{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
982 visninger | Oprettet:

Hanhunde er MEGET int. i trunte :( {{forumTopicSubject}}

onsdag i sidste uge var jeg på stranden med Trunte, hvor vi mødte en skøn (fertil) hanhund, der desværre var meget interesseret i Truntes bagparti. (derefter tog jeg for en sikkerheds skyld Trunte i snor og gik op på stierne) Hjemme tjekkede jeg Trunte med toiletpapir om hånden, men ikke noget blod på papiret.

I weekenden tjekkede jeg igen Trunte med toiletpapir på hånden, uden nogle tegn på blod.

mandag morgen udførte jeg igen en test, denne gang med en fugtig skum-klud (dem man bruger til babyer) - stadig ingen blod.
Hun virker ikke hævet og slikker sig ikke mere end hun plejer.

Så efter testen tog jeg i hundeskov med Truntes meget gode ven - Hanhunden Bandi på 8 måneder (da jeg så gik ud fra at den hund vi mødte på stranden måske var sådan overfor alle hunhunde)
Bandi var ikke spor interesseret i Truntes bagparti, de legede fuldstændig som de plejer og tonsede rundt gennem træerne den ene efter den anden, på skift smiley
Efter ca 20 minutter møder vi en smuk golden kastreret hanhund, han hilste pænt på Bandi og gik så direkte efter Truntes bagparti, til at starte med snusede han bare, men ret hurtigt kunne jeg se han gav tegn til at hoppe op, så vi afbrød naturligvis, kaldte (nemt) hundene til os og jeg tog hjem med Trunte....

Men nu ved jeg ikke hvordan jeg skal forholde mig???

skal jeg gå ud fra hun er i løb uden blod?
eller lugter hun også uden at være i løb?
hvordan finder jeg ud af hvornår hun er i løb?
og hvornår det er slut?

Jeg kan ikke forsvare overfor Trunte at skulle have hende i snor hele tiden (ud over den månedstid en tæve er i løb)

hvad skal jeg gøre?

Jeg hader i forvejen det at man skal være så obs med hunhunde og "isolere" dem, når de er i løb. Så Trunet skal helt bestem steriliseres, men jeg regnede med at vente til hun var 2+ år.....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hanhunde er MEGET int. i trunte :(
  • #1   22. jan 2013 Hun kan nemt være på vej i løb. Min hanhund kan også spotte det, inden deres ejere opfanger det. Så bliv ved med at teste og måske kun slippe hende løs, hvor hun kan være alene eller sammen med tæver

  • #3   22. jan 2013 hvad gør klofyl tabletter godt for?

    er det dem, der gør så tæven ikke længere lugter godt for hanhunde? For sådan nogle snakkede mig veninde om ,em hun vidste ikke om de virkede eller om de kunne fås i DK


  • #5   22. jan 2013 Trunte får nu kun lov at rende løs i haven, og så bruger vi flexlinen, men skov og strand er jo så bandlyst i øjeblikket, alle steder hvor der er risiko for at møde løse hanhunde.

    Men det er jo en uge siden første møde med hanhund, kan der virkelig gå så længe?
    Jeg er sikker på at hvis jeg ikke havde stoppet legen (både 1. og 2. gang) så var hanhunden hoppet på hende og det er jo ikke så spændene hvis man ikke ige opfanger det og så tager en tur i hundeskoven, så er det bare lige.... VUPTI smiley


  • #6   22. jan 2013 tak Krumme, dem vil jeg lige læse op på så smiley

    ville hun mon have ladet hanhunden springe på i går?
    -hun kan vel da ikke være høj-løbsk helt uden blod???


  • #7   22. jan 2013 Hun kan have det man kalder en hvid løbetid, hvor hun ikke bløder, men er fertil. Hanhundene er ikke i tvivl, men for os andre ses det ikke tydeligt.

  • #8   22. jan 2013 Og hun kan sagtens blive parret og få hvalpe i en hvid løbetid, så det er bare med at passe på.

  • #9   22. jan 2013 Katja: kan du opdatere hvad du finder om de der piller her? smiley

  • #10   22. jan 2013 Altså min tæve (Zita) dufter RIGTIG godt uanset om hun er i løb, på vej eller ikke er... Og det er der mange hanhunde der har påpeget for mig smiley

  • #11   22. jan 2013 *Love is...* kan hanhundene også finde på at give tegn til at ville hoppe op på ryggen af hende?

    Bettan: Det skal jeg nok smiley


  • #12   22. jan 2013 Åh ja... Vi har prøvet at der har været en lille hanhund der har gået på to ben en hel tur, han hang på ryggen af Zita hele tiden smiley

    De hanhunde der bor her omkring er ellevilde med hende, og vi bliver nødt til at holde øje/stoppe dem når de begynder at hoppe på... Super irriterende, men altså, de kan jo ikke helt gøre for det smiley


  • #13   22. jan 2013 åh.... jeg håber ikke vi skal "lide" under Truntes duft.....
    Og "hvid løbetid" vil jeg slet ikke kunne holde ud, så har man jo ingen anelse om hvornår man skal passe på, førend der kommer en hanhund smiley

    Jeg fortsætter med at tjekke for blod, lufte 100 i snor og så ellers se tiden an......

    den duft tæver kan have, vil den dæmpes hvis hun steriliseres? -også hvis det er hundens normale "hverdags" duft smiley


  • #14   22. jan 2013 Prøv evt med klofyl, det hjalp på min smiley -Det dæmper lugten...

    Angående sterrilisering er min umiddelbare tanke ja, men er langt fra sikker..


Kommentér på:
Hanhunde er MEGET int. i trunte :(

Annonce