905 visninger
|
Oprettet:
Dårlige vaner og andre mennesker.. {{forumTopicSubject}}
Min hund hopper op når hun ser folk hun kender nogle sys det okay, andre at det er skide irriterende, så dem får hun ikk lov at hilse på før hun er rolig..
MEN disse folk mener stadigvæk jeg skal lære hende at lade være. Men så længe det ikke irriterer mig, og hun ikke hopper op af dem( i og med vi venter med hilse) skal jeg så stadig lære hende at lade være?
Er der noget der hedder "ganske almindelig pli" indenfor hundetræning?
Er det ganske almindelig pli at hunden ikke gør, hopper op, tigger osv?
maj 2004
Følger: 14 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.065
Kommer folk hjem til mig, ved de, at de bliver overfaldet af to glade tøser :o) Har de ikke lyst til det, er der ikke tvungen besøg ;o)
jan 2012
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 819
Det er jo fair nok de holder hund på en anden måde, og de faktisk bliver skide irriteret over min hund sidder og suger al næring ud af deres mad?:D
mar 2007
Følger: 51 Følgere: 75 Emner: 250 Svar: 10.683
jun 2009
Følger: 1 Følgere: 37 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 4.357
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.118
jan 2012
Så er vi jo på fælles grund, og er det så f.eks. almindelig pli at min hund ikke gør hele tiden og er til gene?
mar 2007
Følger: 51 Følgere: 75 Emner: 250 Svar: 10.683
sep 2005
Følger: 71 Følgere: 68 Hunde: 12 Emner: 641 Svar: 9.601
aug 2012
Følger: 13 Følgere: 29 Hunde: 3 Emner: 112 Svar: 2.013
Jeg ved udemærket at når hun vejer 10kg mere synes de IKKE det er fedt, så fra nu af kommer folk der ikke respektere at hunden IKKE skal snakkes med hvis den hopper op ikke indenfor dørene mere.. Er død træt af de ikke vil respektere min måde at opdrage min hund på, så de er ikke velkomne før de kan
Kan ikke se hvad der er galt i din historie? Hvis du forhindre din hund i at hoppe op, hvad er så problemet?
jan 2012
Vi har vel også alle sammen en grænse for et eller andet, jeg synes f.eks. Det er irriterende når folk går med en hund i flex og lader den rende ud på vejen og tilbage igen(ikk op i hovedet på min hund) men det irriterer da mine nerver? Tænk hvis hunden blir kørt ned, og jeg skal se på det?!
jan 2012
Jeg undrer mig bare over om der er noget der hedder almindelig pli i hundeopdragelse..
mar 2012
Følger: 16 Følgere: 104 Hunde: 3 Emner: 20 Svar: 2.162
Han vejer alligevel 34 kg og er man uforberedt på at han lige kommer springene og planter et par poter i sækken på en så falder man altså bagover.
Det er prøvet på egen krop
Men han er jo kun en 9 måneder gammel glad unghund så det kan altså være svært at blive nede når man nu bliver SÅ glad når der kommer gæster
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 47 Hunde: 11 Emner: 77 Svar: 7.936
Det er mit problem, så længe det foregår indenfor mine vægge.
Er vi ude skal de opføre sig anstændigt og være til mindst mulig gene for andre.
Kommer der gæster, som har det svært med mine uopdragne bæster, bliver de lukket væk, med mindre det er menneker, som ikke behøver komme igen
okt 2010
mar 2012
Lobo vejer over halvdelen af hvad jeg vejer så det kræver altså man er 100% forberedt hvis han vælger at hoppe op.
Den ene gang hoppede han op ad mig og ramte begge mine hofter.
Han ramte bare stille og roligt da han stod ved siden af mig men han ramte åbenbart lige mit balancepunkt og jeg skvattede bag over.
Og det var som om det gik i slowmotion men jeg kunne bare intet gøre for at genvinde balancen
okt 2010
De turde ikke kommer nærmere, for de var bange for de 2 kamphunde, så de havde ringet efter en ambulance.
