ligeglad med om det er det ene eller det andet, det må bare ikke genere hunden..
Men hvornår synes i andre det er synd/forkert at give sin hund tøj på, og hvilket tøj?
Min kæreste synes det kunne være sødt at have en lille t.shirt hvor der stod noget som f.eks. body guard (fordi den jo er så lille) altså ikke noget der skal varme den udenfor om vinteren. Jeg synes da også det ville se rigtig sødt ud men jeg kan ikke finde ud af om det er synd for hunden, selvom den måske har det behageligt i den, eller om den er fuldstændig ligeglad/kan have glæde af den.
Jeg ved godt det ikke er alle chihuahua'er som fryser når det er koldt.
Håber ikke det er skrevet for forvirrende.
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 5.018
Hvis tøjet ikke genere hunden og enda måske gør dem gavn kan jeg ikke se noget galt i det. Uanset hvordan det ser ud. Hunden selv er ligeglad om det har flæser eller ej, så længe disse ikke er i vejen for dens bevægelser, strammer eller er for tungt.
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 214 Hunde: 4 Emner: 289 Svar: 8.282
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 5.018
nov 2012
jeg ville f.eks. aldrig tage tøj på den hver gang den skulle ud (hvis ikke den frøs) for det er en hund. men kunne da godt finde på hvis det var lidt koldt derhjemme eller den lige havde været i bad eller lign at give den en lille t-shirt på derhjemme.
jul 2008
Følger: 70 Følgere: 68 Hunde: 1 Emner: 643 Svar: 14.331
meeen så fik min storebror og hans kæreste en mops - Molly - og Molly har altid fået alt muligt på , både dækken og varme trøjer - men også regntøj, overtræksbukser og tylskørter - og Molly ELSKER det !
I den forstand at hun eeeelsker den opmærksomhed der følger med - Så fuldstændig på samme måde som at Zoe bliver glad når jeg hiver klikkeren frem fordi det er = godbidder
Så bliver Molly happy i knolden over sit pynte-tøj fordi det er = ultimativ opmærksomhed og glæde fra omverden - Hvilket hun køre højt på !
Jeg bliver aldrig meget for det, og kan alligevel ikke lade være med at proppe Zoe i den gyyyselige juledragt jeg har til hende 10 min hver jul, fordi det er SÅ sjovt at have en julegris *G*
Hvis hunden er ligeglad / får noget positivt ud af det - så rager det mig om folk putter tøj på ! Er hunden derimod en af dem der bliver tydeligt påvirket af det, som prøver at få det af og forbinder tøjet med stor ubehag så synes jeg det er så synd og at man som ejer fejler hvis man kommer det på !
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 27 Hunde: 2 Emner: 35 Svar: 1.212
hun har også en trøje på hvis hun skal med på cyklen eller scooteren,for ikke at fryse,når hun skal sidde stille
nov 2012
F&Z det ville jo kun være godt hvis den får noget godt ud af det, men vil bestemt ikke have en hund (medmindre den virkelig har brug for det) der har tøj på hele tiden, vil primært fordi den ellers fryser og måske engang imellem for sjov. Men hvis den ikke brød sig om det så fik den det slet ikke!
jul 2008
Det er noget jeg er en smule dobbeltmoralsk med for jeg kan stadig ikke se på hverken Molly, eller Zoe når jeg selv får puttet hende i den gyselige juledragt, uden at det føltes forkert når de har det på - Men samtidig er det SÅ sjovt !
og så længe det ikke skader hunden på nogen som helst måde - Så fred være med det ...
men alt med måde
Til gengæld går jeg HELT ind for dækken / varme trøjer hvis hunden fryser
nov 2012
Min vil kun få underlige t-shirts på hvor der står noget alla "stor farlig dræberhund" på
men dækner og varme trøjer til hunde der fryser er et must, der er det synd hvis den IKKE får det på!
aug 2008
Følgere: 1104 Hunde: 2 Emner: 88 Svar: 2.760
Dækken/trøje så hunden kan holde varmen.
Charmeklud eller andet der kan tælle som halsbånd.
Løbetidsbukser.
