{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
905 visninger | Oprettet:

Dårlige vaner og andre mennesker.. {{forumTopicSubject}}

Min hund hopper op når hun ser folk hun kender nogle sys det okay, andre at det er skide irriterende, så dem får hun ikk lov at hilse på før hun er rolig..

MEN disse folk mener stadigvæk jeg skal lære hende at lade være. Men så længe det ikke irriterer mig, og hun ikke hopper op af dem( i og med vi venter med hilse) skal jeg så stadig lære hende at lade være?

Er der noget der hedder "ganske almindelig pli" indenfor hundetræning?

Er det ganske almindelig pli at hunden ikke gør, hopper op, tigger osv? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dårlige vaner og andre mennesker..
  • #1   20. jan 2013 Nej. Din hund, dit valg.

Kommer folk hjem til mig, ved de, at de bliver overfaldet af to glade tøser :o) Har de ikke lyst til det, er der ikke tvungen besøg ;o)

• #2   20. jan 2013 Jeg er enig, men jeg vil også godt tage hensyn til folk..
    Det er jo fair nok de holder hund på en anden måde, og de faktisk bliver skide irriteret over min hund sidder og suger al næring ud af deres mad?:D

• #4   20. jan 2013 Mange af vores venner er ikke hunde venner, så jeg sørger for at Asger ikke er i nærheden af dem når de kommer... Jeg gider heller ikke at blive overfaldet af andres hunde, hvis jeg kommer i et hunde hjem i mit pæne tøj.. Om du opdrager din hund til at lade være med at hoppe op eller lukker den væk eller lign. er ikke min hovedpine og ikke noget jeg vil blande mig i som gæst i dit hjem smiley Gider overhoved ikke have en hund ved min side der tigger, men om det er hunde - pli ved jeg ikke

• #5   20. jan 2013 Altså hvis hunden ikke hopper op ad dem der ikke vil have det så er det jo ikke deres problem. Og derfor heller ikke noget de skal bestemme. Det ville det nu heller ikke være alligevel. Hvis du har bestemt at din hund må hoppe op så er det sådan det er.( Dog ville jeg nok selv blive lidt træt af det hvis en hund hoppede op ad mig når jeg kom som gæst.)

• #6   20. jan 2013 Herhjemme bliver man os overfaldet af kåde hunde og vil man ikke det så må man blive væk smiley

• #7   20. jan 2013 Jeg mener ikke KUN i mit hjem, det er også på gåture, til træning osv jeg tænker.
    Så er vi jo på fælles grund, og er det så f.eks. almindelig pli at min hund ikke gør hele tiden og er til gene?

• #8   20. jan 2013 Ja det vil jeg mene.. Du skal opdrage din hund så den ikke er til gene for andre mennesker

• #10   20. jan 2013 Jeg vil ikke have mine hunde hopper op af vores gæster. Der kommer så rigtig mange hundefolk her, og flere af dem opfordre mine hunde til at gøre det, og så må de selv rode sig ud af det igen. Men ikke hundefolk, skal ikke belemres med hoppende hunde.

• #11   20. jan 2013 Jeg prøver at lære min ikke at hoppe op, nu er hun lille og nuttet så alle lader hende konsekvent hoppe op.
    Jeg ved udemærket at når hun vejer 10kg mere synes de IKKE det er fedt, så fra nu af kommer folk der ikke respektere at hunden IKKE skal snakkes med hvis den hopper op ikke indenfor dørene mere.. Er død træt af de ikke vil respektere min måde at opdrage min hund på, så de er ikke velkomne før de kan smiley

Kan ikke se hvad der er galt i din historie? Hvis du forhindre din hund i at hoppe op, hvad er så problemet?

• #12   20. jan 2013 Jeg synes ikke folk skal belemres med min hund, så hun bliver holdt tæt til kroppen indtil der er givet udtryk for andet..

Vi har vel også alle sammen en grænse for et eller andet, jeg synes f.eks. Det er irriterende når folk går med en hund i flex og lader den rende ud på vejen og tilbage igen(ikk op i hovedet på min hund) men det irriterer da mine nerver? Tænk hvis hunden blir kørt ned, og jeg skal se på det?!

• #13   20. jan 2013 Calule jeg har intet problem? smiley
    Jeg undrer mig bare over om der er noget der hedder almindelig pli i hundeopdragelse..

