{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
558 visninger | Oprettet:

Allergi. {{forumTopicSubject}}

Hejsa.
Vi har en dejlig hund som har husstøvallergi. Vi har sprøjet ham med binyrebak i et år... Men det ødelægger hans indre organer - Vi foder med royal cannie, hvilken dyrlægen har sagt skulle være godt.
Jeg har prøvet med rødsolhat men uden held.
Vi vil helst ikke aflive vores elskede dreng Ozzy.

Hjælp gerne med råd og erfaring.
Mvh. Dorrit.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Allergi.
  • #1   11. jan 2013 Det eneste du kan gøre er, at få lavet en vaccine til ham. Alt andet hjælper ikke.
    Men det hat dyrlægen vel fortalt dig ?

Og er du sikker på, at det er allergi mod husstøv mider ? Har du været til dermatolog med ham ? Har du fået foretaget en allergitest ?

Som sagt, så er det eneste du kan gøre det er at f lavet en vaccine speciel til ham.
    Det er akkurat som med mennesker.
    Denne vaccine giver man til hunden som injektio 2-3 gange om ugen.
    Efterhånde trapper man ned til en gang om ugen.

Jeg har selv lige været igennem det samme med den ene af mine.
    Det kostede 22.000 kr at få lavet vaccinen plus at det ville koste ca 1000 kr om måneden resten af hundens liv.
    Desværre var min hund en af de få, som ikke reagerede på vaccinen, så jeg valgte at aflive den.

• #2   12. jan 2013 Jeg vil anbefale vaccinen.

Han er smuk smiley

• #3   12. jan 2013 Hej Anne.
    Han har været hos dyrlægen i hele forløbet, og han er allergiteste, og vacc er specielt til ham...
    Men vi ikke, at det virker rigtigt godt - Og derfor søger vi evt et mirakel.
    Ja det er dyrt, og vel viden om, at når jeg sprøjter ham - Ødelægger det hans indre organer, og forkorter hans liv smiley

• #4   12. jan 2013 Årh det er hårdt.. Føler med jer... Jeg fik svar fra min hunds test i torsdags.. Det var ikke sjovt... Håber I finder et mirakel...

• #5   12. jan 2013 Hvis din hund ikke kan tåle husstøvmider, så kan den sandsynligvis heller ikke tåle lagermider. Lagermider findes i alt hundefoder, som indeholder korn og ris. Derfor vil jeg anbefale dig, at forsøge med kornfrit foder eller BARF.

Du kan evt. tage kontakt til en Veterinær Ernærings Terapeut, som er uddannet i ernæring til dyr. Du kan finde dem her: (link fjernet)

• #6   12. jan 2013 Af foder vil jeg anbefale Wolfsblut. Der er meget kød i og INGEN korn. Prøv det smiley

• #7   12. jan 2013 Er din hund blevet undersøgt for, om det evt. kan være skjoldbugskirtlen, den er gal med?? Mange schæfere døjer nemlig med det....

• #8   13. jan 2013 Han fik taget en masse blodprøver, og de viste allergi - Men vil da gøre dyrlægen opmærksom på det, og et foderskift ...

Kommentér på:
Allergi.

Annonce