{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.518 visninger | Oprettet:

Hvor ser folk da forskelligt på hunde.. {{forumTopicSubject}}

Jeg må bare lige ud med noget frustration, og måske få et skub til hvad jeg gør..
Sagen er at min søsters eks mand er hundehandler, og ikke en god en af slagsen. Hans hundehold er bare blevet større og større i de sidste år, og de lever og dør, under alt kritik (ifølge min standart)
Jeg har ikke selv været der længe, og set det, men min søster kommer der jævnligt, og hun fortæller mig om bla hunde der bliver skudt bare fordi de ikke lige gør/ser ud som han vil have det, hvalpe der skider sig ihjel, hvalpe der fryser ihjel osv..

Og I behøver ikke forslå dyrenes beskyttelse og andre foreninger, de er kontaktet flere gange af mange forskellige, men han jager dem bare væk, og politiet har været der 3 gange, og de ser bare at hans dyr har mad og vand, og så går de igen.

Jeg bliver så frustreret, når hun fortæller mig noget nyt skræmmende, og jeg har prøvet at fortælle hende at jeg ikke kan tage det, men det er som om hun bare skal sige det...
Jeg har de forfærdeligste billeder i mit hoved, og jeg bliver så træt, forstår slet ikke at nogle kan behandle hunde sådan.
Og er vel også skuffet over at leve i et velstandssamfund hvor det er så let behandle dyr sådan.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor ser folk da forskelligt på hunde..
  • #1   20. jan 2013 Prøv med pressen - en god forsidehistorie kan gøre underværker.

• #2   20. jan 2013 Jep.. Du kan jo altid gøre det anonymt. Men tror du skal være rimelig udførlig i dit tip, eventuelt komme med beviser.

• #3   20. jan 2013 Hvordan ser din søster på hundeholdet? Altså er hun lige så ked af måden han har hund på som du er?

Hvis hun er, har hun jo rig mulighed for at tage billeder mm, når hun kommer der jævnligt.
    Politiet kan kun se hvordan der ser ud på dagen -altså har de mad og vand, ligger der døde dyr rundt omkring (det må der ikke), har han erhvervsgodkendelse osv.

Din søster ser sikkert ting som politiet ikke lige kan se ved en hurtig visit, så hvis hun kan få taget nogen billeder af de ting der er i strid med loven, er politiet jo nødt til at gøre noget.

-og skulle de stadig ikke mene der er problemer på stedet, ja så er pressen jo god til at følge op på den slags. Der har allerede været flere historier om ulovligt importerede hvalpe og den slags, så urimelige forhold hos hundehandlere skulle vel osse kunne få lidt spalteplads

• #4   20. jan 2013 Jeg ved at der er folk herinde, der i den grad er i stand til at få skovlen under hundehandlere her og der - også selvom meget før er forsøgt.

Så jeg håber meget, du vil give informationerne til dem, så der kan blive sat en stopper for ham.

• #5   20. jan 2013 Problemet er at ingen sådan lige kan se hvad der forgår hos ham. Godtnok er der mange hunde og megen rod osv, men der ligger jo ligesom hverken døde eller syge hund osv dem skyder han og graver hurtigt ned.

• #6   20. jan 2013 Må man egentlig skyde sin egen hund hvis man har jagttegn?? Egentlig bare en tanke jeg lige fik.

Der står i loven for hold af dyr at syge dyr skal behandles. Mener også at erhvervsmæssige dyrehold, SKAL have regelmæssig dyrlægetjek. Og hvilken dyrlæge godkender kummerlige forhold?! Og hvis der er hvalpe som skider sig selv ihjel, så overtræder han da ihvertfald loven der. Det må man kunne dokumentere.

• #7   20. jan 2013 Mette -det må man gerne ja. Så længe våbenlov/jagtlov overholdes, må en jæger gerne skyde sin egen (og andre i øvrigt) hunde, når de er gamle/syge eller af anden grund skal aflives.

• #8   20. jan 2013 Min søster har jo engang levet med ham i mange år, og er vist blevet lidt `blind` overfor forholdene, trækker bare på skuldrene og fortæller mig om det ,som om det var lidt intressante historier.
    Gid folk ville lade være med at købe hunde sådan nogle steder, for jeg tror det er det eneste der vil stoppe det. Men bare hundene er billige nok ja så....

• #9   20. jan 2013 Michelle: okay. Jamen de ved jo også hvordan det gøres. Må man da formode smiley

Familiehunden: Ring til Morten spiegelhauer smiley så skal han nok barbere den ged.

• #10   20. jan 2013 Dyreværbsloven siger noget om at for at måtte aflive dyr skal man være uddannet til det. Så der er faktisk osse andre der lovligt kan aflive dyr. Og ja, man må da formode at en jæger ved hvordan det gøres hurtigt og smertefrit smiley

• #11   20. jan 2013 Jeg har jo ikke selv været der i et par år, men forstår at der er mange forskellige racer, mest små, og kan forstå at han ikke altid hvem der parrer sig med hvad.
    Jeg må jo ikke hænge nogle ud, men kan da sige at hundene lever ti min. kørsel fra en kendt sildeby og festivalby i Nordjylland.

• #12   20. jan 2013 Michelle: ja slagtere og folk med det grønne bevis må vel sagtens også smiley

• #13   20. jan 2013 Nej han kalder sig ikke noget. Han har nogle forbindelser der aftager hvalpene og så sælger de dem vidrer, over hele landet (hvis jeg har forstået det ret)

• #14   20. jan 2013 Hvis hverken politi eller dyrenes beskyttelse handler på det vil jeg også sige at du skal kontakte medierne og gerne hurtigt for det lyder da fuldstændig gak det du skriver. Blæs på evt hensyn til din søster og gør det til din hjertesag at få ham stoppet

• #15   20. jan 2013 Hvad med operation x

Håber da virkelig det bliver stoppet

• #17   20. jan 2013 Lotte.. Jeg er nok lidt ked af at gå bag min søsters ryg, og være ligeglad med hendes følelser, da hun er det eneste familiemedlem jeg har tilbage.

Jeg har overvejet SKAT, men han sælger netop ikke hundene i sit eget navn, han har bla. aldrig annoncer i de forskellige salgsteder for hunde.
    Jeg er holdt op med at tro på at politiet gør noget, men jeg kan ikke advare nok imod at købe hunde, fra steder hvor man ikke ser eks. moderen til hvalpene.
    Nu er det altså heller ikke sådan at han har 50 hunde gående til avl, måske højst 10-12 stk.

• #19   20. jan 2013 Så tag imod majbritts tilbud!

• #20   20. jan 2013 Maj-Britt er en pitbull i den retning. Så giv du hende roligt hans navn og adresse smiley

• #21   21. jan 2013 jeg har ikke hans adresse desværre, og det er jo lang tid siden jeg har været der,, kender kun området lidt. og mon ikke søster syntes det er underligt hvis jeg spørger om hans adresse.

• #22   21. jan 2013 Men du har hans navn?

• #23   21. jan 2013 Hans navn og ca. område må være nok smiley

• #24   21. jan 2013 Hvis du har navn kan man nogen gange finde adressen på nettet ?

• #25   21. jan 2013 Jeg ved det er lidt alternativt. men prøv at få fat i Linse Kessler - måske på hendes FB. Hun går utrolig meget op i dyrense ret og da hun er kendt, har hun nogle tråde, hun kan trække i..

Håber i finder en løsning, til de stakkels hunde smiley

Kommentér på:
Hvor ser folk da forskelligt på hunde..

Annonce