Den nåede vi at afblæse, da jeg var på benene igen
Jeg har også sat mig på bagdelen nogle gange, og det er præcis som du beskriver, det er håbløst at finde balancen
jul 2006
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 4 Emner: 141 Svar: 788
Jeg har fx. en niece som ikke kan tåle hunde. Hende vil jeg stadig gerne kunne få besøg af uden Gia er til gene for hende. Gia ved godt at den ældste niece skal der ikke snakkes med/ikke hoppes af/ikke gives mysser til. Den mellemste får tilgengæld den helt store tur. Og de nyder det vidst lige meget begge to
mar 2012
Så har de godt nok også fået skubbet til
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Vores hundevenner er ofre for vores valg - ligesom vi er ofre for deres valg med deres hunde *GG*
Men vi vil ikke isolere os for mennesker uden for hundeverden og som ikke kan lide vores hund - så vi lukker hunden væk, hvis der kommer folk, der ikke er til al hans overbrusende glæde ved mennesker....
Kommer folk uanmeldt... Så må de tage hvad der kommer.
aug 2006
Jeg mener ikke andre skal blande sig i om min hund er velopdragen, springer op, tungekysser eller hvad han nu kan finde på....
I mit eget hjem bestemmer jeg og min mand helt og aldeles.... Der mener jeg ikke der findes nogle overordnede normer som alle bør indordne sig.
aug 2008
aug 2006
Og sker det, så lover jeg du får ham på fuld skrue *GG*
apr 2010
Følger: 5 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 138 Svar: 1.911
Herhjemme hopper Thomsen gerne op på os og de gæster der ikke har noget imod det. Men han ved også hvilke han ikke skal hoppe op ad, hvis de altså har været der før eller vi har sagt nej til ham.
aug 2008
Jeg vil som sagt elske det!!! Ham må jeg bare møde en dag, det er helt sikkert.
Han er bare en rigtig Schæferhund er han
aug 2012
Følger: 13 Følgere: 29 Hunde: 3 Emner: 112 Svar: 2.013
Jeg bryder mig personligt ikke om hunde der hopper, og jo større jo værre - men forventer ikke at der bliver taget så meget hensyn til det hvis jeg kommer et sted. De må da gerne lige holde hunden i halsbåndet så jeg ikke vælter Er flere gange blevet torpederet af ivrige hunde, der har væltet mig, og det er da også endt med en hjernerystelse... Det er knapt så fedt *gg*
På offentlig gade ville jeg dog være meget irriteret over en løs hund der farede hen til mig og hoppede op hvis jeg ikke selv havde "kontaktet den" Havde jeg selv kontaktet den ville det være min egen skyld
jul 2006
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 4 Emner: 141 Svar: 788
Nu elsker jeg de fleste hunde og vil mere end gerne hilse, også gerne med kys og myssen men gider ikke at de hopper op. Det er pisse irriterende og gør for det meste røv ondt og er det store hunde kan man nemt lige få en pote halvvejs op i fjæset - det gør altså ondt!
Jeg vil gerne have at hunden ved når nok er nok.
Synes det er for meget når man ikke engang kan nå ind af døren og ryger halvvejs ud af døren igen eller vælter ind i ting og sager og slår sig fordi hunden hopper op. Eller ved en lille hund får kradsmærker fra knæene og ned.
Eller hvis man fx. sidder som gæst og hunden næsten slikker af tallerknen man sidder med, eller at man næsten ikke tør drikke af kaffen at frygt for at få det væltet ud over sig fordi der sidder en hund helt oppe i hovedet på en. Det synes jeg ikke man kan byde sine gæster. Og kan egentlig godt forstå hvis der er familie/venner som vælger at sige at de så ikke vil besøge de personer særlig tit hvis ikke de får gjort noget ved det. Man vælger jo så selv derfra. Enten kan man blive pigefornærmet over at andre vil "bestemme/opdrage" på ens hunde eller også kan man acceptere at ikke alle synes ens hunde er lige så skønne og dejlige som man selv synes..
okt 2012
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 23 Svar: 242
On topic, så er det jo rigtig fint at du er opmærksom på det, og holder den tilbage. Så synes da det lyder til at du har hunde-pli
aug 2006
Og her er ovenikøbet kun hundemennesker
maj 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 116 Svar: 1.404
Og de fleste folk som synes det er okay plejer at sætte sig ned på hug, og så ved hun godt det er frit slag..
Så det kan sagtens lade sig gøre for hende at skelne mellem personerne
jan 2012
Dårlige vaner og andre mennesker..