{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
840 visninger | Oprettet:

Hund bag hegn. {{forumTopicSubject}}

Hej HG.

Når vi går tur med vores basser derhjemme, går vi forbi et hus på vejen bag vores hus. På den vej bor der nogle med en husky eller noget ala det. Men problemet er, at ligeså snart den ser en af mine hunde, går den helt amok. Den hopper op og ned, løber frem og tilbage, gør og piver. Og den stopper ikke igen. Er gået forbi en dag hvor ejer også stod der. Han prøvede da at få den til at sætte sig og tie stille med måtte rimelig opgive. Hegnet går hunden til hovedet og ville den, så kunne den nemt komme over.

Bella vil rigtig gerne svare igen og skabe sig helt vildt, Shirley gør det samme. Bella kan dog glemme at den står der hvis hun har en tennisbold, men Shirley bliver bare ved og ved?

Hvad kan jeg gøre for at Shirley heller ikke ligger så meget mærke til den?

På forhånd tak og god weekend smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund bag hegn.
  • #1   11. jan 2013 Enten går du en anden vej, eller lufter dine hunde hver for sig, så du har mulighed for at fange deres opmærksomhed...............

• #2   11. jan 2013 Lea A: Når jeg går med dem hver for sig, så sker det også. Jeg prøver at snakke stille og rolig med blød stemme til hende og det får hende da også til at kigge på mig og gå lidt mere frem ad men så ligeså snart den gør igen, så glemmer hun det?

• #3   11. jan 2013 god idé at øve øjenkontakt, så hun lære at have fokus på dig, når du beder om det. find tråde herinde hvordan det trænes

• #4   11. jan 2013 Rottweiler tossen: Det vil jeg da lige prøve, også se om jeg måske kan arbejde det lidt med hende når jeg kommer hjem.

• #5   11. jan 2013 min erfaring siger at hvis godbiden ikke fanger er det fordi den ikke er lækker nok smiley så jeg har sommetider gået rundt med klamme pølsestykker i min lomme (i en åben pose) smiley

• #6   11. jan 2013 fandt et link på nettet, hvor der står beskrevet lidt om øjenkontakten, håber det kan bruges, ved ikke om du er vant til at træne med klikker.
    jeg synes personligt at det er et hit, at arbejde med klikker, da den er hurtigere til at forstærke den ønskede handling (såvel den forkerte) men man skal øve sig;o)
    dog i forløbet vil jeg koble et ord på, som en kommando for øjenkontakten, eksempelvis hundens navn.

http://www.aktivebrugshunde.dk/3627224

• #7   11. jan 2013 Jeg ville helt klart gå den anden vej..Længere er den ikke...Eller hvis dette ikke er muligt, så ville jeg snakke med ejer af den stressede hund, og evnt. lave en aftale omkring hvad tid du går forbi, så kunne hunden hjo være inde så længe...Den aftale har jeg lavet med min ene nabo.
    Hun skal forbi mit hus når hun går med sin vuffer og kan ikke gå en anden vej...

• #8   11. jan 2013 god idé at starte indenfor (mindre forstyrrelser) til at starte med og ved succes, kan du begynde at træne ud på tur, hvor der ikke er hund bag hegn og til sidst med hund bag hegn.

• #9   11. jan 2013 Katja A: Det er også det vi oplever og Shirley gider ikke så mange godbidder, mest den fra Olivers. Men kyllingpølser i små stykker er hun vilde med. Men hun spiser bare lige den også tilbage som før.

Rottweiler tossen: Jeg har gemt siden, så læser jeg den lige når jeg kommer hjem. Vi har trænet lidt med klikker, så kan være jeg skal prøve at bruge den her også.

• #10   11. jan 2013 Det kunne være vores have i gik forbi - men vi har hegn i to meters højde.
    Huskier snakker når de er nysgerrige og glade også, så du misforstår muligvis signalerne.
    Vores hunde står ofte bare og glor, men nogle gange giver de altså lyd ved forbipasserende hunde.

Der er ikke andet for end at vælge en anden vej, eller lære dine hunde at tage kontakt.

• #11   11. jan 2013 Snow K: Jeg tror også det bliver det, hvis det forsætter. Er bange for den en dag hopper over hegnet.
    Det er heller ikke kun mine hunde den gør det ved. Det er alle hunde der går forbi. Den dag ejer stod der og så det, måtte jeg vende om og gå den anden vej tilbage igen. Han kunne overhovedet ikke få styr på den.

• #12   11. jan 2013 Malene: Jeg har en video af hvordan den er. Kan lige se om jeg kan få lov at ligge den ind når jeg kommer hjem.

• #13   11. jan 2013 Jeg havde en UTROLIGT stresset hund for nogle år siden (overtog hende da hun var 8-9 måneder) hun nuppede også bare pølsestykket og stressede så videre, der blev jeg rådet til at bruge større stykker og gemme størstedelen af den inde i hånden, så den varede længere, måske det kan hjælpe.
    Men jeg er enig i at du nok bør træne kontakt. Og er også sikker på du gør det allerede smiley

måske du kan finde en trænings partner, du kan gå forbi og forbi gentagne gange som er lidt mindre forstyrrende end den anden hund. Og så undgå denne have i det næste stykke tid, til du har bedre kontakt smiley

• #14   11. jan 2013 Katja: Vi kan heldigvis gå op at en grusvej på den vej også, så tror vi begynder at gå den vej til kontakt er trænet noget mere. Så skal vi godt nok bare gå en stor omvej, men det gør nu ikke mig så meget, den er kun 30 min længere smiley

• #15   11. jan 2013 Jeg tænker nu lige så meget på hunden bag hegnet...Der for ville jeg gå en anden vej, eller snakke med ejer om det så den var inde når jeg gik..

• #16   11. jan 2013 I en lang periode skulle jeg forbi tre haver hvor der var 2 stressede, gøende hunde i hver.
    Min gamle tæve hadede gøende hunde, så det var også lidt af et arbejde og jeg skulle forbi da vejene ikke havde ikke andre muligheder.
    Jeg løste det ved at have en tube med tunguf eller andet i lommen og altid gå på det fortorv som var længst væk. Når de gøende hunde var i haven kunne jeg mærke det på min hund længe før de begyndte at gø, så der var tid til at finde tuben fre og få 100% kontakt. På det sværeste sted gik jeg baglæns mens min hund slikkede tunguf.

• #17   11. jan 2013 Pia: tun er hun helt vild med, så det må jeg klart prøve. Hvordan gjorde du det? Udover at gå baglæns smiley

Kommentér på:
Hund bag hegn.

Annonce