Og til nød sko - hvis jeg ikke kunne finde anden brugbar metode for en hund med store problemer med salt om vinteren.
jul 2006
Følger: 35 Følgere: 974 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 244 Svar: 9.460
nov 2012
nov 2012
Synes det er dejligt at få forskellige syn/meninger.
jun 2011
Følger: 15 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 134 Svar: 3.592
På MINE hunde, vil der ikke komme andet på, end ting der har en funktion for hunden. Altså en varm trøje, dækken, heldragt, sko (ikke til pynt), eller noget i den stil. En charmeklud kunne jeg sagtens gå med til. En sløjfe i håret, eller et elastic til at holde pelsen væk fra øjnene, pyt med det - så længe det ikke genere hunden!
Det handler om, at se hvad hunden har det godt med, og hvad den ikke bryder sig om. Kan man det, så er man allerede godt på vej.
Kunne aldrig finde på at give min hund smækbukser eller kjole med stort tylskørt på, for sjov. Det er alligevel for meget, efter min mening. Det er trods alt en hund, og ikke et barn. Men som sagt, jeg er ret dobbeltmoralsk på det område.
jul 2010
Følger: 59 Følgere: 53 Emner: 215 Svar: 12.762
nov 2012
dejligt at få ærlige svar, både om hvad i synes og hvad i selv gør.
Jeg kunne aldrig drømme om at give min hund noget på den ikke brød sig om, for som sagt er det jo en hund.
feb 2012
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 113 Svar: 5.519
Jeg får grønne knopper når jeg ser hund klædt ud med kjoler, jakker og hvad ved jeg - synes ganske enkelt det er usmageligt.. Og ikke mindst unødvendigt. Hvis hunden fryser, jamen så gi` den et dækken på.
jul 2010
Følger: 59 Følgere: 53 Emner: 215 Svar: 12.762
feb 2009
Følger: 11 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 31 Svar: 1.177
aug 2012
Følger: 13 Følgere: 29 Hunde: 3 Emner: 112 Svar: 1.998
Har tingen et formål og er den ikke til gene for hunden er det ok. Her gider Maggie ikke benstropperne i hendes dækken - selvom hun fryser uden dækken
jan 2006
Følger: 15 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 207 Svar: 4.271
mine blir glade når de får dækken på , de har også overall når det er meget koldt ( -20 til 30 kuldegrader , og nogen ganger hvis det er -10 -15 kuldegrader og meget sur vind(bor i norge )
min tæve er ikke så glad for at få hundesko på , så da er det nemere at have på selvklebende bandagje , må bruge det når det er rigtig koldt og sneskare så de ikke bliver skåret opp af den hårde sne...her bruger vi ikke salt så jeg slipper det problem heødigvis
mine hunder har heldigvis bare posetiv erfaring med dækken og overall
noget af det tøj man kan købe til hunde har en meget dårlig funktion og da synes jeg det er spild af penge og pointet er vekk
aug 2012
Følger: 13 Følgere: 29 Hunde: 3 Emner: 112 Svar: 1.998
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.759
Jeg har ingen problemer med at klæde Silas i alt muligt både praktisk og bare for sjov. Han elsker tøj og har været vant til det altid. Han har tøj på både for min og hans fornøjelses skyld
Lilly derimod er stik modsat. Hun har kun tøj på når det virkelig er nødvendigt - pga begyndende gigt driller hendes led når kulden er her, så et dækken og evt en trøje har været noget jeg har tvunget hende til at lære at have på. Hun hader det, men det er jeg ligeglad med. For sjov tøj er kun til et sødt billede i ny og næ
Mine hunde, mine regler
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 243 Svar: 15.314
Jeg bruger ikke tøj på Kia da det ikke er nødvendigt men var det nødvendigt ville hun være såå ligeglad og det ville ikke genere hende.
jul 2008
Kira - fordi at hvis død og åine SKAL proppe din hund i noget så skal det være kedeligt. Ensfarvet og monotont
nov 2012
Kan godt høre det er lidt forskelligt hvad folk gør, men at det vigtigste er at det ikke genere hunden.
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.759
Har hørt om det, men aldrig selv oplevet det og vi møder ret mange hunde både på gåturene og i hundeskoven.
jul 2008
Kan dog godt forstille mig det .
jan 2006
Følger: 15 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 207 Svar: 4.271
Hvornår er det synd (hundetøj) Langt.