• #14   20. jan 2013 Jeg prøver også at lære Lobo at han ikke skal hoppe op af andre.
    Han vejer alligevel 34 kg og er man uforberedt på at han lige kommer springene og planter et par poter i sækken på en så falder man altså bagover.
    Det er prøvet på egen krop smiley

Men han er jo kun en 9 måneder gammel glad unghund så det kan altså være svært at blive nede når man nu bliver SÅ glad når der kommer gæster smiley

• #15   20. jan 2013 Mine hunde, springer op, stjæler fra bordene, tigger, ligger i møblerne, kravler i reolerne.
    Det er mit problem, så længe det foregår indenfor mine vægge.

Er vi ude skal de opføre sig anstændigt og være til mindst mulig gene for andre.

Kommer der gæster, som har det svært med mine uopdragne bæster, bliver de lukket væk, med mindre det er menneker, som ikke behøver komme igen smiley

• #16   20. jan 2013 Elisabeth - Hvis hunden kommer fræsende med 60 km i timen, helt bogstavligt og rammer maven med hele sin kropsvægt, behøver den kun veje 18 kg, før man bliver blæst helt omkuld og mister bevidstheden, det er prøvet her smiley

• #17   20. jan 2013 Kirsten: Ja, det er slemt nok med sådan en "lille" hund på 18 kg!
    Lobo vejer over halvdelen af hvad jeg vejer så det kræver altså man er 100% forberedt hvis han vælger at hoppe op.

Den ene gang hoppede han op ad mig og ramte begge mine hofter.
    Han ramte bare stille og roligt da han stod ved siden af mig men han ramte åbenbart lige mit balancepunkt og jeg skvattede bag over.
    Og det var som om det gik i slowmotion men jeg kunne bare intet gøre for at genvinde balancen smiley

• #18   20. jan 2013 Jeg husker kun, at jeg forsøgte at undvige og da jeg kom til mig selv igen, stod Alfa og Ghini og slikkede mig i hovedet, mens et ældre ægtepar stod på afstand og kiggede på.
    De turde ikke kommer nærmere, for de var bange for de 2 kamphunde, så de havde ringet efter en ambulance.
    Den nåede vi at afblæse, da jeg var på benene igen smiley

Jeg har også sat mig på bagdelen nogle gange, og det er præcis som du beskriver, det er håbløst at finde balancen smiley

• #19   20. jan 2013 Jeg synes at det er vigtigt at lære hunden at ikke alle mennesker gider at snakke (også selvom de kommer som gæst) og at ikke alle gider have en hund helt oppe i hovedet.
    Jeg har fx. en niece som ikke kan tåle hunde. Hende vil jeg stadig gerne kunne få besøg af uden Gia er til gene for hende. Gia ved godt at den ældste niece skal der ikke snakkes med/ikke hoppes af/ikke gives mysser til. Den mellemste får tilgengæld den helt store tur. Og de nyder det vidst lige meget begge to smiley

• #20   20. jan 2013 Ha ha,
    Så har de godt nok også fået skubbet til smiley

• #21   20. jan 2013 Min hund er uopdragen på mange områder og det bliver den ved med at være. Sådan vil vi gerne have den.

Vores hundevenner er ofre for vores valg - ligesom vi er ofre for deres valg med deres hunde *GG*

Men vi vil ikke isolere os for mennesker uden for hundeverden og som ikke kan lide vores hund - så vi lukker hunden væk, hvis der kommer folk, der ikke er til al hans overbrusende glæde ved mennesker....

Kommer folk uanmeldt... Så må de tage hvad der kommer.

• #22   20. jan 2013 Jeg føler mig i øvrigt ikke det mindste forpligtet overfor andre mennesker i forhold til opdragelsen af min hund.
    Jeg mener ikke andre skal blande sig i om min hund er velopdragen, springer op, tungekysser eller hvad han nu kan finde på....

I mit eget hjem bestemmer jeg og min mand helt og aldeles.... Der mener jeg ikke der findes nogle overordnede normer som alle bør indordne sig.

• #23   20. jan 2013 CH jeg håber en dag at blive offer for Coffey smiley Jeg ville elske det!! smiley

• #24   20. jan 2013 Han ER nu også en skønsak.. en lidt overrumplende en af slagsen, men dog en skønsak...

Og sker det, så lover jeg du får ham på fuld skrue *GG*

• #25   20. jan 2013 Hvis hunden ikke hopper op ad de gæster der ikke vil have det, så synes jeg ikke der er nogle grund til det skal være sådan hele tiden.

