{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.610 visninger | Oprettet:

Hanne V
Hanne V
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 18

meget tynd chihuahua {{forumTopicSubject}}

Hej Hg

Jeg har en lille chihuahua hvalp på 4 mdr. som jeg simpelthen ikke kan få til at spise. Jeg synes den er blevet meget tynd og virker heller ikke helt på dupperne. Så her til morgen prøvede jeg at blande lidt dåsemad til hvalpe i dens RC piller. Det fik da lidt mere interesse, men ikke nok synes jeg. Har også prøvet at give den lidt makrel, selvom dyrlægen siger den ikke må få menneske mad. Det synes den helt sikkert var lækkert.
Jeg har ligeledes bestilt noget hundemad der hedder noget i retning af "acanan", da jeg er blevet det anbefalet herinde. Men det er selvfølgelig i restordre. Havde ellers håbet det ville være sagen.
Jeg synes ikke den virker dehydreret, da den tisser en hel del.

Har I nogle råd?

På forhånd tak.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  meget tynd chihuahua
  • #2   20. jan 2013 jeg har også en pige der ikke vil have så meget mad hun er meget tynd og mn kan tydeligt se rygraden. har får hun hved hun gider og spise rester levertpostej tøret kød i ovene og så acana hvelpe foder når hun gider spise lidt af det smiley men hun spiser stadi ikke nok til og tage på men jeg bliver hved så længe hun er tynd får hun alt deet hen gider. hved godt der ikke bliver rådet til andet end tøt foder men det er jeg ligeglad emd når hun nu er som hun er

• Hanne V
    Hanne V Tilmeldt:
    nov 2012

#3   20. jan 2013 Så jeg kan bare blande makrel med dens piller mener du? Det her var makrel fra dåse. Måske knap så godt?

• #4   20. jan 2013 Hvis du har en lille tynd hund, så er det vigtigste vel at få den til at spise:-)
    Bland du bare lidt makrel fra dåse i hvalpens tørfoder.
    Hvordan fik hvalpen sin mad hos opdrætter? Tørt, med vand på eller med noget blandet i? Får hvalpen hvalpen samme slags tørfoder nu, som den fik hos opdrætter?
    Har du prøvet at sprede hvalpens tørfoder på gulvet? Nogle hvalpe/hunde gider ikke spise deres foder, hvis det er i en skål:-)
    Hvad med ormekur?

• Hanne V
    Hanne V Tilmeldt:
    nov 2012

#5   20. jan 2013 Den fik det samme hos opdrætter som nu, altså RC. Jeg spreder det næsten altid ud på gulvet, og prøver at lege det i den. Det er som om den opfører en hel dans rundt om maden, inden den begynder at spise lidt af det. Det kan tage flere minutter. Den får det tørt uden vand på, også som opdrætter gjorde. Synes bare interessen bliver mindre og mindre.

• #7   20. jan 2013 Har hvalpen fået ormekur, så du er sikker på at det ikke er orm der driller?

• #8   20. jan 2013 Chier kan være ret småspisende og kræsne.

Der findes blandt andet de her råd.
    Tilbyd foderet et par gange om dagen.
    Skift foder
    Bland fx leverpostej eller dåsemad i.
    Håndfodre
    Servere meget lidt og fyld op når det tømt.

De sidste to virker på min Milo, det får ham ikke til at spise nok, men for ham til at spise mere.

Jeg gør sån at der står tørfoder fremme, hver anden-tredje dag får de lidt vådkost og engang imellem lidt rester, de har også tyggeben og sån de kan gnave i også får de en kong engang imellem, det forskelligt hvad jeg putter i kongen, men dåsefoder og leverpostej er et hit hos mine. Kongen bliver puttet i fryseren nogle timer, så det ikke er så nemt for dem at få maden.

Mine der fungere det bedst hvis det ikke er det samme dag ud og dag ind.

• Hanne V
    Hanne V Tilmeldt:
    nov 2012

#9   20. jan 2013 Jamen jeg ville skam også gerne give den lidt rester eller noget engang i mellem, men min dyrlæge frarådede alt menneskemad. Den fik lidt dåsemad til hvalpe her til morgen, det havde lidt interesse, men ikke meget.
    Ormekur har den også fået.

• #17   31. mar 2013 Der står jeg med en helt andet problem min han vil spise alt men alligevel er han pisse tynd kan ikke få ham til at tage en eneste gram på har prøvet snart alt og han slurre sit mad hele tiden selv leverpostej mader. Jeg har købt en green skål hvor han skal kante maden ud. Men vis din ikke vil spise så prøv dig frem i maden også selv om dyrlægerne siger noget andet du kan jo mikse maden op og grad vist tage markel væk se om den vil begynde at spise tørkosten

• Hanne V
    Hanne V Tilmeldt:
    nov 2012

#18   31. mar 2013 Hej Henriette
    Min lille chihuahua er begyndt at spise, så det er rigtig dejligt. Han er stadig tynd, men han spiser det han skal om dagen. For det meste da!
    Han har lige været syg, er startet på epilepsimedicin, så han får lige nu noget fra dyrlægen med ekstra mange kalorier i, som tilskud.

• #19   2. apr 2013 hanne v okay det er dejligt at hører godt han er begyndt at spise

Kommentér på:
meget tynd chihuahua

Annonce