{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.047 visninger | Oprettet:

Betændelse i analkirtler - penicilin? {{forumTopicSubject}}

Hej HG!

Var til dyrlæge med min chihuahua i dag, da han skulle have noget imod loppeallergi, og i den forbindelse skulle han have tømt analkirtler. Der kom en gullig væske, og dyrlægen sagde, der var lidt betændelse i.
Jeg sidder så og læser lidt indlæg omkring det her til aften, hvor der i dem står, at hunden skal have penicilin, når den har betændelse i analkirtlerne. Nu tænker jeg bare... skulle min så have haft penicilin, eller er det kun i nogle tilfælde, man giver det?

Jeg aftalte med dyrlægen, at om 2-3 uger, når han skal vaccineres, skal hun kigge analkirtlerne igen.

Mvh,
en lidt bekymret hundemor

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Betændelse i analkirtler - penicilin?
  • #1   15. jan 2013 Da min for flere år siden havde betændelse i dem fik han antibiotika smiley

• #3   15. jan 2013 Okay, men burde jeg så bare vente de par uger og se...? :o(

• #4   15. jan 2013 Ja, det er jo sandsynligvis fordi din hund er sund of rask udover det og der ikke har været ret meget betændelse, derfor kan hundens eget immunforsvar sandsynligvis bekæmpe det. Hvis det så ikke er tilfældet opdager du det jo og så kan du og dyrlægen skride til yderligere handling.

Derudover vil jeg lige bruge denne tråd til at lufte et synspunkt: Jeg syntes det lyder som en rigtig rigtig god ting hvis dyrlægerne er blevet mindre tilbøjelige ti lt kaste pencilin efter dyrene. Vi befinder os jo i en situation hvor bakterier udvikler resistens for kendte antibiotika hurtigere end mennesker kan opfinde nyt og få det godkendt (især i dagens Danmark) så det er sørme ikke for tidligt at begynde at bruge hovedet i den forbindelse..:)

• #5   15. jan 2013 Tror ikke betændelsen har været så slem at pencilin har været nødvendig. Desværre har min egen lidt en del af analsæk betændelse og fået pencilin for det Det vendte dog hele tiden tilbage så jeg og dyrlægen valgte her kort før jul ,at fjerne hans anslkirtler. Han har haft det rigtig godt siden.

• #7   16. jan 2013 Birgitta. Han havde fået dem tømt en gang om måneden , så det var ikke der problemet lå.

• #8   16. jan 2013 Jeg giver dig fuldstændig ret Birgitta. Men det er som med alt andet: Alt med måde smiley Problemet er jo ikke opstået fordi en dyrlæge har tilbageholdt antibiotika pga øreinfektion, det er lige netop opstået pga. et overforbrug og for nem adgang til antibiotika.. Uden at være uddannet ville jeg i dit tilfælde tænke mig, det kunne have været en idé at sende test ind imens behandlingen med klorhexidin stod på, men jeg kender ikke til praksis på området, kommer kun med et synspunkt på et generelt problem i samfundet - det internationale samfund vel at mærke.
    For jeg vil give dig ret i argumentet med at man kan vente så længe at infektionen bliver så voldsom at en normal antibiotika kur ikke vil kunne gøre det.
    Men det er en hårdfin balance og argumenter for og imod uddelingen eksisterer jo og med rette.

Mht. det med at betale 2000 kr pr gang, hvad tænker du på? Jeg følger den ikke lige helt.. Er det pga. prisen på antibiotika eller hvordan? smiley

Og igen, som du selv siger er forebyggelse fremfor helbredelse altid at foretrække smiley

• #11   16. jan 2013 Har selv haft en schæfer med øre problemer. Det var så forfærdelig synd for ham.Min hund havde aldrig haft problemer med analkirtler før jeg skiftede foder. Skiftede til noget som skulle være rigtig godt. Min fik frygtelig tynd mave af det , og kunne derfor ikke få tømt analkirtlerne. Skiftede tilbage til det "gamle" foder igen , og maven blev ok. Men der var skaden desværre allerede sket.

• #12   16. jan 2013 Birgitta: Det lyder godt nok heller ikke som en ideel situation! Min største medfølelse..:)
    Jeg snakkede mest af generelt, så du må endelig ikke tage det dig nært.

Ang. de 2000,- Ja, så kan jeg jo godt se det, jeg har aldrig været ret meget i kontakt med dyrlæger, da jeg generelt altid har haft utrolig sunde dyr.

Held og lykke med Silke smiley

• #15   16. jan 2013 Ja det jo det.. Men det virker da som om din dyrlæge har vildt rod i regnskaberne, ellers ville hxn jo få det ordnet. Man er vel altid mest interesseret i at få sine penge, det lyder vildt mystisk det andet..:/

• #16   16. jan 2013 Birgitta ,nej det havde han ikke. Han havde problemer med ørene fra han var 4 mdr. Det var meget slemt for ham . han var inde i narkose 1 gang i mdr. for at få renset i bund . Det var så synd for ham . De snakkede endda om at fjerne hans øre. Men der sagde jeg stop. Han var blevet en gammel hund , der var kun 50% chance for at det ville virke. Med gigt ,øre og andre skavanker ,måtte jeg sige farvel til ham . Det var så forfærdeligt...

• #18   16. jan 2013 Bare hun har det godt . Så kan man jo med godt samvittighed fortsætte beh. Det var egentlig min dyrlæge som sagde ,at vi ikke kunne være det bekendt mere. Og så tudede jeg . Men her bagefter ville jeg ønske han havde fået fred noget før. Men men jeg blev ved med at håbe ..

• #19   16. jan 2013 Hvis det kun er let betændt, så er dte ikke altid de giver det... For at antibiotikaen kan virke, så lægges der et depot op direkte i analkirtlerne via et kateter...

Kommentér på:
Betændelse i analkirtler - penicilin?

Annonce