Herhjemme hopper Thomsen gerne op på os og de gæster der ikke har noget imod det. Men han ved også hvilke han ikke skal hoppe op ad, hvis de altså har været der før eller vi har sagt nej til ham.

• #26   20. jan 2013 Jeg er slet slet slet ikke i tvivl om at han er en skøn hund!

Jeg vil som sagt elske det!!! Ham må jeg bare møde en dag, det er helt sikkert.
    Han er bare en rigtig Schæferhund er han smiley

• #27   20. jan 2013 Hehe, mener ikke om DU har et problem smiley Men kan ikke se at de andre mennesker skulle have et problem når du nu holder din hund fra at hoppe op? Hvordan kan de så blive emsige over det, hvis det ikke engang sker smiley Det er sådan jeg mener.

Jeg bryder mig personligt ikke om hunde der hopper, og jo større jo værre - men forventer ikke at der bliver taget så meget hensyn til det hvis jeg kommer et sted. De må da gerne lige holde hunden i halsbåndet så jeg ikke vælter smiley Er flere gange blevet torpederet af ivrige hunde, der har væltet mig, og det er da også endt med en hjernerystelse... Det er knapt så fedt *gg*
    På offentlig gade ville jeg dog være meget irriteret over en løs hund der farede hen til mig og hoppede op hvis jeg ikke selv havde "kontaktet den" smiley Havde jeg selv kontaktet den ville det være min egen skyld smiley

• #28   20. jan 2013 Man er ikke forpligtet til at opdrage dem på en bestemt måde men synes nu godt man må tage hensyn - det synes jeg er almindelig pli overfor sine gæster.

Nu elsker jeg de fleste hunde og vil mere end gerne hilse, også gerne med kys og myssen men gider ikke at de hopper op. Det er pisse irriterende og gør for det meste røv ondt og er det store hunde kan man nemt lige få en pote halvvejs op i fjæset - det gør altså ondt!
    Jeg vil gerne have at hunden ved når nok er nok.
    Synes det er for meget når man ikke engang kan nå ind af døren og ryger halvvejs ud af døren igen eller vælter ind i ting og sager og slår sig fordi hunden hopper op. Eller ved en lille hund får kradsmærker fra knæene og ned.

Eller hvis man fx. sidder som gæst og hunden næsten slikker af tallerknen man sidder med, eller at man næsten ikke tør drikke af kaffen at frygt for at få det væltet ud over sig fordi der sidder en hund helt oppe i hovedet på en. Det synes jeg ikke man kan byde sine gæster. Og kan egentlig godt forstå hvis der er familie/venner som vælger at sige at de så ikke vil besøge de personer særlig tit hvis ikke de får gjort noget ved det. Man vælger jo så selv derfra. Enten kan man blive pigefornærmet over at andre vil "bestemme/opdrage" på ens hunde eller også kan man acceptere at ikke alle synes ens hunde er lige så skønne og dejlige som man selv synes..

• #29   20. jan 2013 Jeg synes spørgsmålet er svært at besvare sort/hvid. Personligt synes jeg det er enormt irriterende med hunde der hopper op. Selvom jeg er hundemenneske gider jeg ikke have poteaftryk på mit tøj når jeg kommer på besøg hos andre. Oplever også nogle gange at gæster hos os prøver at få Mille til at hoppe op af dem.. Hvorfor ved je simpelthen ikke, men bliver eddertosset, for der er sgu ingen grund til at opildne hende til det, når nu hun ikke selv gør det..

On topic, så er det jo rigtig fint at du er opmærksom på det, og holder den tilbage. Så synes da det lyder til at du har hunde-pli smiley

• #30   20. jan 2013 Man kan læse denne tråd igennem og se, hvor fuldstændig umuligt det vil være, at stille alle tilfredse..

Og her er ovenikøbet kun hundemennesker smiley

• #31   21. jan 2013 Vi har stort set lært vores ikke at hoppe op, men hun ved godt det er okay med os..

Og de fleste folk som synes det er okay plejer at sætte sig ned på hug, og så ved hun godt det er frit slag..

Så det kan sagtens lade sig gøre for hende at skelne mellem personerne smiley

• #32   21. jan 2013 Det er ikke nemt at gøre folk tilfredse... Mon ikk der altid er et par stykker der vil se ned på ens hundehold... smiley

Kommentér på:
Dårlige vaner og andre mennesker..

Annonce