meget tynd chihuahua {{forumTopicSubject}}
Hej Hg
Jeg har en lille chihuahua hvalp på 4 mdr. som jeg simpelthen ikke kan få til at spise. Jeg synes den er blevet meget tynd og virker heller ikke helt på dupperne. Så her til morgen prøvede jeg at blande lidt dåsemad til hvalpe i dens RC piller. Det fik da lidt mere interesse, men ikke nok synes jeg. Har også prøvet at give den lidt makrel, selvom dyrlægen siger den ikke må få menneske mad. Det synes den helt sikkert var lækkert.
Jeg har ligeledes bestilt noget hundemad der hedder noget i retning af "acanan", da jeg er blevet det anbefalet herinde. Men det er selvfølgelig i restordre. Havde ellers håbet det ville være sagen.
Jeg synes ikke den virker dehydreret, da den tisser en hel del.
Har I nogle råd?
På forhånd tak.
jul 2009
Følger: 32 Følgere: 29 Hunde: 4 Emner: 166 Svar: 1.244
nov 2012
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 18
jul 2009
Følger: 21 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 78 Svar: 3.279
Bland du bare lidt makrel fra dåse i hvalpens tørfoder.
Hvordan fik hvalpen sin mad hos opdrætter? Tørt, med vand på eller med noget blandet i? Får hvalpen hvalpen samme slags tørfoder nu, som den fik hos opdrætter?
Har du prøvet at sprede hvalpens tørfoder på gulvet? Nogle hvalpe/hunde gider ikke spise deres foder, hvis det er i en skål:-)
Hvad med ormekur?
nov 2012
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.772
jun 2009
Følger: 34 Følgere: 22 Hunde: 7 Svar: 543
Der findes blandt andet de her råd.
Tilbyd foderet et par gange om dagen.
Skift foder
Bland fx leverpostej eller dåsemad i.
Håndfodre
Servere meget lidt og fyld op når det tømt.
De sidste to virker på min Milo, det får ham ikke til at spise nok, men for ham til at spise mere.
Jeg gør sån at der står tørfoder fremme, hver anden-tredje dag får de lidt vådkost og engang imellem lidt rester, de har også tyggeben og sån de kan gnave i også får de en kong engang imellem, det forskelligt hvad jeg putter i kongen, men dåsefoder og leverpostej er et hit hos mine. Kongen bliver puttet i fryseren nogle timer, så det ikke er så nemt for dem at få maden.
Mine der fungere det bedst hvis det ikke er det samme dag ud og dag ind.
nov 2012
Ormekur har den også fået.
aug 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 4 Svar: 2
nov 2012
Min lille chihuahua er begyndt at spise, så det er rigtig dejligt. Han er stadig tynd, men han spiser det han skal om dagen. For det meste da!
Han har lige været syg, er startet på epilepsimedicin, så han får lige nu noget fra dyrlægen med ekstra mange kalorier i, som tilskud.
aug 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 4 Svar: 2
meget tynd chihuahua